Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

Esihenkilö harvinaistoimintaan

Haemme Harvinaiskeskus Norioon dynaamisen työotteen omaavaa esihenkilöä toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Esihenkilö vastaa harvinaistoiminnan kokonaisuudesta, tavoitteiden saavuttamisesta ja yhteistyösuhteista. Työpiste voi sijaita Helsingissä tai Tampereella.

Harvinaiskeskus Noriossa työskentelee kymmenen eri alan asiantuntijaa, joiden tehtävänä on tukea harvinaista sairautta sairastavien ja heidän läheistensä hyvinvointia sekä tuottaa ja jakaa tietoa kaikille harvinaisista ja perinnöllisistä sairauksista kiinnostuneille. Perheille suunnattuja palvelujamme ovat erityisperhetyö etenevää, varhaiseen kuolemaan johtavaa sairautta sairastavien lasten perheille sekä  perhekurssit, joita järjestämme harvinaista sairautta sairastavien nuorten perheille, halkiolasten perheille ja halkionuorille. Vertaistapaamisia järjestämme perheille, sisaruksille, nuorille, isovanhemmille ja lapsensa menettäneille. Vertaistukirekisterimme kautta voi löytää vertaistukea lähes 200 harvinaiseen sairauteen. Ammattilaisille järjestämme koulutuksia ja seminaareja. Kaikille avoimia palvelujamme ovat keskustelutuki ja neuvonta perinnöllisyyteen ja arjen haasteisiin liittyvissä kysymyksissä, tietopalvelut sekä erilaiset tilaisuudet.

Työtehtävä edellyttää:

• sosiaali- ja terveyspalveluiden ja rakenteiden tuntemusta sekä kiinnostusta harvinaistoimintaa kohtaan,
  • kokemusta järjestötoiminnan rahoituksesta, hallinnosta ja kehittämisestä,
  • tavoitteellista ja ratkaisukeskeistä työotetta,
  • hyviä vuorovaikutustaitoja sekä
  • soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa.

Eduksi katsomme:

• aiemman kokemuksen esihenkilötyöstä,
  • verkostoitumisen, jolla voi edistää harvinaistoimintaa sekä
  • vaikuttamistyön ja viestinnän osaamisen.

Lisätietoja antaa kansalaistoiminnan päällikkö Lea Vaitti 17.9. klo 10–12 tai 27.9. klo 14–16, puhelin 050 5288 386.

Jos olet kiinnostunut tehtävistä, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja cv 30.9. mennessä lea.vaitti@tukiliitto.fi

Työhaastattelut pidetään 12.10. Helsingissä Harvinaiskeskus Norion toimistolla Allergiatalossa, Paciuksenkatu 19. Henkilöarviointiin valittavien haastattelut ja tehtävät tehdään 19.10. HRS:n toimistolla Tampereella, Koskikatu 7 A.

Harvinaiskeskus Norion verkkosivu päivittyy myöhemmin osaksi Tukiliiton sivustoa. Löydät sen vielä toistaiseksi osoitteesta: www.norio-keskus.fi/

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja perhekursseja pääasiassa erilaisia harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille, useimmiten pääkaupunkiseudulla. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työnkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutessasi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Pia Henttoselta ja Harvinaiskeskus Noriossa tehtävän työn osalta Sanna Kalmarilta. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.

*

Lue lisää: Tietoa kehitysvammasta. Kehitysvamma on vamma ymmärrys- ja oppimiskyvyn alueella.

Lue lisää: Mikä on Tukiliitto? Tukiliitto on ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, joka puolustaa kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksia.