Töihin Tukiliittoon

Tällä sivulla kerrotaan Tukiliiton avoimista työpaikoista. #Rekry

Kehitysvammaisten Tukiliitto on valtakunnallinen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, johon kuuluu 150 jäsenyhdistystä. Olemme kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oma järjestö. Tarjoamme tietoa ja tukea myös harvinaisten ja perinnöllisten sairauksien kanssa eläville, heidän läheisilleen ja ammattilaisille. Toimintamme on tarkoitettu kaikille samankaltaista tukea tarvitseville, diagnoosiin katsomatta.

Kehitysvammaisten Tukiliitto hakee osa-aikaisia hanketyöntekijöitä Itä-Suomeen 1.4. alkaen

Haemme hanketyöntekijöitä Työelämä omaksi -ESR-hankkeeseen Itä-Suomeen. Hankkeessa toteutamme kehitysvammaisille henkilöille paikallisia ja virtuaalisia kohtaamispaikkoja, lyhytkoulutuksia, kokemustoimintaa sekä edistämme työelämäosallisuutta.

• Mikkelin hanketyöntekijä vastaa Etelä-Savon kohtaamispaikkojen ja koulutusryhmien toteuttamisesta. Työaika on noin 23 tuntia viikossa.
  • Kuopion hanketyöntekijä toteuttaa Pohjois-Savon kohtaamispaikkoja ja koulutusryhmiä yhdessä muiden työntekijöiden kanssa. Työaika on noin 7-8 tuntia viikossa.
  • Joensuun hanketyöntekijä toteuttaa Pohjois-Karjalan kohtaamispaikkoja ja koulutusryhmiä yhdessä muiden työntekijöiden kanssa. Työaika on noin 7-8 tuntia viikossa.
  • Lisäksi rekrytoimme tuntityöntekijöitä ohjaamaan kehitysvammaisten ryhmiä.

Hanketyöntekijän tehtävät sijoittuvat pääasiassa ilta-aikaan ja viikonloppuihin ja edellyttävät matkustamista maakunnan alueella. Työntekijöiden työsuhde alkaa 1.4. ja voi kestää 30.6.2026 saakka, mutta työsuhde voidaan kuitenkin tehdä myös lyhyemmäksi ajaksi. Palkkaus kuluu Sosiaalialan järjestöjen TES:in vaativuusryhmään 4.

Tehtävä edellyttää:

• kiinnostusta edistää kehitysvammaisten osallisuutta ja toimijuutta,
  • kokemusta tukea tarvitsevien henkilöiden ohjaamisesta,
  • ryhmänohjaustaitoja,
  • voimavaralähtöistä ja ratkaisukeskeistä työotetta,
  • hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja ja
  • soveltuvaa koulutusta tai pitkälle edenneitä opintoja.

Tehtävät tarjoavat mielenkiintoisen näköalapaikan järjestö- ja vammaistyöhön. Tehtäviin saa vankan tuen sekä omasta hanketiimistä että muilta kokeneilta tukiliittolaisilta. Aikaisempiin Elämä omaksi -hankkeisiin voi tutustua täällä.

Lisätietoja tehtävästä antaa:
Hankepäällikkö Piritta Mattinen 20.2. kello 15-17 ja  27.2. kello 15-17, puhelin 040 650 7929 . Jos olet kiinnostunut tehtävästä, lähetä hakemuksesi ja CV 1.3.2024 mennessä Kehitysvammaisten Tukiliittoon: piritta.mattinen@tukiliitto.fi. Työhaastattelut pidetään 6.3 ja 7.3. Kuopiossa.

Keikkahommia Tukiliitossa

Tukiliitto järjestää erilaisia tapahtumia keihtysvammaisille aikuisille ja kehitysvammaisten lasten perheille eri puolilla Suomea. Tukiliittoon kuuluva Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja perhekursseja harvinaisia sairauksia sairastaville ja heidän perheilleen sekä vertaistapaamisia muun muassa sisaruksille sekä harvinaissairaille nuorille.

Tapahtuminen toteuttamiseen tarvitsemme ajoittain keikkatyöntekijöitä, enimmäkseen ohjaajia. Ohjaajien tehtävänä on ohjata ja avustaa tapahtumaan osallistumisessa osallistujien yksilöllisten tarpeiden mukaisesti.

Ohjaajina voivat toimia täysi-ikäiset, motivoituneet ja vastuuntuntoiset henkilöt. Kaikkia kehitysvammaisten aikuisten ja lasten kanssa työskenteleviä edellytetään esittämään lasten kanssa työskentelevien rikostaustaote.

Tukiliiton tilapäistyöt ovat lyhytkestoisia, työn pituus voi vaihdella parista tunnista muutamaan päivään. Toimintaa on eri puolilla Suomea pitkin vuotta. Ns. kesätöitä ei ole tarjolla.

Alla on eri toimintojen yhteyshenkilöitä, joihin voit halutessasi ottaa yhteyttä, kun etsit keikkatöitä Tukiliitosta. Voit tutustua toimintoihin selaamalla tapahtumakalenteria. Tarkempia tietoja tapahtumasta voit kysyä yhteystiedoissa mainitulta työntekijältä.

Harvinaiskeskus Norion perheiden vertaistapaamiset  ja kurssit

Harvinaiskeskus Norio järjestää vertaistapaamisia ja kursseja perheille, joissa lapsella on harvinainen sairaus. Tapaamisissa tarvitaan ohjaajia lastenohjelman järjestämiseen.

Yhteyshenkilö vertaistapaamisiin on suunnittelija Jenni Pesola, jenni.pesola@tukiliitto.fi  ja kursseihin sekä tuettuihin lomiin on kurssivastaava Johanna Valkonen, johanna.valkonen@tukiliitto.fi

Yhdenvertainen kaveritoiminta

Yhdenvertainen kaveritoiminta tarvitsee ohjaajia satunnaisesti pitkin vuotta. Ohjaajien avulla järjestämme esimerkiksi tapahtumia ja vaparitoimintaa. Yhteyshenkilö on koordinaattori Pia Björkman, pia.bjorkman@tukiliitto.fi

Tukiliiton koulutustoiminta

Koulutustoiminnassa tarvitaan ohjaajia silloin tällöin pitkin vuotta. Yleensä työ on kehitysvammaisten aikuisten tukemista toimintaan osallistumisessa erilaisissa tapahtumissa. Yhteyshenkilö on suunnittelija Pia Henttonen, pia.henttonen@tukiliitto.fi

Lue lisää: Tietoa kehitysvammasta. Kehitysvamma on vamma ymmärrys- ja oppimiskyvyn alueella.

Lue lisää: Mikä on Tukiliitto? Tukiliitto on ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö, joka puolustaa kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oikeuksia.

Lue lisää: Mikä on Harvinaiskeskus Norio? Harvinaiskeskus Norio tarjoaa tietoa ja tukea harvinaisiin sairauksiin.