Vapaaehtoisten päivä

Joka toinen meistä on sellainen – vapaaehtoinen!

Kansalaisareena ry toteuttaa Vapaaehtoisten päivän kampanjan yhteistyössä vapaaehtoistyön välityspalvelu Hiiop100.fi:n kanssa.

Keskiviikkona 5. joulukuuta vapaaehtoiset ja vapaaehtoistyö saavat erityistä huomiota, kun Suomessa vietetään Kansainvälistä Vapaaehtoisten päivää.

Kansalaisareena ry kutsuu vapaaehtoiset, yhteisöt sekä vapaaehtois- ja vertaistoiminnan aktiivit ympäri Suomen osallistumaan vapaaehtois- ja vertaistyöstä käytävään keskusteluun, juhlistamaan vapaaehtoisuutta, kiittämään ja kannustamaan vapaaehtoisia ja vertaisia sekä järjestämään vapaaehtoisaiheisen tapahtuman omalla paikkakunnallaan aikavälillä 26.11 – 5.12.2018.

Tukiliitto on luontevasti mukana kampanjassa, sillä Kehitysvammaisten ihmisten teemaviikkoa vietetään 1. – 7.12.2018. Eläköön kaikki vapaaehtoiset, jotka mahdollistavat toiminnan!

Kansalaisareena toteuttaa osana kampanjaa valokuvahaasteen 14.11. – 5.12.2018. Haaste tuo näkyväksi vapaaehtoistyön kirjoa, joten kaikki Suomen vapaaehtoiset voivat jakaa kuvan vapaaehtoistyöstään sosiaalisessa mediassa hashtagilla #vapaaehtoistenpäivä.

Kansalaisareena ry kertoo, että Vapaaehtoisten päivän tapahtumat ilmoitetaan vapaaehtoistyön välityspalvelu Hiiop100.fi:hin ja tapahtumia nostetaan esiin myös kampanjan Facebook-sivulla sekä nettisivuilla, jonka kautta voit ilmoittaa tapahtumanne, niin saat näkyvyyttä. Kaikki ilmoitetut tapahtumat lisätään Kansalaisareenan Vapaaehtoisten päivän tapahtumasivulle. Kampanjan nettisivuilla on myös tarkemmat osallistumisohjeet. Edistetään vapaaehtoistyötä yhdessä!

Käytössä ovat hashtagit #vapaaehtoistenpäivä ja #hiiop. Teemaviikolla on käytössä myös Tukiliiton tuttu tunnus #kohtaamut.