Näin perustat kohtaamispaikan verkkoon

Tälle sivulle kokoamme käytännön vinkkejä ja esimerkkejä, miten luot kohtaamispaikan verkkoon.

Sormet tietokoneen näppämistöllä.Vinkkejä ja esimerkkejä verkkoon

Tuemme yhdistyksiä ja muita vapaaehtoisia luomaan kohtaamisen paikkoja verkkoon, koska nyt emme voi tavata kasvotusten. Ihmisten tarve olla yhteydessä toisiinsa, jakaa kokemuksia ja keskustella toisten kanssa ei kuitenkaan vähene tänä aikana.

Kaikkien, myös yhdistysten, pitää pohtia uudenlaisia keinoja vaihtoehtoisten kohtaamismuotojen löytämiseksi. Tässä vinkkejä ja esimerkkejä meiltä ja muualta, joita voit hyödyntää. Päivitämme sivua jatkuvasti, kun kokemukset karttuvat. Sivun lopussa ovat yhteystietomme. Toivomme, että kerrotte kokemuksistanne ja kokeiluistanne meille, niin voimme laittaa teidän parhaat vinkkinne jakoon.

Kirjoittamalla käytävä ryhmächat keskustelu

Ryhmächat-keskustelu sopii silloin, kun haluat järjestää kirjoittamalla käytävän keskustelun, jossa kaikki keskustelijat ovat samaan aikaan paikalla. Se onnistuu Tukinetissä. Siellä voit järjestää avoimen tai suljetun chatin.

Avoimeen chattiin voi kuka tahansa osallistua nimimerkillä. Avoimessa chatissa keskustelijoita ei voi tunnistaa. Suljetussa ryhmächatissa ryhmä kootaan etukäteen ja se edellyttää ilmoittautumista hakemuksen täyttämällä. Halutessaan hakemuksessa voi kysyä, kuka ryhmään on pyrkimässä. Suljetun ryhmän osallistujat voit itse valita hakemusten perusteella.

Jatkuvasti avoinna oleva kirjoitettava ryhmäkeskustelu

Ryhmäkeskustelu sopii silloin kun halut, että keskustelu on avoinna keskustelijoille silloinkin, kun et itse ole paikalla. Ryhmäkeskusteluun voi osallistua, kun se itselle sopii. Vähän samaan tapaan, kuin Facebookin keskusteluketjuun tai median kommenttipalstalle.

Ryhmäkeskustelu voi olla chatin tavoin avoin kaikille tai suljettu. Ryhmäkeskustelu onnistuu Tukinetissä.

Kiinnostuitko Tukinetin mahdollisuuksista?

Sivun alareunasta löydät yhteystiedot, kun haluat apua ryhmächatin tai ryhmäkeskustelun aloittamiseen. Tukiliiton toiminnassa olevat yhdistykset ja muut verkostot saavat toimia Tukinetissä Tukiliiton alaisuudessa. Ota yhteyttä meihin, niin kerromme, miten se käytännössä tapahtuu. Aloittaminen on helppoa ja annamme siihen tarvittavan tuen.

Videovälitteiset kohtaamiset

Sisältö päivittyy mahdollisimman pian.

Sosiaalinen media

Sisältö päivittyy mahdollisimman pian.