Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista.

Kehitysvammaisten Tukiliitto hakee hankesuunnittelijoita
Kuopioon ja Joensuuhun

Haemme hankesuunnittelijoita elokuussa käynnistyvään ’Elämä omaksi’ -ESR-hankkeeseen
Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan alueelle 1.8.2022-31.12.2023 väliseksi ajaksi.

Joensuuhun palkattavan hankesuunnittelijan tehtävä on kokopäivätoiminen, Kuopion hankesuunnittelija on 50 %:n työajalla. Lisäksi hankkeessa työskentelee hankepäällikkö Kuopiossa sekä myöhemmin rekrytoitava osa-aikainen työntekijä Joensuussa. Hankesuunnittelijoiden tehtävät sijoittuvat vaativuusryhmään 4 (Sosiaalialan järjestöjen työehtosopimus).

Tehtävät edellyttävät

• kiinnostusta edistää kehitysvammaisten ihmisten osallisuutta ja toimijuutta,
  • kokemusta tukea tarvitsevien henkilöiden ohjaamisesta,
  • ryhmänohjaustaitoja,
  • voimavaralähtöistä ja ratkaisukeskeistä työotetta,
  • hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja,
  • viestintätaitoja,
  • soveltuvaa koulutusta tai pitkälle edenneitä opintoja,
  • mahdollisuutta tehdä ilta- ja viikonlopputyötä sekä
  • mahdollisuutta matkustaa maakunnassa ja ajokorttia.

Hankkeessa käynnistetään paikallisia ja virtuaalisia kohtaamispaikkoja, Kohtaa mut -kahviloita, sekä tuotetaan matalankynnyksen tukena neuvontaa ja lyhytkestoisia yksilöllisiä tukiprosesseja. Näiden toimintojen kautta kehitysvammaiset nuoret ja aikuiset saavat psykososiaalista tukea vertaisryhmässä ja hankkeen työntekijöiltä. Tavoitteena on, että osallistujat löytävät mieleisiään vapaa-ajanviettotapoja, saavat tietoa tuetun työllistymisen mahdollisuuksista ja heidän kokonaisvaltainen mielenterveytensä vahvistuu. Lisäksi järjestämme kokemustoimijakoulutuksen.

Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa jo toimivaan Elämä omaksi -hankkeeseemme voit perehtyä sivulla:
www.tukiliitto.fi/toiminta/aikuiset/elmo-kohtaamisia-ja-kokemustoimintaa/

Kehitysvammaisten Tukiliiton toiminnasta lisätietoa löytyy sivulta  www.tukiliitto.fi

Lisätietoja tehtävästä antaa hankepäällikkö Jonna Suhonen,
puhelin 040 650 7929. Puhelinajat: tiistaisin ja torstaisin klo 10–15

Jos olet kiinnostunut tehtävistä, lähetä hakemuksesi ja CV 6.6. mennessä Kehitysvammaisten Tukiliittoon:
kansalaistoiminnan johtaja Lea Vaitti  lea.vaitti@tukiliitto.fi
Työhaastattelut pidetään 16.6. Kuopiossa.

Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminnassa suunnittelijan määräaikainen sijaisuus

Etsimme suunnittelijaa määräaikaiseen toimivapaan sijaisuuteen 1.8-31.12.2022 (tai aloitus sopimuksen mukaan elokuun aikana).

Suunnittelija

• Vastaa itseohjautuvasti Malikkeen vaikeasti vammaisille aikuisille suunnatun toiminnan suunnittelusta, organisoinnista ja toiminnallisesta toteutuksesta ja arvioinnista.
  • Tehtävään kuuluu vaikuttamistyö ja työskentely erilaisissa verkostoissa, kuten vaikeasti vammaisten päivätoiminta ja ryhmäkodit.
  • Tehtävä edellyttää kykyä kehittää ja luoda uutta toimintaa.

