Ohjaamme ja neuvomme

Aluekoordinaattorit ovat yhdistyksiä varten. Neuvomme esimerkiksi vaikuttamisen ja vapaaehtoistoiminnan kysymyksissä.

Aluekoordinaattori – Tukiliiton yhdistystoiminnan asiantuntija

Tietoja päivitetään.

Aluetyön tavoitteena on, että jäsenyhdistykset saavat tietoa toimintaympäristössä tapahtuvista muutoksista ja tukea toimintansa kehittämiseen. Strategian mukaisesti vahvistamme kehitysvammaisten henkilöiden aktiivista roolia ja alueellista Me Itse -yhteistyötä, tuemme alueellista vaikuttamista ja yhdistysten keskinäistä yhteistyötä.

Tukiliitolla on neljä aluekoordinaattoria. Aluetoimistot sijaitsevat Hämeenlinnassa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa.

Aluekoordinaattoreita saa tietoa ja vinkkejä sekä neuvontaa ja koulutusta:

Aluekoordinaattorit ovat aktiivisesti mukana vaikuttamassa alueellisissa verkostoissa keskeisten sidosryhmien kanssa ja välittävät niistä tiedot yhdistysten käyttöön.

Video: Tukiliitto on kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oma järjestö (pituus 4,20 minuuttia).

Liity jäseneksi

Liittymällä paikallisen tukiyhdistyksen jäseneksi olet samalla mukana valtakunnallisen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n toiminnassa.
Hae yhdistyksellenne Tukiliiton jäsenyyttä tai liity alueesi yhdistyksen henkilöjäseneksi

Akkuna-uutiskirje

Akkuna on Tukiliiton valtakunnallinen yhdistysposti, joka ilmestyy kerran kuukaudessa. Lähetämme Akkunan sähköpostitse jäsenyhdistysten puheenjohtajille ja sihteereille sekä muille uutiskirjeen tilanneille. Akkunaan kootaan jäsenyhdistystemme jäsenille suunnattua, valtakunnallisesti kiinnostavaa tietoa.

Akkunan lisäksi Tukiliiton aluekoordinaattorit lähettävät kohdennettuja sähköposti- tai tekstiviesti tiedotteita jäsenyhdistysten puheenjohtajille ja sihteereille.