Tukiliitto kehittää

Me Tukiliitossa vastaamme muutokseen tuottamalla uudenlaisia tapoja tarjota tukea erilaisissa elämän käänteissä.

Vastaamme muutokseen yhdessä kehittäen

Yhteiskunnassa ja yksilön toiminnassa tapahtuvat muutokset haastavat kehittämään uudenlaista toimintaa ihmisille,  joilla on kehitysvamma sekä perheiden ja yhdistysten tueksi.

Kehittämisen keskiössä on aktiivisen kansalaisuuden ja perheiden hyvinvoinnin vahvistaminen. Tukea ja toimintamalleja kehitetään erillisissä hankkeissa, mutta myös vakiintuneessa toiminnassa.

Olemme perustaneet jo päättyneen Tuleva -verkkoauttamisen hankkeen aikana Verkkovertaistuen kehittäjien verkoston. Verkostoon voivat liittyä kaikki, jotka osallistuvat työssään tai vapaaehtoistyössään verkkovertaistuen kehittämiseen ja koordinointiin. Verkostoon kuuluu väkeä kansalaisjärjestöistä ja yhdistyksistä, myös Tukiliiton omia yhdistyksiä toivotaan mukaan enemmän. Verkosto kokoontuu seuraavan kerran syksyllä 2021. Seuraa tapahtumakalenteriamme tai ilmoittaudu postituslistalle, jotta saat tiedon seuraavasta tapaamisesta wilma.karikko@tukiliitto.fi
Tapaamisissa jaamme hyviä käytäntöjä ja pohdimme yhdessä uusia toimintatapoja. Voit myös ilmoittautua puhujaksi tai työpajan vetäjäksi seuraavaan tapaamiseemme.

Tukiliiton meneillään olevat hankkeet ovat osa kansalaistoimintaa.

Aarne ja Aune -hanketta rahoittaa STEA.
Verkko voittaa välimatkat – ja Elämä omaksi -hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto (ESR).

Olemme myös mukana Lastensuojelun Keskusliiton Perheet keskiöön -hankkeessa.

Siinä edistämme yhdessä muiden järjestöjen kanssa perheiden kokemustiedon ja järjestöjen osaamisen hyödyntämistä alueellisessa ja valtakunnallisessa perhekeskustoiminnassa. Tästä lisätietoja THL:n perhekeskuksen sivuilla. Osallistumme eri tilaisuuksiin ja toteutamme kartoituksia, koulutustilaisuuksia tai työpajoja.

Perheet keskiöön! -järjestöagenttina Tukiliitossa toimii Sirpa Mäkinen, jonka työaluetta on Etelä-Pohjanmaa, Kanta-Häme ja Pirkanmaa. Sirpa osallistuu tiiviisti myös sähköisen perhekeskuksen kehittämistyöhön.

Alta pääset tutustumaan kehittämiimme toimintamalleihin sekä päättyneiden hankkeiden tuotoksiin ja materiaaleihin. Toimintamallien kuvaukset on tarkoitettu kehittämisen ja ideoinnin tueksi.

Hankkeista muualla

Arvokas, tunnus

Aarne ja Aune -hanke on osa Arvokas-ohjelmaa, jota koordionoi Suomen Setlementtiliitto. Arvokas toimii STEA:n rahoituksella.

Arvokas-ohjelma rakentaa vuosina 2018 – 2021 yhdenvertaisempaa Suomea, jossa jokaisella – lähtökohdista ja elämäntilanteesta riippumatta – on mahdollisuus kokea olevansa merkityksellinen osa yhteisöä ja yhteiskuntaa. Arvokas-ohjelmaa voit seurata Facebookissa.

Kysy lisää meiltä!

Taija Humisto.

Taija Humisto

Puhelinnumero: 040 707 8990

Sähköposti: taija.humisto@tukiliitto.fi

Annan tietoa ja tukea perheille, joissa vanhemmalla on kehitysvamma tai muusta syystä tuentarvetta oppimisessa ja ymmärryksessä.

Facebookistä löydät minut nimellä Taija Humisto Tukiliitto

Veijo Nikkanen.

Veijo Nikkanen

Koulutussuunnittelija

Puhelinnumero: 050 4646 006

Sähköposti: veijo.nikkanen@tukiliitto.fi

Aikuistyö, Verkko voittaa välimatkat -hanke

Tietosuojavastaava
Internet-koulutus

Jonna Suhonen.

Jonna Suhonen

Projektipäällikkö

Puhelinnumero: 040 650 7929

Sähköposti: jonna.suhonen@tukiliitto.fi

Tukea arkeen ja paikalliseen vaikuttamiseen
nuorille ja aikuisille (Aarne ja Aune -hanke).

Anne Vuorenpää.

Anne Vuorenpää

Suunnittelija

Puhelinnumero: 040 6418 025

Sähköposti: anne.vuorenpaa@tukiliitto.fi

Aarne ja Aune -hanke 2018 – 2021 sekä
Teatterista voimaa vuorovaikutukseen -koulutukset.

Anna Valkama

Kokemusasiantuntija (osa-aikainen)

Puhelinnumero: 040 5830 092

Sähköposti: anna.valkama@tukiliitto.fi

Olen kokemusasiantuntija Aarne ja Aune -hankkeessa.

Wilma Karikko.

Wilma Karikko

Suunnittelija

Puhelinnumero: 040 6743 631

Sähköposti: wilma.karikko@tukiliitto.fi

Sijaistan aluekoordinaattoria Pirkanmaan, Satakunnan, Keski-Suomen, Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan alueilla huhtikuun 2022 loppuun saakka.

Tuen ja autan Tukiliiton ja yhdistysten toiminnan siirtymistä verkkovälitteiseksi. Yhdistystoimijat voivat ottaa minuun yhteyttä, jos tarvitsevat tukea tai koulutusta verkkoasioissa. Autan myös viestinnässä.

Sirpa Mäkinen

Järjestöagentti (50%)

Puhelinnumero: 040 6819 666

Sähköposti: sirpa.makinen@tukiliitto.fi

Toimin Lastensuojelun Keskusliiton Perheet keskiöön! -hankkeessa. Edistän perheiden kokemustiedon ja järjestöjen osaamisen hyödyntämistä perhekeskustoiminnassa. Työalueeni on Etelä-Pohjanmaa, Pirkanmaa ja Kanta-Häme. Osallistun myös sähköisen perhekeskuksen kehittämiseen.

Riikka Manninen.

Riikka Manninen

Hankepäällikkö

Puhelinnumero: 040 6374 968