Asianajo- ja lakitoimistoja

Täältä löydät tietoja asianajo- ja lakitoimistoista, jotka mielellään palvelevat kehitysvammaisia ihmisiä läheisineen.

Nämä yksityiset asianajo- ja lakitoimistot ovat ystävällisesti antaneet Kehitysvammaisten Tukiliitolle luvan julkaista tietonsa sivuillamme. Heillä on kiinnostusta ja monilla myös aiempaa kokemusta hoitaa omien erityisalojensa toimeksiantoja myös silloin, kun asiassa on liityntä kehitysvammaisuuteen.

Kehitysvammaisten Tukiliitto on kerännyt ja julkaissut nämä yhteystiedot jäsentensä pyynnöstä. Haluamme edistää jäsenistön mahdollisuuksia asioida juridisissa asioissa laajemmin ja erilaisilla toimeksiannoilla kuin Tukiliiton lakineuvontapalvelua käyttämällä on mahdollista.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ei kuitenkaan vastaa tarjottujen palveluiden saatavuudesta, laadusta tai mistään syntyvistä kuluista.

Palveluntarjoajat tarjoavat ilmaisen, lyhyen alkukeskustelun (~15 min.) tilanteen kartoittamiseksi esimerkiksi puhelimitse. Mainitse yhteydenotossasi, että löysit palveluntarjoajan sivuiltamme.

Tukiliitolle voi edelleen mielellään vinkata (esim. osoitteeseen lakineuvonta@tukiliitto.fi) asianajo- ja lakitoimistoista, joilta on saanut hyvää palvelua jollain tavoin kehitysvammaisuuteen liittyvissä asioissa. Me olemme yhteydessä toimistoihin ja kysymme lupaa lisätä tiedot listalle.

Asianajo- ja lakitoimistoja

Asianajotoimisto Askel Oy
Rautatienkatu 21 B, 33100 Tampere
www.asianajoaskel.fi

• Toiminta-alue: Pirkanmaa, tapauskohtaisesti muualla Suomessa.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Perhe-ja jäämistöoikeus, asuminen, potilasvahinkoasiat sekä sopimus-, yritys-, vahingonkorvaus- ja kuluttajaoikeusasiat, asunto- ja kiinteistökauppariidat.
  • Emme hoida: lapsi- ja huoltajuuskiista-asioita.

Asianajotoimisto Evon Lakipalvelu Oy
Postiosoite: Tuulosentie 1, 14810 Tuulos
Puhelin: +358 10 574 1460
E-mail: toimisto@evonlakipalvelu.fi

• Toiminta-alue: Etelä-Suomi
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Jäämistöoikeus, siiviilioikeudelliset oikeudenkäynnit, sopimuksiin liittyvät asiat ja kiinteistöihin liittyvät asiat.

Asianajotoimisto Facta Oy
Tuomiokirkonkatu 15 A 8, 33100 Tampere
Toimisto: +358 3 230 3000
Sähköposti: toimisto@asianajofacta.fi
Kotisivu: www.asianajofacta.fi

• Toiminta-alue: Koko Suomi (erityisesti liikejuridiikka).
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: työsuhdeasiat, avioerot, perinnönjaot, asunto- ja kiinteistökauppariidat, liikejuridiikka.
  • Ei hoida oikeusapuasioita.

Lakiasiaintoimisto Forlex Partners
Keskuskatu 4, 00100 Helsinki
Hallituskatu 22, 13100 Hämeenlinna
Toimisto: 029 001 0025
Sähköposti: toimisto@forlex.fi
Kotisivu: www.forlexpartners.fi

• Toiminta-alue: Etelä-Suomi, kirjallisissa asioissa koko Suomi. Vastaanotto Helsingissä ja Hämeenlinnassa.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: vammaisoikeudelliset asiat, hallintovalitukset, vakuutusasiat, potilas- ja lääkevahingot, sopimukset, rikosasiat, perhe- ja perintöasiat, huoltajuusriidat ja lapsiasiat, työsuhdeasiat.
  • Käytämme etäyhteyksiä Microsoft Teamsin ja Googlen Meet-palvelun kautta.
  • Hoitaa myös oikeusapuasioita.
  • 15 min. maksuton alkukartoitus.

