Koulutukset ja tilaisuudet

Tukiliitto järjestää jäsenyhdistyksilleen ja yhdistysten kanssa yhteistyössä alueellisia koulutuksia sekä teemallisia tilaisuuksia. Koulutukset käsittelevät ajankohtaisia ja jäsenistölle tarpeellisia aiheita.

Jäsenyhdistysten yhteistyökoulutukset ja -tilaisuudet

Yhdistys tai tukipiiri voi tilata maksuttoman koulutuksen (keväällä 2021 toteutus Teams -verkkokoulutuksena) seuraavista aihealueista:

• Tukea hallitustyön kehittämiseen
  • Läheisten tuki asioiden hoitamisessa
  • Tiedä oikeudet -koulutus kehitysvammaisten henkilöiden palveluista ja tukitoimista
  • Kehitysvammaisten henkilöiden työ- ja päivätoiminta
  • Kohderyhmästä toimijaksi – kehitysvammaisten ihmisten osallisuus
  • Verkko voittaa välimatkat – Perustiedot haltuun
  • Malikkeen kanssa tehtävä retki tai perhetapaaminen
  • Yhteistyössä kohti ratkaisua -keskustelutilaisuuslue lisää
  • Kuntayhteistyötilaisuus, lue lisää

Lue lisää yhteistyökoulutuksistamme

Tukiliiton itseopiskeluverkkokurssit palvelusuunnitelmasta, erityishuolto-ohjelmasta ja henkilökohtaisesta avusta

Kurssit on suunnattu läheisille ja tukihenkilöille, opiskelijoille sekä muille aihealueista kiinnostuneille. Kurssit ovat kaikille avoimia eivätkä vaadi erillistä ilmoittautumista. Ne voi suorittaa omaan tahtiin, missä ja milloin tahansa, joko yksin tai yhdessä. Kurssit sisältävät lyhyitä videoita, 5-11 minuuttia, sekä lukumateriaalia.

Tiedoksi: Kurssit on toteutettu Hyvä Kysymys -palvelussa, jonka evästekäytännöt ovat muuttuneet. Kursseilla olevien videoiden katsominen edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Jos näiden kurssien videot eivät näy, käykään muuttamassa evästeasetuksia: Hyvä Kysymys -palvelun evästeasetusten muuttaminen.

• Palvelusuunnitelma tutuksi. Kurssilla saat tietoa siitä, mikä palvelusuunnitelma on, miten palvelusuunnitelma laaditaan ja miten palvelusuunnitelmapalaveriin kannattaa valmistautua. Kurssi löytyy tästä.
  • Erityishuolto-ohjelma tutuksi. Kurssilla saat tietoa siitä, mikä erityishuolto-ohjelma on, mitä se sisältää ja miten se eroaa palvelusuunnitelmasta. Kurssi löytyy tästä.
  • Henkilökohtainen apu tutuksi. Kurssilla saat perustiedot siitä, mitä henkilökohtainen apu tarkoittaa, kuka sitä voi saada ja miten sitä voi hakea. Kurssi löytyy tästä.

Tutustu muiden tahojen järjestämiin koulutuksiin