Kyselyt

Tervetuloa vastaamaan Tukiliiton kyselyihin.

Kysely: Tukiliiton tunnettuus ja mielikuva liitosta

Etsimme vastausta siihen, millaisia mielikuvia Kehitysvammaisten Tukiliittoon liitetään. Osa kartoitusta on verkossa julkaistava kysely, johon kuka tahansa voi vastata.

Kyselyyn vastaaminen vie noin 10 – 15 minuuttia. Ainoastaan tähdellä merkittyihin kysymyksiin on pakko vastata. Muut kysymykset ovat vapaaehtoisia.

Kiitos ajastasi! Vastaamalla voit olla mukana kehittämässä Tukiliittoa.

Kyselyyn pääset tästä linkistä:
Tukiliiton tunnettuuskysely

Jatkuvasti auki olevat kyselyt

Kysely Leijan lukijoille

Selkokielinen aikakauslehti Leija
on kehitysvammaisten nuorten ja aikuisten oma lehti.
Leijassa kerrotaan ajankohtaisia asioita,
lukijoiden omia tarinoita, runoja ja mielipiteitä.
Lehden kirjeenvaihtoilmoituksista voi löytää
itselleen kaverin tai kumppanin.

Vastaamalla kyselyyn autat meitä
kehittämään lehteä.
Arvomme vastaajien kesken
pieniä palkintoja.

Kyselyyn pääset tästä linkistä: Leijan lukijakysely

Vastaa Tukiviestin lukijakyselyyn

Vuoden 2024 aikana Tukiviesti siirtyy verkossa luettavaksi. Vuonna 2025 lehteä ei enää paineta ja postiteta kotiin. Haluamme kehittää myös lehden sisältöä ja kaipaamme mielipidettäsi. Missä olemme onnistuneet ja millaiset aiheet sinua lukijanamme kiinnostavat? Vastaa lyhyeen kyselyyn ja vaikuta tuleviin lehtiin!

Kyselyyn pääset tästä linkistä: Tukiviestin lukijakysely

Tukiviesti on Kehitysvammaisten Tukiliiton julkaisema lehti, joka puolustaa kehitysvammaisten ihmisten oikeuksia, osallisuutta ja täysivaltaista kansalaisuutta. Yleiskielinen lehti kertoo vammaisten ihmisten, heidän perheidensä ja läheistensä todellisuudesta elämänkaaren eri vaiheissa. Ihmisten kokemukset ja tarinat ovat Tukiviestissä yhtä tärkeitä kuin tieto muuttuvasta lainsäädännöstä ja palvelujärjestelmästä. Lehti on lukijoilleen tiedonlähde ja väylä yhteisöön, jakamiseen ja vertaistukeen. Jokaiseen lehteen kootaan tietopaketti Tukiliiton ja yhdistysten toiminnasta.

Kolmen Tukiviesti-lehden kannet

Päättyneet kyselyt

Kysely perheiden toimeentulosta korona-aikaan
(Kysely on päättynyt)

Kokosimme yhdessä muiden kehitysvamma- ja autismijärjestöjen kanssa tietoa koronan vaikutuksista perheiden toimeentuloon Suomessa. Kyselyn tuloksia käytetään valtioneuvoston tilannekeskukselle annettavien raporttien tausta-aineistona ja muussa järjestöjen tekemässä vaikuttamistyössä.

Kerro meille mielipiteesi Kehitysvammaisten Tukiliitosta!
(Kysely on päättynyt 14.10.2019)

Osallistu Kehitysvammaisten Tukiliiton kehittämiseen!

Kysely kartoittaa sitä,
mitä ihmiset ajattelevat
Kehitysvammaisten Tukiliitosta ja
miten Tukiliitto voisi kehittyä.

Voit osallistua kyselyyn,
vaikka et olisi jäsen.
Vastausaikaa on 14.10.2019 asti.

Vastaaminen kestää
vain muutamia minuutteja.
Kaikki kysymykset eivät ole pakollisia.
Kyselyyn voi vastata myös avustajan,
vanhemman tai jonkun muun henkilön kanssa.

Kyselyyn vastataan nimettömänä.
Vastauksista tehdään yhteenveto,
jossa vastaajaa ei voi tunnistaa.
Vastauksia käytetään vain
Tukiliiton toiminnan kehittämiseen.

Kyselyyn vastanneiden kesken
arvotaan palkintoja.

Jos haluat osallistua arvontaan,
jätä yhteystietosi sen jälkeen,
kun olet lähettänyt vastaukset.

Kysely netin ja somen käytöstä (kysely on päättynyt 31.3.2019)

Kehitysvammaisilta nuorilta ja aikuisilta pyydettiin vastauksia kyselyyn netin ja somen käytöstä. Kyselyn ovat tehneet Verneri.net, Me Itse ry ja Leija.Kyselyyn toivotaan vastauksia myös niiltä kehitysvammaisilta ihmisiltä, jotka eivät käytä nettiä. Lue lisää sivulta:
www.tukiliitto.fi/ajankohtaista/kysely-netin-ja-somen-kaytosta

Kysely yhdistyksille (kysely on päättynyt 10.3.2019)

Tukiliitto kehittää vaikuttamistyön tukimalleja yhdistysten käyttöön. Kehittämistyössä tarvitaan tietoa yhdistysten tekemästä vaikuttamistyöstä ja siinä tarvittavasta tuesta. Tätä tietoa kerättiin selvitystyössä keväällä 2019. Kysely koostui tukipiireille ja yhdistyksille lähetetystä kyselystä sekä muutamista työpajoista ja haastatteluista. Selvitystyön tuloksia esitellään 17.5.2019 järjestöpäivässä.

Selvitystyöhön liittyvä kysely on lähetetty paikallisyhdistysten ja tukipiirien puheenjohtajille ja sihteereille. Kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotiin Järjestöpäivässä 17.5.2019 kolme 100 euron avustusta yhdistyksille. Arpaonni suosi seuraavia yhdistyksiä:
– Ikaalisten-Parkanon kvt ry
– Imatran Seudun kvt ry
– Muhoksen kvt ry

Yhteenveto yhdistyskyselyn tuloksista (pdf):
Yhteenveto tuloksista

Tukiliiton yhdistyskyselyt (vuosittain)

Kehitysvammaisten Tukiliitto toteuttaa vuosittain jäsenyhdistyksilleen sähköisen kyselyn yhdistysten toiminnasta. Lue lisää sivulta:
www.tukiliitto.fi/haku/Yhdistyskyselyt

Kuvituskuvassa Eija Rantanen ja Erja Korhonen Kohtaa Mut -tapahtumassa 4.12.2018 Iltalinjalla Tampereella. Kuvaaja Laura Vesa.