hero_image.alt

Kokemusasiantuntijatiimi

Perheet asiantuntijoina hankkeen apuna.

Vahvistu vanhempana -hankkeen apuna toimii tiimi kokemusasiantuntijoita. Tiimin jäsenet ovat itse oppimiseen ja ymmärtämiseen tukea tarvitsevia vanhempia, isovanhempia ja vammaisen vanhemman perheessä kasvaneita, jo aikuisia lapsia.

Tiimiläiset toimivat asiantuntijoina, joiden kanssa kehitämme ja arvioimme Vahvistu vanhemapana -hankkeen toimintaa ja hankkeessa tuotettuja materiaaleja. Tiimi kokoontui säännöllisesti kevätkauden 2018 Tampereella. Tiimin kanssa pohditiin palvelumuotoilun keinoin, millaisia polkuja erilaiset perheet voisivat löytää mukaan hankkeen toimintaan. Tiimin kanssa kehitimme yhdessä haakkeen esitteiden, www-sivujen ja lomakkeiden sisältöä. Tiimin panos vaikuttaa mm. siihen millaista kieltä ja sanoja käytämme. Katsoimme yhdessä Yösyöttö-elokuvan ja perheiden monimuotoisuutta, arjen haasteita sekä vanhempien taitoja ja vahvuuksia. Elokuvan jälkeen käymämme keskutelun pohjalta kirjoitimme Lastensuojelun Keskusliiton -blogiin. Blogin voit käydä lukemassa täältä. Yhteiskehittämisen tuotoksena syntyi myös Vahvistu vanhempana -peli. Pelistä kerromme lisää myöhemmin.

Kokemusasiantuntijat kehittävät hanketta osana Vahvistu vanhempana -tiimiä

Syksyllä 2018 tiimi jatkaa toimintaansa, mutta uudistuu. Mukaan voi tulla uusia asiantuntijoita ja ryhmää jaetaan eri teemojen ja asioiden ympärille. Tiimi arvioi ja kehittää hankkeen työtä. Keräämme tiimiltä myös kokemustarinoita, joita käytämme hankkeen viestinnässä ja vaikuttamistyössä.

Tiimiin otetaan mukaan lisää asiantuntijoita. Onko sinulla kokemusta vanhemmuudesta, pikkulapsiarjesta tai haaveiletko omasta perheestä? Kiinnostaako sinua kehittää toimintaa perheille? Voit ottaa yhteyttä Vahvistu vanhempana -työntekijöihin tai jättää meille yhteystietosi alla olevasta napista.

Jätä yhteystietosi meille

Lisätietoja kokemusasiantuntijatiimistä

Taija Humisto.

Taija Humisto