Ohjaamme ja neuvomme

Jäsenyhdistysten tukitiimi on yhdistyksiä varten. Neuvomme jäsenasioiden, vaikuttamisen, yhdistyslainsäädännön ja vapaaehtoistoiminnan kysymyksissä sekä verkkotekemiseen ja taloudelliseen tukeen liittyvissä asioissa.

Jäsenyhdistysten tukitiimi – Tukiliiton yhdistystoiminnan asiantuntija

Aluetyön tavoitteena on, että jäsenyhdistykset saavat tietoa toimintaympäristössä tapahtuvista muutoksista ja tukea toimintansa kehittämiseen. Strategian mukaisesti vahvistamme kehitysvammaisten henkilöiden aktiivista roolia ja alueellista Me Itse -yhteistyötä, tuemme alueellista vaikuttamista ja yhdistysten keskinäistä yhteistyötä.

Tukiliiton aluetoimistot sijaitsevat Hämeenlinnassa, Kuopiossa ja Oulussa. Tukiliiton aluekoordinaattorit ovat aktiivisesti mukana vaikuttamassa alueellisissa verkostoissa keskeisten sidosryhmien kanssa ja välittävät niistä tiedot yhdistysten käyttöön.

Yhdistysten tukitiimiltä saa tietoa ja vinkkejä sekä neuvontaa ja koulutusta:

Video: Tukiliitto on kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä oma järjestö (pituus 1,28 minuuttia).

Liity jäseneksi

Liittymällä paikallisen tukiyhdistyksen jäseneksi olet samalla mukana valtakunnallisen ihmisoikeus- ja kansalaisjärjestö Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n toiminnassa.
Liity alueesi yhdistyksen henkilöjäseneksi tai hae yhdistyksellenne Tukiliiton jäsenyyttä.

Tilaa esitteitä ja materiaalia yhdistyksen käyttöön

Akkuna on Tukiliiton valtakunnallinen yhdistysposti, joka ilmestyy kerran kuukaudessa. Lähetämme Akkunan sähköpostitse jäsenyhdistysten puheenjohtajille ja sihteereille sekä muille uutiskirjeen tilanneille. Akkunaan kootaan jäsenyhdistystemme jäsenille suunnattua, valtakunnallisesti kiinnostavaa tietoa. Akkunan lisäksi Tukiliiton aluekoordinaattorit lähettävät kohdennettuja sähköposti- tai tekstiviesti tiedotteita jäsenyhdistysten puheenjohtajille ja sihteereille. Tilaa Akkuna-yhdistysposti tai muita liiton uutiskirjeitä.