Ohjaamme ja neuvomme

Neuvomme jäsenasioiden, vaikuttamisen, yhdistyslainsäädännön ja vapaaehtoistoiminnan kysymyksissä sekä taloudelliseen tukeen liittyvissä asioissa.

Jäsenyhdistysten tukitiimi – Tukiliiton yhdistystoiminnan asiantuntija

Tukiliiton jäsenyhdistyksilleen tarjoaman tuen ja palvelun tarkoituksena on lisätä tietoisuutta kehitysvammaisten ja perheiden tuesta ja palveluista, lisätä yhdistystoimijoiden osaamista sekä parantaa yhdistysten toimintamahdollisuuksiaVuonna 2023 liiton tuessa painottuu  vaikuttamistoiminnan tuki, vapaaehtoistoiminnan – ja yhdistystoiminnan kehittäminen sekä kehitysvammaisten ihmisten osallisuus. Jäsenyhdistyksille suunnattua tukea kehitetään vuoropuhelussa yhdistystoimijoiden kanssa.

Tukiliiton aluetoimistot sijaitsevat Kuopiossa ja Oulussa. Tukiliiton aluekoordinaattorit ovat aktiivisesti mukana alueellisissa verkostoissa keskeisten sidosryhmien kanssa, ja välittävät niistä tiedot yhdistysten käyttöön.

Itä-Suomen uusi aluekoordinaattori aloittaa 14.2.

Kehitysvammaisten Tukiliiton Itä-Suomen aluekoordinaattoriksi on valittu Tarja Hallavainio, hän toimii yhdistysten tukena Pohjois-Savon, Etelä-Savon, Pohjois-Karjalan, Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson hyvinvointialueilla. Tarja aloittaa tehtävässään 14.2.2023. Itä-Suomen aluekoordinaattorin yhteystiedot puhelinnumero 050 5288 394 ja sähköposti tarja.hallavainio@tukiliitto.fi

Yhdistysten tukitiimiltä saa tietoa, neuvontaa ja koulutusta:

Video: Tukiliitto on kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oma järjestö (pituus 1,28 minuuttia).

Liity jäseneksi

Liittymällä paikallisen tukiyhdistyksen jäseneksi olet samalla mukana valtakunnallisen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n toiminnassa.
Liity alueesi yhdistyksen henkilöjäseneksi tai hae yhdistyksellenne Tukiliiton jäsenyyttä.

Tilaa esitteitä ja materiaalia yhdistyksen käyttöön

Tilaa Akkuna-yhdistysposti

Akkuna on Tukiliiton valtakunnallinen yhdistysposti, joka ilmestyy kerran kuukaudessa. Akkunaan kootaan jäsenyhdistystemme jäsenille suunnattua, valtakunnallisesti kiinnostavaa tietoa. Tilaa Akkuna-yhdistysposti tai muita liiton maksuttomia sähköisiä uutiskirjeitä.