Koulutusmateriaalit

Tällä sivulla voit katsoa pidettyjen koulutusten ja verkkotreffien materiaaleja. Julkaisemme luento- ja koulutusaineistoja sekä muita vastaavia esityksiä tekijöiden luvalla.

Kehitysvammainen ihminen hyvinvointialueen asukkaana -infoilta aluevaltuutetuille 14.9.2022

Tukiliiton puheenvuorot:

Tallenne illan tilaisuudesta: Kehitysvammainen ihminen hyvinvointialueen asukkaana 14.9.2022. Tilaisuudessa katsottu video: Osallisuus – myytti murrettu.

Tilaisuuden aikana osallistujien esittämiä kysymyksiä tai kommentteja ja Tukiliiton vastauksia näihin: Kysymyksiä ja vastauksia

Muutoksen aika -iltapäiväwebinaari 10.6.2022

Yhdistysten verkkotreffien materiaalit v 2022

• 17.8.2022 teema: Rinnakkaisjäsenyys Illan diat (pdf)
  • 13.4.2022 teema: Vaikuttaminen vapaaehtoisena Illan diat (pdf)
  • 9.3.2022 teema: Uudistuva vammaispalvelulaki
    Uudistuva vammaispalvelulaki -diat (pdf), Tanja Salisma. Diat perustuvat lausuntokierroksella olevaan luonnokseen. Uuden vammaispalvelulain ja siihen liittyvien säädösmuutosten lopullinen sisältö on selvillä vasta, kun eduskunta on hyväksynyt ehdotuksen, joka lausuntokierroksen jälkeen jatko valmistellaan ja annetaan eduskunnan käsiteltäväksi. Dioissa esitetyt näkemykset esimerkiksi luonnoksesta lausuttaessa tärkeistä huomioitavista asioista ovat Tukiliiton oikeuksienvalvonnan tiimin näkemyksiä, joita ei ole vielä käsitelty Tukiliiton liittohallituksessa.
  • 9.2.2022 teema:  Yhdistystoiminta koronan jälkeen
    Kooste illan linkeistä (pdf)
  • 19.1.2022 teema:  Hyvinvointialueet ja vaikuttamistyöryhmät
    Kooste illan linkeistä (pdf)