Vahvistu vanhempana -hanke

Valmennusta ja tukea perheille, joissa isällä tai äidillä on tuen tarvetta oppimisessa ja ymmärtämisessä.

Kaikille eväät elämään -logo

• Onko sinulla lapsia tai haaveiletko lapsista?
  • Haluatko oppia uusia taitoja vanhempana olemiseen ja perhearkeen?
  • Kaipaatko tukea jaksamiseen ja perheenne asioiden hoitamiseen?
  • Onko sinulla tuentarvetta oppimisessa ja ymmärtämisessa, esimerkiksi oppimisvaikeuksia, kehitysvamma tai autismikirjoinhäiriö?

Vahvistu vanhempana -hanke tukee ja valmentaa perheitä, joissa vanhempi, eli isä tai äiti, tarvitsee tukea oppimisessa ja ymmärtämisessä. Toimintaan osallistuminen ei vaadi mitään diagnoosia, mutta sinulla voi esimerkiksi olla kehitysvamma, autismikirjon häiriö tai laaja-alaisia oppimisvaikeuksia.

Toimintamme on perheitä tukevaa ja kannustavaa. Meillä on vaitiolovelvollisuus. Emme ole viranomaisia, mutta teemme perheiden tarpeiden ja toiveiden mukaan yhteistyötä muiden ammattilaisten kanssa. Sellaisia voivat olla esimerkiksi neuvolan terveydenhoitajat, perhetyöntekijät ja muut järjestötyöntekijät.

Toiminta on tarkoitettu myös niille vanhemmille, jotka eivät asu yhdessä lapsensa kanssa esimerkiksi avioeron jälkeen tai jos lapsi on sijoitettu perhehoitoon tai lastenkotiin.

Kuvassa Sirpa Mäkinen ja Taija Humisto.
Sirpa Mäkinen ja Taija Humisto. Kuva: Laura Vesa.

Toiminta on tarkoitettu myös perheiden lähi-ihmisille. Lähi-ihmisellä tarkoitamme perheen arjessa mukana olevaa ystävää, sukulaista tai työntekijää.

Tarjoamme perheille ja lähi-ihmisille tukitapaamisia, valmennusta ja ryhmiä. Toiminta on tarkoitettu myös etävanhemmille ja vauvasta haaveileville aikuisille.

Vahvistu vanhempana -esitteen löydät täältä.

Toiminta kehitetään koko ajan. Voit toivoa tai ehdottaa meille toimintaa esimerkiksi tällä yhteydenottolomakkeella.

Voit myös soittaa tai lähettää sähköpostia Vahvistu vanhempana -työntekijöille eli Sirpalle ja Taijalle. Yhteystiedot löytyvät sivun alalaidasta.