Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

Kehitysvammaisten Tukiliitto etsii
hankesuunnittelijoita Ouluun ja Rovaniemelle

Syksyllä käynnistyy kaksivuotinen ’Elämä omaksi’ -ESR-hanke Lapin ja Koillismaan alueella. Suunnittelijat työskentelevät hankkeessa 1.9.2021 – 30.8.2023. Oulussa työskentelee kaksi suunnittelijaa, joista toinen on 50 %:n työajalla ja Rovaniemellä yksi suunnittelija. Hankkeeseen palkataan myöhemmin lisäksi osa-aikaisia työntekijöitä kohtaamispaikkatoimintaan.

Elämä omaksi -hankkeessa käynnistämme paikallisia ja virtuaalisia kohtaamispaikkoja, Kohtaa mut -kahviloita, tuotamme lyhytkestoisia yksilöllisiä tukiprosesseja tukea tarvitseville nuorille ja aikuisille alueella sekä kehitämme kokemustoimintaa.

Olet etsimämme työntekijä, mikäli:

• sinulla on kokemusta työskentelystä ihmisten kanssa, joilla on kehitysvamma tai samankaltainen tuen tarve
  • tekemistäsi ohjaa ajatus tukea tarvitsevien ihmisten yhdenvertaisuudesta ja osallisuudesta
  • näet itsesi tukijana, mahdollisuuksien avaajana ja rinnalla kulkijana
  • olet itseohjautuva ja pystyt omalla alueellasi vastaamaan toiminnan suunnittelusta, organisoinnista ja toiminnallisesta toteutuksesta
  • sinulla on osaamista verkkotyöskentelystä ja halu oppia uusia digitaitoja
  • sinulla on hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot
  • sinulla on korkeakoulututkinto tai soveltuva koulutus.

Plussaa on, jos sinulta löytyy:

• erityistaitoja kuten luovat menetelmät tai selkokielen ja kuvien käyttö työssäsi
  • kokemusta yhdistys- ja järjestöyhteistyöstä sekä hanke- ja kehittämistyöstä
  • olemassa olevia verkostoja toiminta-alueella.

Työ edellyttää ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustusvalmiutta. Palkkaus määräytyy sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaan.

Lisätietoja antaa hankepäällikkö Riikka Manninen p. 040 6374 968:

• ma 7.6. kello 14 – 17
  • ke 16.6. kello 9 – 12

Mikäli kiinnostuit tehtävästä, kuvaa lyhyt video (esim. puhelimella), jossa kerrot ainakin:

• kuka olet?
  • minkälaista kokemusta sinulla on tukea tarvitsevien ihmisten ohjaamisesta?
  • mitä ajattelet tukea tarvitsevien ihmisten yhdenvertaisuudesta ja osallisuudesta?

Lähetä videon linkki ja CV Riikka Manniselle osoitteeseen  riikka.manninen@tukiliitto.fi 30.6. mennessä otsikolla Hankesuunnittelija Oulu, Hankesuunnittelija Oulu 50% tai Hankesuunnittelija Rovaniemi riippuen hakemastasi tehtävästä.

Haastattelut pidetään Oulussa ti 3.8. ja Rovaniemellä to 5.8. Ilmoitamme haastatteluun valituille heinäkuun alussa.

. . .

Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta etsii moniammatilliseen tiimiin Tampereelle

Suunnittelijaa (tapahtumat ja viestintä) määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 2.8.2021 – 31.12.2022

Suunnittelija

• Vastaa itseohjautuvasti Malikkeen vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille suunnattujen toimintavälineiden kokeilutapahtumien suunnittelusta, organisoinnista, toiminnallisesta toteutuksesta ja arvioinnista.
  • Tehtävään kuuluu vaikuttamistyö ja työskentely erilaisissa verkostoissa.
  • Tehtävä edellyttää kykyä kehittää ja luoda uutta toimintaa.
  • Viestinnän tehtäviä ovat uutiskirjeiden, verkkosivuston ja sosiaalisen median sisällön tuottaminen sekä seurantatiedon kerääminen.

Odotamme sinulta

• Soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • Oma-aloitteisuutta ja itsenäistä työskentelyotetta
  • Monipuolisia tietoteknisiä taitoja ja sosiaalisen median hallintaa
  • Hyvää kirjallista taitoa
  • Viestinnän osaamista
  •  Joustavuutta, yhteistyökykyä

Katsomme eduksi

• Kokemuksen järjestötyöstä
  • Kampanjaosaaminen

Työ edellyttää ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustusvalmiutta. Tehtävien hoitamisessa ajokortti on välttämätön.

Tarjoamme mielenkiintoisen tehtävän jatkuvasti kehittyvässä työyhteisössä. Palkkaus määräytyy sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaan.

Lisätietoja

Lisätietoja tehtävästä antaa Malike-toiminnan esimies Susanna Tero, puh. 050 5561 273 tai susanna.tero@tukiliitto.fi.

Mikäli kiinnostuit tehtävästä, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään 30.5.2021 susanna.tero@tukiliitto.fi. Haastattelut tehtävään pidetään 2.6.2021 Tampereella.

Malike

Malike on osa Kehitysvammaisten Tukiliittoa, joka on vuonna 1961 perustettu kansalais- ja ihmisoikeusjärjestö. Tukiliiton jäsenistö muodostuu paikallisista, alueellisista ja valtakunnallisista yhdistyksistä. Yhdistysten jäseninä on noin 16 000 ihmistä; kehitysvammaisia henkilöitä, omaisia, läheisiä, alan työntekijöitä ja muita, joille asia on tärkeä.

Malikkeen toiminnan tavoitteena on tarjota erilaisia osallistumisen mahdollisuuksia vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille sekä lisätä tietoa ja vaikuttaa heidän osallistumistaan ja osallisuuttaan edistäviin asioihin. Malike toimii ilman diagnoosirajoja. Lisätietoja www.malike.fi

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja perhekursseja pääasiassa erilaisia harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille, useimmiten pääkaupunkiseudulla. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työnkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutetassi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Pia Henttoselta ja Harvinaiskeskus Noriossa tehtävän työn osalta Sanna Kalmarilta. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.

*

Lue lisää: Tietoa kehitysvammasta. Kehitysvamma on vamma ymmärrys- ja oppimiskyvyn alueella.

Lue lisää: Mikä on Tukiliitto? Tukiliitto on ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, joka puolustaa kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksia.