Lahjoita ja tue toimintaamme

Yhdessä olemme enemmän! Tukiliitto vahvistuu yksittäisten ihmisten osallistumisesta ja lahjoituksista. Yhdenvertaisuus ei ole maailmassa valmiina, se vaatii tekoja.

1.
Lahjoita tekstiviestillä 10 euroa
Lahjoita 10 €, lähetä tekstiviesti KOHTAAMUT numeroon 16499.

2.
Lahjoita tilisiirtona
Lahjoita tilisiirtona tilillemme Nordea IBAN FI49 1146 3007 2069 12, kirjoita viestiksi lahjoitus.
Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n Y-tunnus on 0155443-5.

3.
Lahjoita haluamasi summa tai perusta keräys verkossa
tuki.tukiliitto.fi

Keräämme varoja kehitysvammaisten ihmisten oikeuksien puolustamiseen

Yhdenvertaisuus vaatii tekoja videon pituus 10 sekuntia.

Kehitysvammaiset ihmiset läheisineen joutuvat yhä useammin taistelemaan oikeuksiensa toteutumiseksi

Tukiliitto on ainoa suomalainen, voittoa tavoittelematon järjestö, joka tarjoaa maksutonta, kehitysvammaisten ihmisten oikeuksia ja palveluita koskevaa lakineuvontaa. Tuemme perheitä ja ihmisiä, jotka taistelevat vammaisen läheisensä oikeuksien puolesta. Teemme heidän hätänsä näkyväksi päättäjille.

Työntekijämme kohtaavat jatkuvasti ihmisiä, joiden läheinen jää vammansa vuoksi ilman kotia, työtä tai tarvitsemaansa tukea. Perheet eivät jaksa yksin.

Tuki ja neuvot -sivuillamme vierailee vuosittain noin 79 000 kävijää. Puhelimessa ja sähköpostitse palvelimme viime vuonna noin 1300 avuntarvitsijaa. Kehitysvammaiset ihmiset ja heidän läheisensä tarvitsevat asialleen omistautuneita ammattilaisia ja vapaaehtoisia, jotka yhdessä rakentavat oikeudenmukaisempaa yhteiskuntaa. Yhdenvertaisuus vaatii tekoja.

Lahjoita haluamasi summa tai perusta keräys verkossa
tuki.tukiliitto.fi

Auta ukrainalaisia

Vammaiset ihmiset ovat sodassa heikoimmassa asemassa. Tukiliitto kohdentaa keräyksen avun kehitysvammaisille ihmisille ja heidän läheisilleen. Kanavoimme avun ukrainalaisille Inclusion Europe -kattojärjestön ja muiden kehitysvammaisia ihmisiä tukevien järjestöjen kautta.

Keräyssivuillamme voit tehdä lahjoituksen suoraan tai voit aloittaa oman keräyksen ukrainalaisten auttamiseksi
Tuki.tukiliitto.fi/apua-ukrainan-kehitysvammaisille-ihmisille

Lisätietoa keräyksestä uutisessamme
Tue Ukrainan kehitysvammaisia ihmisiä ja heidän läheisiään

Keräämme Ukrainaa käsitteleviä omia uutisiamme ja blogitekstejämme tälle sivulle
tukiliitto.fi/ukraina

Tue toimintaamme

Kehitysvammaisille aikuisille ja lapsille kuuluvat yhdenvertaisesti kaikki samat perus- ja ihmisoikeudet kuin muillekin ihmisille. Keskeisimpiä perus- ja ihmisoikeuksia ovat oikeus yhdenvertaisuuteen, syrjinnän kielto ja oikeus riittäviin, omien tarpeiden mukaisiin sosiaali- ja terveyspalveluihin. Tukemalla Kehitysvammaisten Tukiliiton toimintaa voit olla mukana rakentamassa kaikkien yhteistä maailmaa.

Lahjoita

Mitä toimintaa haluat tukea?

Kehitysvammaisten ihmisten oikeuksien puolustaminen

Sinun lahjoituksesi avulla voimme auttaa ihmisiä saamaan tarvitsemansa palvelut. Annamme palveluihin ja tukeen liittyvää lakineuvontaa, vaadimme oikeuksien toteutumista, vaikutamme lainsäädäntöön, päättäjiin ja viranomaisiin sekä toimimme vammaisten ihmisten äänitorvena yhteiskunnassa. Järjestämme myös koulutuksia kehitysvammaisten henkilöiden omien taitojen tukemiseksi.

