
Vanhemmuudesta selkokielellä
Tässä kokoelmassa on selkokielellä asiaa
vauvahaaveista ja vanhemmuudesta.
Tässä kokoelmassa on selkokielellä asiaa
vauvahaaveista ja vanhemmuudesta.
Pääset kokoelman artikkeliin
painamalla otsikkoa
tai kuvaa.
Selkokieliset artikkelit
Vauvahaaveita
Moni ihminen haluaa oman vauvan. Artikkelissa kerrotaan selkokielellä, mitä pitää ottaa huomioon, kun miettii vauvan hankkimista.
Harjoitteluvauvanukke
Vauvan hoitamista voi harjoitella nuken avulla. Nukkea hoidetaan kuin oikeaa vauvaa.
Perhesuunnittelu
Perhesuunnittelu tarkoittaa perheen perustamisen suunnittelua.
Riittävän hyvä vanhemmuus
Ihminen voi olla hyvä vanhempi, vaikka hänellä olisi kehitysvamma tai oppimisen vaikeus, mutta usein hän tarvitsee tukea...
Kun perhe tarvitsee tukea
Joskus vanhempana olemiseen tarvitsee tukea.
Tarvitsetko tukihenkilön?
Tukihenkilö auttaa pärjäämään niin, että arki sujuu. Hän voi selittää vaikeita asioita ja näyttää, miten jokin asia...
Voit olla kiinnostunut myös näistä:

Vahvistu vanhempana
Valmennusta ja tukea perheille, joissa vanhemmalla on tuen tarvetta oppimisessa ja ymmärtämisessä.

Moninaisista perheistä lähi-ihmisille
Lähi-ihmisten rooli on hyvin erilainen kuin sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilla sellaisten ihmisten elämässä, joilla on...

Moninaisista perheistä ammattilaisille
Perheet, joissa vanhemmalla tai vanhemmilla on laaja-alainen oppimisvaikeus tai kehitysvamma, tarvitsevat usein pitkäkestoista tukea...

Äiti ei pysy kärryillä
Projektin kohderyhmänä olivat perheet, joissa vanhemmalla on kehitysvamma tai samankaltaisia tarpeita.

Perheet ja vertaistuki
Tukea ja tietoa perheille.

Päättyneet hankkeet
Päättyneiden hankkeiden kuvaukset, tuotokset ja materiaalit.
Mari ja Jussi halusivat vauvan
Tämä tarina kertoo Marin ja Jussin vauvahaaveista.
Lue lisää aiheesta Mari ja Jussi halusivat vauvan