Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

Paikka auki -avustusohjelma: Haemme vapaaehtoistoiminnan assistenttia sekä ohjaajaa

Vapaaehtoistoiminnan assistentti

Haemme osa-aikaista vapaaehtoistoiminnan assistenttia Paikka auki -tiimiin Jyväskylään!

Vapaaehtoistoiminnan assistentin työtehtävänä on Kehitysvammaisten Tukiliiton Best Buddies – kaveritoiminnan markkinoiminen ja esitteleminen erilaisissa tapahtumissa yhdessä ohjaaja-työparin kanssa.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry on valtakunnallinen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö. Yksi päätavoitteistamme on kehitysvammaisten ihmisten osallisuuden sekä perus- ja ihmisoikeuksien toteutuminen. Best Buddies -kaveritoiminta tukee kehitysvammaisten ja ei-kehitysvammaisten nuorten ja aikuisten kohtaamista vapaa-ajalla.

Tämä työ on tarkoitettu henkilölle, jolla on kehitysvamma tai on muuten oppimiseen ja ymmärtämiseen liittyvää tuen tarvetta.

Assistentti työskentelee pääsääntöisesti yhdessä työparin kanssa. Työpariksi palkataan ei-kehitysvammainen ohjaaja, joka opastaa ja tukee assistenttia työtehtävissä.

Hakijalla ei tarvitse olla kokemusta markkinoinnista tai vapaaehtoistoiminnasta. Tämä työ sopii hyvin henkilölle, joka haluaa oppia uutta ja päästä näyttämään omia taitojaan työelämässä!

Kyseessä on vuoden (12kk) määräaikainen ja osa-aikainen työsuhde. Työaika on 30 % kokonaistyöajasta eli noin 11 tuntia viikossa.  Viikoittainen työaika voi vaihdella. Noudatamme palkkauksessa sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta. Työtehtävä kuuluu vaativuusluokkaan 3.

Työpaikka sijaitsee Jyväskylässä ja työ tapahtuu pääsääntöisesti Jyväskylän seudulla. Työhön voi liittyä satunnaista matkustamista myös muualle.

Toivomme sinulta:

• Taitoja toimia ihmisten kanssa.
  • Rohkeutta ja taitoja esiintyä.
  • Halua oppia uusia asioita.
  • Kohtalaista luku- ja kirjoitustaitoa.
  • Mahdollisuutta tehdä silloin tällöin töitä ilta-aikaan ja viikonloppuina.

Tarjoamme sinulle:

• Työstä palkkaa.
  • Ohjaajan työpariksi.
  • Tietoa ja taitoja vapaaehtoistoiminnasta ja markkinoinnista.
  • Pienen ja mukavan työtiimin.
  • Tutustumista järjestöissä tehtävään työhön.
  • Mahdollisuuden kehittää omia työelämätaitoja ja vahvistaa omaa osaamista palkkatyössä.

Lähetä vapaamuotoinen työhakemus, jossa kerrot hieman itsestäsi ja miksi olisit sopiva tähän työtehtävään.

Lähetä hakemus sähköpostilla viimeistään perjantain 6.3.2020 aikana. Laita otsikoksi ”Vapaaehtoistoiminnan assistentti”. Lähetä hakemus osoitteeseen: pia.bjorkman@tukiliitto.fi

Jos lähetät hakemuksesi postin kautta, huomioi, että sen täytyy olla perillä viimeistään 6.3.2020.

Lähetä hakemus osoitteeseen:

Pia Björkman
Koordinaattori
Kehitysvammaisten Tukiliitto
Pinninkatu 51
33100 Tampere

Kutsumme osan hakijoista työhaastatteluun, joka pidetään torstaina 12.3. Kansalaistoiminnankeskus Mataralla.

Lisätietoja voit kysyä sähköpostilla osoitteista: pia.bjorkman@tukiliitto.fi tai miisa.sankila@tukiliitto.fi

Voit myös kysyä lisätietoja soittamalla.
Voit soittaa perjantaina 21.2. kello 12-16 Pialle, numeroon 050 5288 381.
Voit soittaa keskiviikkona 26.2. ja 4.3. kello 12-16 Miisalle, numeroon 040 6790 529.

Tehtävään voidaan palkata vain henkilöitä, jotka eivät ole työllistyneet aiemmin Paikka auki -avustusohjelman kautta.

Paikka auki -avustusohjelman tarkoituksena on edistää nuorten ja osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä tarjoamalla työpaikkoja sosiaali- ja terveysalan järjestöissä. Voit lukea avustusohjelmasta lisää tästä linkistä: Paikka auki -avustusohjelma.

Selkokielistä tietoa yleisesti palkkatyöstä ja työn hakemisesta voi lukea täältä: Vernerin selkosivut.

Vapaaehtoistoiminnan assistentin kuvitettu työpaikkailmoitus (PDF): Työpaikkailmoitus

Ohjaaja

Haemme osa-aikaista ohjaajaa vapaaehtoistoiminnan assistentin työpariksi Kehitysvammaisten Tukiliiton Best Buddies -kaveritoiminnan Jyväskylän toimipisteeseen.

Ohjaajan tehtävänä on tukea vapaaehtoistoiminnan assistenttia kaveritoiminnan markkinoimisessa ja toiminnan esittelemisessä erilaisissa tapahtumissa sekä samalla toimia assistentin työparina.  Vapaaehtoistoiminnan assistenttina toimii henkilö, jolla on kehitysvamma tai hänellä on muuten oppimisen ja ymmärtämisen tuen tarvetta.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry on valtakunnallinen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö.  Yksi päätavoitteistamme on kehitysvammaisten ihmisten osallisuuden sekä perus- ja ihmisoikeuksien toteutuminen. Työmme perusta on YK:n vammaisten henkilöiden oikeuksia koskeva yleissopimus. Best Buddies -kaveritoiminta tukee kehitysvammaisten ja ei-kehitysvammaisten nuorten ja aikuisten kohtaamista vapaa-ajalla.