Asianajotoimisto Kemppainen
Unioninkatu 45 A 11, 00170 Helsinki
asianajotoimisto.kemppainen@co.inet.fi
www.asianajotoimistokemppainen.fi

• Toiminta-alue: Pääkaupunkiseutu.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Perhe- ja jäämistöoikeus.

Asianajotoimisto Petri Pehkonen
Isokatu 10, 2. krs, 90100 Oulu
puh (08) 522 0177, 040 512 1804
fax (08) 332 470
petri.pehkonen@pehkonenlaki.fi

• Toiminta-alue: Oulu, Pohjois-Pohjanmaa, Pohjois-Suomi, koko Suomi.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Sosiaalihuolto, hallinto-oikeusasiat, perhe- ja perintöoikeus, vakuutus- ja vahingonkorvausasiat, asuntokauppariidat, rikosasiat.

Asianajotoimisto Pöhö Oy
Isokatu 19 A 4
90100 Oulu
www.poho.fi

• Toiminta-alue: Koko Suomi.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Vammaispalvelulain ja kehitysvammaisten erityishuoltolain mukaiset valitusasiat. Hallintovalitusasiat, yksityisoikeudelliset asiat, perhe- ja jäämistöoikeus, vakuutuskorvausasiat.

Asianajotoimisto Romo & Ilonen Oy
Rautatienkatu 26 E 1,
tel + 358 (0) 75 7540 520, +358 (0) 40 8252 796
fax +358 (0) 75 7540 524
kari.lehtinen@asianajopalvelut.com
www.asianajopalvelut.com

• Toiminta-alue: Lahden seutu, Hämeenlinnan seutu, pääkaupunkiseutu.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Vammaispalvelu-, omaishoito-, henkilökohtainen avustaja-, edunvalvonta-, työsuhde-, apuväline- vero-, hoitovirhe-, eläke- ja rikosasiat.

Asianajotoimisto Takomo Oy
Abrahaminkatu 15 a LH2 00180 Helsinki
seppa@legaltakomo.fi
(Soittopyynnöt mielellään tekstiviestillä / sähköpostilla.)

• Toiminta-alue: Pääkaupunkiseutu.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Rikosasiat.

Lakitoimisto Kumpuvuori Oy
Verkatehtaankatu 4, as. 228
20100 Turku
p.050 552 0024
laki@kumpuvuori.fi
www.kumpuvuori.fi

• Toiminta-alue: Koko Suomi.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Vammaisoikeudelliset asiat (vammaispalvelulaki, kehitysvammalaki, omaishoidon tuki, KELA vammaisetuudet ja kuntoutus, eläkkeet, terveydenhuolto (kuntoutus, apuvälineet, hoitotarvikkeet), syrjintäjutut yhdenvertaisuusvaltuutulle ja yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakuntaan. Tässä mainittujen juttujen hoito hallintotuomioistuimissa ja tarpeen mukaan edeltävät oikaisuvaatimus ym. vaiheet.
  • Emme hoida: lastensuojelu-, huoltajuus-, perintö-, vahingonkorvaus-, eikä rikosjuttuja.
  • Hoitaa myös oikeusapuasioita. Alle 18 v. vammaisoikeudelliset muutoksenhakuasiat maksutta, riippumatta siitä, saako asiakas oikeusavun.

Lakitoimisto Mirva Salonen
Puuvillatehtaankatu 10 (liikehnro 31)/katutaso
P. 040 551 5631

• Toiminta-alue:  Kirjallisissa asioissa koko Suomi, perheoikeuden ja edunvalvonnan asioissa vastaanotto Tampereella/erityistapauksissa  lähimaakunnat.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Perhe- ja perintöoikeuden asiakirjat (esim. edunvalvontavaltakirjat, testamentit, perukirjat, perinnönjaot, ositukset).
  • Edunvalvonnan ja edunvalvonnan sijaisen tehtävät erityistehtävissä (ei tavanomaisten raha-asioiden edunvalvontaa) ja edunvalvontaoikeudenkäynnit.
  • Sosiaalioikeuden (kuntien sosiaalipalvelut) oikeudenkäynneissä avustaminen hallinto-oikeudessa ja korkeimmassa hallinto-oikeudessa.
  • Potilas- ja lääkevahinkoasioissa avustaminen lautakunnissa.
  • Ei huoltajuusriitojen hoitoa.