Asiantuntijat apunasi

Testamentti- ja perintöasioissa apunasi on Tukiliiton yhteistyökumppani Asianajotoimisto Facta Oy.

Sivultamme löydät tietoja testamentin tekemisestä sekä erityiskysymyksistä, kun kyseessä on henkilö, jolla on kehitysvamma tai vastaava tuen tarve. Tekstit on kirjoittanut ja koonnut Tukiliiton johtava lakimies Sirkka Sivula. Kannattaa huomata, että jokaisen tilanne on yksilöllinen, joten näillä sivuilla ei voi antaa kaikkea testamentin tekemiseen tarvittavaa tietoa. Ota siis yhteyttä asiantuntijaan, kun sinulla on kysyttävää testamentista tai perintöoikeudesta.

Testamentti- ja perintöasioissa voit ottaa yhteyttä yhteistyökumppaniimme, joka on  Asianajotoimisto Facta Oy :n Jaakko Dunder.

Jaakko Dunder, osakas, asianajaja, varatuomari, 0500 312 500, jaakko.dunder@asianajofacta.fi

Tukiliiton lakineuvonta keskittyy kehitysvammaisen henkilön ja hänen perheensä palveluihin liittyviin kysymyksiin. Sen vuoksi emme lakineuvonnassa valitettavasti pysty vastaamaan perintöoikeuteen ja testamenttiin liittyviin kysymyksiin.

Mikäli harkitset testamenttilahjoituksen tekemistä Kehitysvammaisten Tukiliitolle, saat kauttamme yhteystiedot lakimiehelle, joka voi auttaa sinua maksutta testamenttiasiakirjan laatimisessa.