Toivomme sinulta:

• Oppimisen ja ymmärtämisen tuen haasteiden ymmärtämistä.
  • Valmiutta tukea kehitysvammaista työparia työelämätaidoissa.
  • Valmiutta tiiviiseen parityöskentelyyn.
  • Hyviä vuorovaikutustaitoja.
  • Mahdollisuutta joustavaan työaikaan ja satunnaisesti ilta- ja viikonlopputyöhön.

Tarjoamme sinulle:

• Kokemuksen voimavarakeskeisestä työskentelystä työparin kanssa.
  • Innostavan työtiimin ja taustatukea Best Buddies -kaveritoiminnan koordinaattorilta ja suunnittelijalta.
  • Kokemusta tuetun vapaaehtoistoiminnan kentästä ja järjestölähtöisestä työstä.
  • Mahdollisuuden hyödyntää markkinointi- ja viestintäosaamista.
  • Mahdollisuuden olla edistämässä osatyökykyisen henkilön palkkatyöllistymistä.

Kyseessä on vuoden (12kk) määräaikainen ja osa-aikainen työsuhde. Työaika on 20% kokonaistyöajasta eli 7,21 tuntia viikossa. Viikoittainen työaika voi vaihdella.

Työpaikka sijaitsee Jyväskylässä ja työ tapahtuu pääsääntöisesti Jyväskylän seudulla. Työ pitää sisällään satunnaista matkustamista myös muualle.

Noudatamme palkkauksessa sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta. Työtehtävä kuuluu vaativuusluokkaan 4.

Lähetä vapaamuotoinen työhakemus viimeistään perjantaina 6.3.2020.
Laita otsikoksi ”Paikka auki -ohjaaja”.
Lähetä hakemus Best Buddies -kaveritoiminnan koordinaattorille, osoitteeseen pia.bjorkman@tukiliitto.fi

Lisätietoja osoitteista: miisa.sankila@tukiliitto.fi ja pia.bjorkman@tukiliitto.fi

Voit myös soittaa seuraavina ajankohtina:
21.2. kello 12-16 Pia Björkman, koordinaattori, numero: 050 5288 381.
26.2. ja 4.3. kello 12-16 Miisa Sankila, suunnittelija, numero: 040 6790 529.

Pidämme kutsutuille hakijoille haastattelut perjantaina 13.3.2020.
Työ alkaa maaliskuun lopussa tai sovitusti.

Paikka auki -avustusohjelman tarkoituksena on edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä tarjoamalla työpaikkoja sosiaali- ja terveysalan järjestöissä.
Ohjaajan työtehtävään hakevan ei tarvitse täyttää tavanomaisia Paikka auki -kriteerejä.

Haemme lakimiestä oikeuksienvalvonnan tiimiimme Tampereelle

Työtehtäväsi liittyvät kehitysvammaisten ihmisten oikeuksienvalvontaan ja valtakunnalliseen vaikuttamistyöhön. Toivomme sinun aloittavan toistaiseksi voimassa olevassa tehtävässä 1.5.2020 tai sopimuksen mukaan.

Työsi sisältää muun muassa lakineuvontaa ja siihen liittyvien taustaselvitysten ja asiakirjojen tekemistä, kirjallisten materiaalien tuottamista esimerkiksi verkkosivuillemme, verkostotyötä ja vaikuttamistyöhön osallistumista sekä kouluttamista ajankohtaisista aihealueista ammattilaisille, kehitysvammaisille ihmisille sekä heidän läheisilleen.

Sinulla on oikeustieteellisen alan korkeakoulututkinto. Eduksi on, jos sinulla on sosiaalipalveluiden ja vammaislainsäädännön, hallinto-oikeuden sekä perus- ja ihmisoikeuksien tuntemusta. Olet joustava, yhteistyökykyinen ja työotteesi on itsenäinen. Säilytät ammatillisuutesi vaikeissakin asiakastilanteissa. Pystyt viestimään suullisesti ja kirjallisesti oikeuksienvalvonnan aihepiirin asioista ja toimit luontevasti sosiaalisessa mediassa. Viestit myös englannin kielellä sujuvasti.

Työ edellyttää valmiutta ilta- ja viikonlopputyöhön sekä matkustamiseen.

Esitä meille hakemuksessa palkkatoiveesi.

Lisätietoja tehtävästä antaa vaikuttamistoiminnan päällikkö Jutta Keski-Korhonen to 27.2.20 klo 13-15 ja 9.3.20 klo 10-12.

Mikäli kiinnostuit tehtävästä, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään 15.3.2020 osoitteeseen jutta.keski-korhonen@tukiliitto.fi

Kehitysvammaisten Tukiliitto (www.tukiliitto.fi) on vuonna 1961 perustettu kansalais- ja ihmisoikeusjärjestö. Tukiliiton jäsenistö muodostuu paikallisista, alueellisista ja valtakunnallisista yhdistyksistä. Yhdistysten jäseninä on noin 16 000 ihmistä: kehitysvammaisia henkilöitä, omaisia, läheisiä, alan työntekijöitä ja muita, joille asia on tärkeä.

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, valmennusta, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Kyseisiä tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja sopeutumisvalmennuskursseja pääasiassa erilaisia harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille, useimmiten pääkaupunkiseudulla. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työnkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutetassi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Pia Henttoselta ja Harvinaiskeskus Noriossa tehtävän työn osalta Sanna Kalmarilta. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.