Teemaviikon taloudellinen tuki (haku)

Jos yhdistyksenne, ryhmänne tai asumisyksikkönne järjestää tapahtuman tai tempauksen teemaviikon aikana, voitte saada sille pientä tukea.

Tukiliitto myöntää kehitysvammaisten viikon tapahtumien järjestämiseen pientä taloudellista tukea. Haku päättyy vuosittain lokakuun lopussa.

Jos yhdistyksenne, ryhmänne tai yhteisönne järjestää tapahtuman tai tempauksen teemaviikon aikana, voitte saada sille tukea.

Ohjeet Teemaviikon tapahtuman taloudellisen tuen hakemiseen

Avustus on tarkoitettu ensisijaisesti tukiyhdistysten ja paikallisten Me Itse -ryhmien yhteisiin tapahtumiin. Hakijana voi olla myös muu paikallinen yhdistys tai yhteisö.

Kun myönnämme tukea, arvioimme seuraavia seikkoja tapahtumasuunnitelmassa:

• TEEMA Miten viikon teema näkyy tapahtumassa? Tästä linkistä pääset tutustumaan Me Itse ry:n julkilausumaan, jonka mukaisesti vuoden teema on valittu.
  • KEHITYSVAMMAISTEN IHMISTEN OSALLISUUS Ovatko kehitysvammaiset ihmiset itse toimijoita tapahtuman suunnittelussa ja toteuttamisessa?
  • VAIKUTTAMINEN Miten tilaisuudella pyritään vaikuttamaan viikon teemaa edistävästi? Tehdäänkö vaikuttamistyötä päättäjiin, viranhaltijoihin, toimintatapoihin palveluissa tai lähiyhteisössä? Miten toiminta tilaisuus ja viikon teema näkyy omalla alueella, paikallisessa yhteisössä tai mediassa?
  • YHTEISTYÖ Tehdäänkö tapahtuman järjestämisessä yhteistyötä eri toimijoiden kesken?
  • JÄSENYYS Onko hakija Tukiliiton jäsenyhteisö: paikallisyhdistys tai Me Itse -toimintaryhmä?
  • TAPAHTUMAN KOKO JA KULUT Kuinka paljon tapahtuman arvioidaan tavoittavan osallistujia ja järjestämiseen kuluu arviolta rahaa?

Tukea haetaan linkistä avautuvalla lomakkeella: Hae tukea Teemaviikon tapahtumiin. (Linkki aukeaa uuteen välilehteen.)

Hakeminen

Taloudellinen tuki myönnetään hakemuksen perusteella. Tuen määrä on arviolta 100–200 euroa tai harkitusti tilaisuuden kulujen mukaan. Tuen hakuaika päättyy 31.10.

1. Tutustu Teemaviikon materiaaleihin.  Tästä linkistä pääset tutustumaan Me Itse ry:n julkilausumaan, jonka mukaisesti vuoden teema on valittu.
  2. Tee hakemus oheisella hakulomakkeella.  Tästä linkistä aukeaa hakulomake. (Linkki aukeaa uuteen välilehteen.)
  3. Lähetä hakemus ajoissa. Hakuaika päättyy 31.10.
  4. Teemme päätökset tuen myöntämisestä mahdollisimman pian hakuajan päätyttyä.
  5. Tuki maksetaan hakemuksessa mainitulle tilille.

Lisätietoja: teemaviikko@tukiliitto.fi

Vaihtoehtoinen tapa hakea tukea

Jos et halua käyttää lomaketta,
vaan haet tukea vapaamuotoisella hakemuksella, kerro

• kuka järjestää,
  • mitä, missä ja milloin,
  • kuinka paljon osallistujia arvioidaan olevan ja
  • tapahtuman kulut.

Lisäksi kirjoita hakemukseen:

• järjestäjän yhteystiedot,
  • postiosoite materiaalipostitusta varten ja
  • tilinumero tuen maksamiseen.

Lähetä hakemus

joko sähköpostilla osoitteeseen: teemaviikko@tukiliitto.fi. Kirjoita sähköpostin aiheeksi: TEEMAVIIKON TUKIHAKEMUS.

tai postitse osoitteella:

Teemaviikko
Kehitysvammaisten Tukiliitto / Mari Hakola
Pinninkatu 51

HAKUAIKA

Taloudellista tukea voi hakea 31.10. saakka.

Esimerkkibudjetti (korttikampanja)

Voit käyttää hakemuksen teossa tukena esimerkkitalousarviota. Esimerkissä asumisyksikössä on korttitempaus, johon osallistuu 10 henkeä.

Kulut

• Postimerkit 21 euroa (esimerkissä lähetetään 10 korttia)
  • Pientä naposteltavaa ja juotavaa 120
  • Korttipohjat Tukiliitosta 0,0
  • Värejä, harjoituspaperia 30,00
  • Tilan koristelu 20,00
  • Mahdolliset monistekulut 9,00 (mainoksia omassa yksikössä)
  • Kuvaus ja sometus 0,0

Esimerkkimme korttitempauksen talousarvio on yhteensä 200 euroa.

Raportointi

Tuen saajille lähetämme lomakkeen raportointia varten.  Voit myös vastata raportointikyselyyn tästä. Linkki aukeaa uuteen välilehteen. Raporttien avulla saamme tietoa Teemaviikon tapahtumien laajudesta ja merkityksestä yhdistyksille ja muille viikon tapahtumien järjestäjille. Voit lähettää myös valokuvia tapahtumasta. Tositteita kuluista emme tarvitse.

Tarvittaessa ota yhteys Teemaviikon työryhmään sähköpostilla:
teemaviikko@tukiliitto.fi

Tuen antavat Kehitysvammaisten Tukiliitto ja Kehitysvammaisten Palvelusäätiö. Tukiliitto myöntää tuen pääasiassa Pieni ele -keräyksen tuotosta.