Teemme työtä paremman tulevaisuuden puolesta, mutta autamme myös tämän päivän ongelmissa. Lahjoituksellasi voit auttaa rakentamaan maailmaa, jossa kaikki kuuluvat joukkoon, yhdenvertaisina.

Vertaistukea lapsiperheille

Vertaistuki antaa voimaa eikä sitä voi korvata ammattilaisten antamalla avulla. Yhteistoiminta muiden, vastaavaa tilannetta elävien perheiden kanssa on suuri voimanlähde kehitysvammaisten tai tukea tarvitsevien lasten ja nuorten vanhemmille ja läheisille.

Perheiden tapaamisissa vanhemmat saavat jakaa kokemuksiaan, saavat tietoa ja lapsilla on omaa ikäryhmänsä mukaista toimintaa ohjaajien kanssa. Lapset ja nuoret pääsevät omassa ryhmässään tekemään asioita ja saamaan uusia kokemuksia. Yhdellä perhetapaamisella voi olla käänteentekevä vaikutus perheen elämään, sillä tapaamisista tuodaan tuliaisena uusia työkaluja arkeen. Sinun tuellasi järjestämme vertaistukitapaamisia ja kurssitoimintaa perheille. Samalla lahjoitat perheille jaksamista arkeen.

""
Malike – toimintavälineitä vaikeasti vammaisille ihmisille

Malikkeen tarkoituksena on tarjota erilaisia osallistumisen mahdollisuuksia vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille sekä lisätä tietoa ja vaikuttaa heidän osallistumistaan ja osallisuuttaan edistäviin asioihin.

Lahjoittamalla annat vaikeasti vammaisille lapsille, nuorille ja aikuisille mahdollisuuden liikkumisen riemuun. Sinun avullasi voimme hankkia toimintavälineitä, joiden avulla vaikeasti vammaiset ihmiset pääsevät ensimmäistä kertaa elämässään esimerkiksi liikkumaan metsässä, katsomaan tähtitaivasta rannalle, matkustamaan tai vaikka pulkkamäkeen koko perheen voimin. Lahjoituksesi antaa paljon enemmän kuin pelkän toimintavälineen. Annat valtavan ilon, riemun ja tunteen yhteenkuulumisesta.

Jokaisella nuorella on oikeus haaveilla hyvästä elämästä ja ikiomasta tulevaisuudesta. Kodista, työstä, toimeentulosta, harrastuksista, ihmissuhteista ja rakkaudesta. Valinnoista. #KohtaaMut

Lahjoittamo

Voit lahjoittaa myös Lahjoittamo-palvelun kautta. Lahjoituskohteemme ovat kehitysvammaisten ihmisten oikeuksien puolustaminen ja osallisuuden edistäminen. Kun saavut sivulle, löydät kohteet oikealta puolelta. Lahjoittamo-palvelun käyttäminen on helppoa ja turvallista.

Rahankeräyslupa

Poliisihallitus on myöntänyt Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:lle luvan rahankeräyksen toimeenpanemiseen. Luvan numero: RA/2021/535. Lupa on voimassa toistaiseksi koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Ukrainan sodan puhjettua Kehitysvammaisten Tukiliitto anoi rahankeräyslupaansa (RA/2021/535) käyttötarkoituksen laajennusta, joka mahdollistaa keräystoiminnan katastrofeista ja kriiseistä kärsivien vammaisten ihmisten ja heidän läheistensä hyväksi myös ulkomailla. Luvan täydentäminen hyväksyttiin 11.3.2022. Poliisihallituksen sivuilla laajennus näkyy viiveellä, koska lista päivitetään sivuille kerran kuukaudessa.

Tukiliiton kauppa- ja lahjoittajarekisteri

Voit auttaa monella eri tavalla. Valitse juuri sinulle sopivin.

Annan mielelläni lisätietoja, ota yhteyttä!

Risto Burman.

Risto Burman

Puhelinnumero: 050 5569 900

Sähköposti: risto.burman@tukiliitto.fi

Twitterissä käytän tunnusta @ristoburman.

Tuotteita ostoskorissa: 0 Ostoskori