Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

Harvinaiskeskus Noriossa auki suunnittelijan määräaikainen tehtävä

Työntekijän ollessa perhevapaalla haemme sijaista 1.3.- 31.8. väliseksi ajaksi toteuttamaan perheille ja harvinaissairaiden lasten/nuorten sisaruksille suunnattuja vertaistapaamisia. Perhevapaan jatkuessa työsuhdetta voidaan pidentää. Työ painottuu viikonlopun pituisten tapaamisten suunnitteluun ja toteutukseen yhdessä muiden työntekijöiden kanssa. Tapaamisia on 1-2 viikonloppua kuukaudessa ja ne ovat pääasiassa pääkaupunkiseudulla, mutta myös muualla maata. Suunnittelijan tehtävä on kokopäivätyö ja sijoittuu toimistollemme Helsinkiin tai Tampereelle. Tehtävän palkkaus on  Sosiaalialan järjestöjen TES:n vaativuusryhmä 5:n mukainen.

Työtehtävä edellyttää:

• perhelähtöistä ja ratkaisukeskeistä työotetta,
  • kokemusta ryhmämuotoisesta toiminnasta lasten ja/tai vanhempien kanssa,
  • pitkäaikaissairaiden tai vammaisten lasten sekä heidän perheidensä elämäntilanteen ja tarpeiden tunnistamista,
  • hyviä vuorovaikutustaitoja sekä
  • soveltuvaa sosiaali- /terveydenhuollon koulutusta tai pitkälle edenneitä opintoja.
  • valmiutta matkustaa ja tehdä viikonloppu- ja iltatyötä.

Harvinaiskeskus Noriossa työskentelee kymmenen eri alan asiantuntijaa, joiden tehtävänä on tukea harvinaista sairautta sairastavien ja heidän läheistensä hyvinvointia sekä tuottaa ja jakaa tietoa kaikille harvinaisista ja perinnöllisistä sairauksista kiinnostuneille. Perheille suunnattuja palvelujamme ovat erityisperhetyö ja sopeutumisvalmennuskurssit, joita järjestämme harvinaista sairautta sairastavien nuorten perheille, halkiolasten perheille ja halkionuorille. Vertaistapaamisia järjestämme perheille, sisaruksille, nuorille, isovanhemmille ja lapsensa menettäneille. Vertaistukirekisterimme kautta voi löytää vertaistukea yli 100 harvinaiseen sairauteen. Ammattilaisille järjestämme koulutuksia ja seminaareja. Kaikille avoimia palvelujamme ovat keskustelutuki ja neuvonta perinnöllisyyteen ja arjen haasteisiin liittyvissä kysymyksissä, tietopalvelut sekä erilaiset tilaisuudet. Tutustu toimintaan verkkosivulla Harvinaiskeskus Norio  (Linkki siirtyy sivulle)

Lisätietoja antaa harvinaistoiminnan päällikkö Johanna Repo 21.1. klo 10-12 ja 27.1. klo 13-15, puhelin 040 776 5573. Jos olet kiinnostunut tehtävästä, lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi osoitteeseen johanna.repo@tukiliitto.fi 31.1. mennessä.

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja perhekursseja pääasiassa erilaisia harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille, useimmiten pääkaupunkiseudulla. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työnkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutessasi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Pia Henttoselta ja Harvinaiskeskus Noriossa tehtävän työn osalta Sanna Kalmarilta. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.

*

Lue lisää: Tietoa kehitysvammasta. Kehitysvamma on vamma ymmärrys- ja oppimiskyvyn alueella.

Lue lisää: Mikä on Tukiliitto? Tukiliitto on ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, joka puolustaa kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksia.