hero_image.alt

Lahjoita

Yhdenvertaisuus ei ole maailmassa valmiina. Se vaatii tekoja.

Jokaisella on oikeus haaveilla hyvästä elämästä ja ikiomasta tulevaisuudesta. Kodista, työstä, toimeentulosta, harrastuksista, ihmissuhteista ja rakkaudesta. Valinnoista. Kehitysvammaisten ihmisten yhdenvertaisuus ja osallisuus yhteiskunnassa eivät vielä toteudu. Se vaatii tekoja. Lahjoittamalla voit auttaa.

Tee kertalahjoitus

Lahjoita Kohtaa mut merkki

Mitä toimintaa haluat tukea?

Kehitysvammaisten ihmisten oikeuksien puolustaminen

Avioparin romanttinen hetki. Susanna ja Tomi Tuominen viihtyivät nuotion ääressä.

Sinun lahjoituksesi avulla voimme auttaa ihmisiä saamaan tarvitsemansa palvelut. Annamme palveluihin ja tukeen liittyvää oikeusapua, vaadimme oikeuksien toteutumista, vaikutamme lainsäädäntöön, päättäjiin ja viranomaisiin sekä toimimme vammaisten ihmisten äänitorvena yhteiskunnassa. Järjestämme myös koulutuksia kehitysvammaisten henkilöiden omien taitojen tukemiseksi.

Teemme työtä paremman tulevaisuuden puolesta, mutta autamme myös tämän päivän ongelmissa. Lahjoituksellasi voit auttaa rakentamaan maailmaa, jossa kaikki kuuluvat joukkoon, yhdenvertaisina.

Vertaistukea ja kurssitoimintaa lapsiperheille

Kehitysvammaisten tukiliitto. Tiituksen lähipiiri. Tiitus Taivalmäki. Kuvattu 3.12.2015 Ikaalisissa. Kuva: Laura Vesa

Vertaistuki antaa voimaa eikä sitä voi korvata ammattilaisten antamalla avulla. Yhteistoiminta muiden, vastaavaa tilannetta elävien perheiden kanssa on suuri voimanlähde kehitysvammaisten tai erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten vanhemmille ja läheisille.

Perheiden tapaamisissa vanhemmat saavat jakaa kokemuksiaan, saavat tietoa ja lapsilla on omaa ikäryhmänsä mukaista toimintaa ohjaajien kanssa. Lapset ja nuoret pääsevät omassa ryhmässään tekemään asioita ja saamaan uusia kokemuksia. Yhdellä perhetapaamisella voi olla käänteentekevä vaikutus perheen elämään, sillä tapaamisista tuodaan tuliaisena uusia työkaluja arkeen. Sinun tuellasi järjestämme vertaistukitapaamisia ja kurssitoimintaa perheille. Samalla lahjoitat perheille jaksamista arkeen.

Malike – toimintavälineitä vaikeasti vammaisille ihmisille

Malikkeen tarkoituksena on tarjota erilaisia osallistumisen mahdollisuuksia vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille sekä lisätä tietoa ja vaikuttaa heidän osallistumistaan ja osallisuuttaan edistäviin asioihin.

Lahjoittamalla annat vaikeasti vammaisille lapsille, nuorille ja aikuisille mahdollisuuden liikkumisen riemuun. Sinun avullasi voimme hankkia toimintavälineitä, joiden avulla vaikeasti vammaiset ihmiset pääsevät ensimmäistä kertaa elämässään esimerkiksi liikkumaan metsässä, katsomaan tähtitaivasta rannalle, matkustamaan tai vaikka pulkkamäkeen koko perheen voimin. Lahjoituksesi antaa paljon enemmän kuin pelkän toimintavälineen. Annat valtavan ilon, riemun ja tunteen yhteenkuulumisesta. Malikkeen sivulle pääset tästä.

Voit auttaa monella eri tavalla. Valitse sinulle sopivin tapa.

Katso Älä jätä mua ulkopuolelle -video

Jokaisella nuorella on oikeus haaveilla hyvästä elämästä ja ikiomasta tulevaisuudesta. Kodista, työstä, toimeentulosta, harrastuksista, ihmissuhteista ja rakkaudesta. Valinnoista.

Suomi on ratifioinut YK:n vammaissopimuksen, joka takaa vammaisille henkilöille kaikki ihmisoikeudet ja perusvapaudet. Yhdenvertaisuus ei ole maailmassa valmiina. Se vaatii tekoja.

Lahjoita tekstiviestillä

Lahjoita 20 euroa lähettämällä tekstiviesti KOHTAAMUT20 numeroon 16499.
Lahjoita 10 euroa lähettämällä tekstiviesti KOHTAAMUT numeroon 16499.

Lahjoita tilisiirtona

Nordea IBAN FI49 1146 3007 2069 12. Käytä viitenumeroa lahjoituksesi kohdistamiseksi.

• 60008 – kehitysvammaisten ihmisten perus- ja ihmisoikeuksien puolustaminen
  • 30012 – lapsiperhetoiminta: vertaistukea ja kurssitoimintaa kehitysvammaisille lapsille ja perheille
  • 67506 – Malike: toimintavälineitä vaikeasti vammaisten lasten ja aikuisten osallistumiseen

Rahankeräyslupa

Poliisihallituksen rahankeräyslupa nro RA/2017/204. Lupa on myönnetty 24.2.2017.
Rahankeräyslupa voimassa 1.4.2017 – 31.3.2019 koko maassa lukuun ottamatta Ahvenanmaata.
Kerätyt varat käytetään kuluvan vuoden tai seuraavan vuoden aikana kyseessä olevaan lahjoituskohteeseen.

Annan mielelläni lisätietoja, ota yhteyttä!

Riikka Manninen.

Riikka Manninen