Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

*

Kehitysvammaisten Tukiliitto on valtakunnallinen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, johon kuuluu 160 jäsenyhdistystä. Olemme kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oma järjestö. Toimintamme on tarkoitettu kaikille samankaltaista tukea tarvitseville, diagnoosiin katsomatta. Tarjoamme tietoa ja tukea harvinaisten ja perinnöllisten sairauksien kanssa eläville, heidän läheisilleen ja ammattilaisille. Edistämme vaikeasti vammaisten ihmisten mahdollisuuksia osallistua ja saada kokemuksia uusista asioista toimintavälineitä hyödyntäen. Edistämme perheiden palveluiden toteutumista. Meillä työskentelee yli 50 ammattilaista. Rakennamme kaikkien yhteistä maailmaa.

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja perhekursseja pääasiassa erilaisia harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille, useimmiten pääkaupunkiseudulla. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työnkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutessasi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Pia Henttoselta ja Harvinaiskeskus Noriossa tehtävän työn osalta Sanna Kalmarilta. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.

*

Lue lisää: Tietoa kehitysvammasta. Kehitysvamma on vamma ymmärrys- ja oppimiskyvyn alueella.

Lue lisää: Mikä on Tukiliitto? Tukiliitto on ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, joka puolustaa kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksia.