Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, valmennusta, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Kyseisiä tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja sopeutumisvalmennuskursseja pääasiassa erilaisia harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille, useimmiten pääkaupunkiseudulla. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työnkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutetassi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Taija Humistolta ja Harvinaiskeskus Noriossa tehtävän työn osalta Sanna Kalmarilta. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.