Auta ja näy! -heijastinkampanja tytöt reput selässä

Varainhankintaa luokille, joukkueille ja Tukiliiton jäsenyhdistyksille

Osallistumalla Auta ja näy! -heijastinkampanjaan ansaitsette rahaa retkikassaan ja tuette lapsiperhetoimintaamme.

Heijastinkampanja on käynnistynyt!

Leirikoulu- tai luokkaretkikassan kartuttamisella voi tehdä hyvää ja oppia uutta. Auta ja näy! -kampanjaan osallistuminen voi olla vaikka osa yhteiskuntaopin opetusta. Myös päiväkotiryhmät, vanhempainyhdistykset ja urheilujoukkueet voivat osallistua. Tutustukaa materiaaliin ja ja lähtekää mukaan. Rakennetaan yhdessä maailmaa, jossa kukaan ei jää ulkopuolelle.

Ansaitsette rahaa leirikoulu- tai retkikassaanne

Homma menee näin:

• Oppilas myy Tukiliiton heijastimen viidellä eurolla.
  • Luokka saa myynnistä kaksi euroa / heijastin retkikassaansa.
  • Samalla tuette Kehitysvammaisten Tukiliiton lapsiperhetoimintaa, sillä jokaisesta myydystä  heijastimesta menee 1,60 euroa lapsiperhetoiminnan hyväksi.
  • Tukiliitto maksaa postikulut.
  • Heijastimen hinta luokalle on siis kolme euroa / heijastin. Myyntituoton saatte pitää suoraan luokallenne. Maksatte vain myydyistä heijastimista ja lasku tulee vasta myyntiajan jälkeen. Tilaus- ja toimintaohjeet

Esimerkki: Jos luokallanne on 25 oppilasta ja jokainen myy 10 heijastinta ansaitsette 500 euroa. Jos jokainen myy 15 heijastinta ansaitsette 750 euroa jne.

Auta ja näy! -heijastinkampanja tytöt kaulakkain

Myynti on teille helppoa ja riskitöntä, koska:

• Heijastin on ajankohtainen asia syksyn ja pimeän saapuessa.
  • Jokainen meistä tarvitsee heijastimen, jotta näkyy liikenteessä.
  • Heijastimilla on tarina, ne perustuvat kehitysvammaisten taiteilijoiden taideteoksiin.
  • Teette hyvää ja tuette Kehitysvammaisten Tukiliiton lapsiperhetoimintaa.
  • Heijastimet ovat kivoissa myyntipakkauksissa, ne ovat hyvälaatuisia ja kotimaisia.
  • Myyntiin ei sisälly riskejä, koska heijastimilla on palautusoikeus.
  • Maksatte vain myydyistä heijastimista ja lasku tulee vasta myyntiajan jälkeen.

”Oli ilo osallistua kampanjaan. Keräsimme rahaa erityislastemme luokkaretkikassaan ja oli suuri arvovalinta saada varainkeruun yhteydessä tehdä samalla hyväntekeväisyystyötä erityislasten perheitä tukemaan.” Vanhempainyhdistys, Helsinki

”Heijastimet oli loistava myyntituote, jota oli helppo myydä. Ihmiset ostivat mielellään, kun tuotto meni kokonaan hyvään tarkoitukseen: kehitysvammaisten lasten ja koululaisten hyväksi.” Alakoulu, Tampere

Voitte oppia uutta:

Voitte oppia yhteiskunnasta, kansalaisuudesta ja toisten auttamisesta

Auta ja näy! -kampanjan avulla voitte käsitellä luokassa yhteiskuntaoppiin liittyviä asioita. Luokka oppii, miten omalla toiminnalla voi rakentaa kaikkien ihmisten yhteistä maailmaa, jossa ymmärretään ihmisten erilaisuutta, ollaan tasa-arvoisia ja kunnioitetaan kaikkien ihmisoikeuksia. Opitte toisten auttamisesta ja saatte kokemuksen siitä, että pienilläkin teoilla voi olla suuri vaikutus jonkun toisen ihmisen elämään.

Voitte oppia kehitysvammaisuudesta ja YK:n vammaissopimuksesta

Saatte pienen tietopaketin kehitysvammaisuudesta ja voitte katsoa videoita kehitysvammaisten ihmisten niin lasten kuin aikuisten ajatuksista ja tutustua kehitysvammaisuuteen paremmin. YK:n vammaisten ihmisten ihmisoikeussopimus tuli Suomessa voimaan 10.6.2016. Se täydentää muita ihmisoikeussopimuksia.

Opitte esiintymistaitoja ja ihmisten kohtaamista

Myydessänne heijastimia opitte esiintymistaitoja ja toisten kohtaamista. Voitte harjoitella luokassa, miten esittelette itsenne ja mihin retkikohteeseen luokkanne kerää rahaa. Harjoitelkaa myös kertomaan heijastimista ja siitä, että osa heijastinten tuotosta menee Kehitysvammaisten Tukiliiton lapsiperhetoiminnan tukemiseen. Kertokaa ostajille, että haluatte tehdä hyvää ja auttaa omalla toiminnallanne muita. Saatte olla ylpeitä toiminnastanne!

Teette hyviä tekoja:

Saatte hyvän mielen auttamisesta

Toisten auttaminen antaa ihmiselle hyvän mielen. Sekä heijastinten ostajat että te saatte itsellenne hyvän mielen, koska molemmat teette hyvää. Heijastinten ostajat auttavat teitä luokan varojen kartuttamisessa ja samalla molemmat tuette Kehitysvammaisten Tukiliiton lapsiperhetoimintaa. Heijastinten tuotto Tukiliitossa käytetään kehitysvammaisten lasten perheiden vertaistapaamisiin ja muuhun lapsiperhetoimintaan.

Edistätte liikenneturvallisuutta

Jokainen heijastin lisää liikenneturvallisuutta. Aamujen ja iltojen pimetessä on tärkeää käyttää heijastinta, jotta autoilijat näkevät jalankulkijat ja pyöräilijät. Mitä enemmän heijastimia heiluu, sen loistavampi olet!

Voitte laittaa kuvan luokastanne tai ryhmästänne someen #autajanäy #kohtaamut

Toivomme, että jaatte kuvan luokastanne tai ryhmästänne ja heijastimista Instagramissa #autajanäy #kohtaamut. Voitte myös lähettää kuvan Facebookin kautta. Laittakaa kuvan yhteyteen koulunne tai ryhmänne nimi ja luokka. Jaamme kuvia eteenpäin eri somekanavissamme. Kivoin kuva palkitaan keväisin.

Kohtaa mut -merkki vie kohtaa mut -sivulle

Annan mielelläni lisätietoja, ota yhteyttä!

Tiina Hänninen.

Tiina Hänninen

Toimitilapalvelujen vastaava

Puhelinnumero: 040 4839 159