Vahvistu vanhempana -hanke

Valmennusta ja tukea perheille, joissa isä tai äiti tarvitsee tukea oppimiseen ja ymmärtämiseen.

• Haluatko oppia uusia taitoja vanhemmuuteen ja lapsiperhearkeen?
  • Kaipaatko tukea jaksamiseen ja perheenne asioiden hoitamiseen?
  • Onko sinulla alle 10-vuotiaita lapsia?
  • Onko uusien asioiden oppiminen sinulle välillä hankalaa?
  • Onko sinun joskus vaikea ymmärtää muita, tai kertoa oma asiasi niin, että muut ymmärtävät?
  • Entä oletko sukulainen, ystävä, naapuri tai ammattilainen, jolla on huolta lapsiperheen selviytymisestä ja halu vahvistaa vanhemman voimavaroja?

Vahvistu vanhempana -hanke valmentaa perheitä, joissa vanhempi, eli isä tai äiti, tarvitsee tukea oppimisessa ja ymmärtämisessä. Isällä tai äidillä voi esimerkiksi olla kehitysvammaa, autismin kirjon häiriötä tai laaja-alaisia oppimisvaikeuksia. Toimintaan osallistuminen ei kuitenkaan vaadi mitään diagnoosia. Toiminta on tarkoitettu myös perheiden lähi-ihmisille.

Järjestämme perheille ja perheiden lähi-ihmisille:

Kaikille eväät elämään -logo

Vahvistu vanhempana -valmennus. Puoli vuotta kestäviä valmennuksia järjestetään kolme. Ensimmäinen valmennus käynnistyy kesällä 2018. Perheet ja lähi-ihmiset voivat hakea valmennukseen yhdessä. Lue lisää valmennuksesta täältä.

Vahvistu vanhempana verkossa. Aluksi avaamme avoimen keskusteluryhmän Facebookissa. Ryhmän löydät täältä. Voit ottaa meihin yhteyttä myös tällä lomakkeella, sähköpostilla tai soittamalla. Yhteystiedot löytyvät sivun alalaidasta.

Vahvistu vanhempana –tukitapaamiset.  Voit varata ajan yksin, kaksin tai koko perheen kesken tukitapaamiseen. Tapaamisessa etsitään vahvuuksia, ratkaisuja ja uusia taitoja. Tapaamisessa voidaan jutella esimerkiksi omasta arjesta ja jaksamisesta. Tukitapaamisissa käytetään toiminnallisia menetelmiä. Se tarkoittaa, että asioita käsitellään tekemisen kautta.  Tukitapaamiseen voi tulla myös perheen lähi-ihminen. Tukitapaamisia voidaan järjestää 1 – 5 kertaa. Tapaamisissa mietitään myös, mitä muuta tukea perhe voisi tarvita.

Kehitämme hankkeen aikana monenlaista tukea ja toimintaa perheille yhdessä perheiden ja kokemusasiantuntijatiimin kanssa.

Ammattilaisten ja yhteistyökumppaneiden käyttöön tuotamme tietoa hankkeen perheiden tarpeista, toimivista tuen ja valmennuksen käytännöistä, sekä selkeäkielisiä ja havainnollisia, ratkaisukeskeisiä ja tarinallisia menetelmiä perheiden kanssa tehtävään työhön.

Voit soittaa tai lähettää meille sähköpostia. Sirpan ja Taijan yhteystiedot löytyvät sivun alalaidasta.

Kuvassa Sirpa Mäkinen ja Taija Humisto.
Sirpa Mäkinen ja Taija Humisto. Kuva: Laura Vesa