Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

Kehitysvammaisten Tukiliitto etsii

Projektipäällikköä Aarne ja Aune -hankkeeseen (2018 – 2021)

Aarne ja Aune -hankkeessa kehitetään kehitysvammaisten henkilöiden ryhmätoimintaa ja kokemusasiantuntijuutta. Hanke tähtää vammaisten henkilöiden arjen neuvokkuuden ja aktiivisuuden lisääntymiseen sekä heidän näkemystensä ja kokemusten huomioimiseen tuen ja palveluiden kehittämisessä.

Projektipäällikkö

• vastaa toiminnan kokonaisuudesta: hankkeessa tapahtuvasta kehittämistyöstä, seurannasta, arvioinnista, raportoinnista ja yhteistyösuhteista.
  • Työtehtävä edellyttää vankkaa hankeosaamista ja asiantuntijuutta vammaisten henkilöiden tukeen ja palveluihin liittyvistä asioista sekä osallisuuden edistämisestä.
  • Eduksi katsomme kehitysvamma-alan ja järjestötyön tuntemuksen.
  • Odotamme, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto, joustava työote, mahdollisuus tehdä ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustaa tarvittaessa.
  • Työsuhde on määräaikainen: se alkaa sovitusti ja kestää vuoden 2021 loppuun
  • Työpiste voi sijaita Tampereella tai Kuopiossa.

Aarne ja Aune -hanke kuluu Tukiliiton kehittämistiimiin, johon kuuluvat myös kaksi aikaisemmin aloittanutta hanketta. Hanke on myös osa STM:n rahoittamaa Arvokas-avustusohjelmaa.

Lisätietoja tehtävästä antaa kehittämissuunnittelija Sirpa Mäkinen 3.7. klo 9 – 12, puhelin 040 6819 666 tai kansalaistoiminnan päällikkö Lea Vaitti 6.8. klo 13 – 16 ja 7.8. klo 9 – 11, puhelin 050 5288 386.

Jos olet kiinnostunut tehtävistä, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja cv 17.8. mennessä lea.vaitti@tukiliitto.fi. Haastattelut pidetään Tampereella Tulppaanitalossa (Pinninkatu 51) 23.8 ja 24.8.2018.

Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta etsii moniammatilliseen tiimiin Tampereelle

Suunnittelijaa toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen

Suunnittelija

• Vastaa itseohjautuvasti Malikkeen vaikeasti vammaisille aikuisille suunnatun toiminnan suunnittelusta, organisoinnista ja toiminnallisesta toteutuksesta.
  • Tehtävän hoitamisessa painottuvat vaikuttamistyö ja työskentely erilaisissa verkostoissa.
  • Tehtävä edellyttää kykyä kehittää ja luoda uutta toimintaa.
  • Eduksi katsomme apuvälinealan tuntemuksen tai kiinnostuksen alaa kohtaan.
  • Odotamme, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto, olet joustava, yhteistyökykyinen ja osaat viestiä suullisesti ja kirjallisesti vastuualueesi asioista.
  • Työ edellyttää ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustusvalmiutta. Tehtävien hoitamisessa ajokortti on välttämätön.

Tarjoamme mielenkiintoisen tehtävän jatkuvasti kehittyvässä työyhteisössä. Palkkaus määräytyy sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antaa
Malike-toiminnan esimies Susanna Tero,
puh. 050 5561 273. Soittoajat 19.6. klo 8-12 ja 6.8. klo 13 – 16.

Mikäli kiinnostuit tehtävästä, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään 8.8.2018 susanna.tero@tukiliitto.fi. Haastattelut tehtävään pidetään 14.8.2018 toimistollamme osoitteessa Sumeliuksenkatu 18 b (3. krs), 33100 Tampere.

Malike on osa Kehitysvammaisten Tukiliittoa, joka on vuonna 1961 perustettu kansalais- ja ihmisoikeusjärjestö. Tukiliiton jäsenistö muodostuu paikallisista, alueellisista ja valtakunnallisista yhdistyksistä. Yhdistysten jäseninä on 17 000 ihmistä; kehitysvammaisia henkilöitä, omaisia, läheisiä, alan työntekijöitä ja muita, joille asia on tärkeä.

Malikkeen toiminnan tavoitteena on tarjota erilaisia osallistumisen mahdollisuuksia vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille sekä lisätä tietoa ja vaikuttaa heidän osallistumistaan ja osallisuuttaan edistäviin asioihin. Malike toimii ilman diagnoosirajoja. Lisätietoja www.malike.fi

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, valmennusta, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Kyseisiä tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutetassi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Taija Humistolta.