Harjoitteluvauvanukke

Vauvan hoitamista
voi harjoitella nuken avulla.
Nukkea hoidetaan kuin
oikeaa vauvaa.

Vauvan hoitamista voi harjoitella
sellaisen nuken avulla,
jota pitää hoitaa kuin oikeaa vauvaa.
Nukkea sanotaan
Real Baby Care -nukeksi.
Sitä ohjataan tietokoneen avulla.

Nukke vaatii ruokaa,
unta ja leikkiä.
Myös sen puhtaudesta
on huolehdittava.

Nukke antaa palautetta
tietokoneen kautta siitä,
miten hänen hoitamisensa
on sinulta sujunut.
Palaute auttaa keskustelemaan
vauvahaaveista.

Kehitysvammaisten Tukiliitolla on
kaksi vauvanukkea.
Ne ovat Aki ja Inkeri.
Ne voi lainata Tukiliitosta kahdeksi viikoksi.

Tällä hetkellä nuket ovat epäkunnossa.
Nukkeja voi kysyä lainaan,
mutta ne eivät toimi oikein.

Nuken lainaaja maksaa kulut,
joita tulee sen lähettämisestä
ja palauttamisesta.

Jos sinulla on kehitysvamma
tai vaikeuksia oppimisessa,
et voi lainata nukkea yksin.

Pyydä avuksi lainaamiseen
esimerkiksi asuntolan ohjaajaa,
neuvolan työntekijää,
kotikuntasi palveluohjaajaa
tai vaikka vanhempiasi.