hero_image.alt

Kokemusasiantuntijatiimi

Perheet asiantuntijoina hankkeen apuna.

Vahvistu vanhempana -hankkeen apuna toimii tiimi kokemusasiantuntijoita. Tiimin jäsenet ovat itse oppimiseen ja ymmärtämiseen tukea tarvitsevia vanhempia, isovanhempia ja vammaisen vanhemman perheessä kasvaneita, jo aikuisia lapsia.

Tiimiläiset toimivat asiantuntijoina, joiden kanssa kehitämme ja arvioimme Vahvistu vanhemapana -hankkeen toimintaa ja hankkeessa tuotettuja materiaaleja. Tiimi on toiminut aktiivisesti vuodesta 2018 Tampereella. Tiimin kanssa on muun muassa pohditu palvelumuotoilun keinoin, millaisia polkuja erilaiset perheet voisivat löytää mukaan hankkeen toimintaan. Tiimin kanssa on pohdittu toiminnan sisältöjä, käyttämäämme kieltä, perheiden monimuotoisuutta, arjen haasteita ja vanhemmuuden taitoja. Tiimi on kehittänyt kanssamme Vahvistu vanhempana -pelin. Tiimin kanssa käytyjen keskutelujen pohjalta olemme kehittäneet uusia toimintatapoja ja toiminnan muotoja. Yhteisen keskutelun pohjalta kirjoitimme Lastensuojelun Keskusliiton -blogiin. Blogin voit käydä lukemassa täältä.

Kokemusasiantuntijat kehittävät hanketta osana Vahvistu vanhempana -tiimiä

Tiimin toiminta jatkuu ja mukaan voi tulla uusia asiantuntijoita. Ryhmää jaetaan tarpeen mukaan eri teemojen ja asioiden ympärille. Tiimi arvioi ja kehittää hankkeen työtä. Keräämme tiimiltä myös kokemustarinoita, joita käytämme hankkeen viestinnässä ja vaikuttamistyössä.

Tiimiin otetaan mukaan lisää asiantuntijoita. Onko sinulla kokemusta vanhemmuudesta, pikkulapsiarjesta tai haaveiletko omasta perheestä? Kiinnostaako sinua kehittää toimintaa perheille? Voit ottaa yhteyttä Vahvistu vanhempana -työntekijöihin tai jättää meille yhteystietosi alla olevasta napista.

Jätä yhteystietosi meille

Lisätietoja kokemusasiantuntijatiimistä

Taija Humisto.

Taija Humisto