Odotamme sinulta

• soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • oma-aloitteisuutta ja itsenäistä työskentelyotetta
  • hyvää kirjallista taitoa
  • viestinnän osaamista
  • joustavuutta ja yhteistyökykyä

Katsomme eduksi

• kokemuksen järjestötyöstä
  • kokemuksen vammaistyöstä

Työ edellyttää ilta- ja viikonlopputyötä sekä matkustusvalmiutta. Tehtävien hoitamisessa ajokortti on välttämätön. Tehtävä on määräaikainen toimivapaan sijaisuus 1.8.-31.12.2022 (tai aloitus elokuun aikana sopimuksen mukaan).

Tarjoamme mielenkiintoisen tehtävän jatkuvasti kehittyvässä työyhteisössä. Palkkaus määräytyy sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antaa Malike-toiminnan esimies Susanna Tero, puh. 050 5561 273 tai susanna.tero@tukiliitto.fi.

Mikäli kiinnostuit tehtävästä, lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään 12.6.2022 susanna.tero@tukiliitto.fi. Haastattelut tehtävään pidetään 21.6.2022 Tampereella.

*

Kehitysvammaisten Tukiliitto on valtakunnallinen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, johon kuuluu 160 jäsenyhdistystä. Olemme kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oma järjestö. Toimintamme on tarkoitettu kaikille samankaltaista tukea tarvitseville, diagnoosiin katsomatta. Tarjoamme tietoa ja tukea harvinaisten ja perinnöllisten sairauksien kanssa eläville, heidän läheisilleen ja ammattilaisille. Edistämme vaikeasti vammaisten ihmisten mahdollisuuksia osallistua ja saada kokemuksia uusista asioista toimintavälineitä hyödyntäen. Edistämme perheiden palveluiden toteutumista. Meillä työskentelee yli 50 ammattilaista. Rakennamme kaikkien yhteistä maailmaa.

Malikkeen toiminnan tavoitteena on tarjota erilaisia osallistumisen mahdollisuuksia vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille sekä lisätä tietoa ja vaikuttaa heidän osallistumistaan ja osallisuuttaan edistäviin asioihin. Malike toimii ilman diagnoosirajoja.

Lisätietoja www.malike.fi.

Ohjaajaksi Tukiliiton tapahtumiin?

Tukiliitto järjestää koulutusta, kursseja, vertaistapaamisia ja tuettuja lomia kehitysvammaisille ihmisille, heidän perheilleen ja läheisilleen. Tapahtumia järjestetään eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja perhekursseja pääasiassa erilaisia harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille, useimmiten pääkaupunkiseudulla. Tapahtumiin palkataan tilapäistyövoimaksi ohjaajia. Työ voi kestää yhdestä kuuteen päivään.

Ohjaajien työnkuvana kursseilla ja ryhmätapaamisissa on tukea, ohjata, avustaa ohjelmaan osallistumisessa. Osallistujia tuetaan itsenäiseen ja omaehtoiseen toimintaan. Ohjaajat työskentelevät niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin kanssa.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Ammattitutkinto/työkokemus katsotaan eduksi. Tukiliitto haastattelee hakijat ja perehdyttää heitä kurssilaisten ohjaukseen.

Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Ohjaajan oppaasta voit lukea lisää ohjaajan työstä ja työsuhdeasioista.

Saat halutessasi PDF-version Ohjaajan oppaasta Tukiliiton työntekijältä.

Voit hakea Tukiliiton ohjaajaksi täyttämällä tilapäistyöntekijän hakulomakkeen.

Lisätietoa voit kysellä myös Pia Henttoselta ja Harvinaiskeskus Noriossa tehtävän työn osalta Sanna Kalmarilta. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.

*

Lue lisää: Tietoa kehitysvammasta. Kehitysvamma on vamma ymmärrys- ja oppimiskyvyn alueella.

Lue lisää: Mikä on Tukiliitto? Tukiliitto on ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, joka puolustaa kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksia.