Kehitysvammaisten Tukiliiton liittokokous siirtyy syyskuulle

25.05.2020

Liittohallitus päätti siirtää liittokokouksen 2020 järjestettäväksi lauantaina 26. syyskuuta Tampereella.

Kehitysvammaisten Tukiliiton liittohallitus päätti siirtää liittokokouksen 2020 järjestettäväksi lauantaina 26. syyskuuta Tampereella. Liittokokouksessa käsitellään vain sääntömääräiset asiat eikä edellisen päivän seminaaria tai perinteistä illallista järjestetä.

Perusteena siirrolle on liittokokouksen turvallinen järjestäminen poikkeusoloissa sekä lisäajan ottaminen kokoukseen valmistautumiseen ja jäsendemokratian mahdollistamiseen. Epidemiatilanteen epävarmuuden vuoksi valmistelemme myös etäosallistumismahdollisuutta ja asiamiehen käyttöä (yksi henkilö voisi käyttää kaikkia yhdistyksen ääniä). Kutsut jäsenyhdistyksille lähetetään kesäkuun aikana. Kutsusta selviää kaikki osallistumismahdollisuudet.

Liittokokouksen tietoja päivitetään
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/liittokokous

Tampereen yhdistystreffit pidetään webinaarina 29.8. Koulutuspäivän teemat ovat varainhankinta, viestintä ja verkon mahdollisuudet yhdistystoiminnassa. Webinaariin ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet eikä siinä ole etukäteisilmoittautumista. Ohjelma tarkentuu lähiviikkoina
www.tukiliitto.fi/tapahtuma/yhdistystreffit-teams-livekoulutus

Syksyn tapahtumat yhdistyksissä

Syksyn toiminnan suunnittelussa kannattaa huomioida, että 1.6.2020 alkaen järjestöjen ja yhdistykset voivat järjestää tilaisuuksia, joissa on maksimissaan 50 henkilöä ja vain poikkeusjärjestelyin esim. ulkotiloissa on mahdollista suuremman ryhmän kokoontumiset. Tilaisuuksien järjestäjillä on suuri vastuu osallistujien turvallisuuden takaamisesta, esimerkiksi turvavälien noudattamisesta ja hygieniasta. Rajoitukset ovat voimassa toistaiseksi ja tarkentuvat todennäköisesti vasta kesäkuun loppupuolella.

Tietoa yleisötilaisuuksien järjestämisestä löytyy ministeriön sivulta
stm.fi

Lisätietoa tilaisuuksien turvallisesta järjestämisestä saa aluekoordinaattoreilta ja niitä päivitetään myös liiton sivulle
Yhdistystoiminta poikkeusaikana