Asianajo- ja lakitoimistoja

Täältä löydät tietoja asianajo- ja lakitoimistoista, jotka mielellään palvelevat kehitysvammaisia ihmisiä läheisineen.

Nämä yksityiset asianajo- ja lakitoimistot ovat ystävällisesti antaneet Kehitysvammaisten Tukiliitolle luvan julkaista tietonsa sivuillamme. Heillä on kiinnostusta ja monilla myös aiempaa kokemusta hoitaa omien erityisalojensa toimeksiantoja myös silloin, kun asiassa on liityntä kehitysvammaisuuteen.

Kehitysvammaisten Tukiliitto on kerännyt ja julkaissut nämä yhteystiedot jäsentensä pyynnöstä. Haluamme edistää jäsenistön mahdollisuuksia asioida juridisissa asioissa laajemmin ja erilaisilla toimeksiannoilla kuin Tukiliiton lakineuvontapalvelua käyttämällä on mahdollista.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ei kuitenkaan vastaa tarjottujen palveluiden saatavuudesta, laadusta tai mistään syntyvistä kuluista.

Palveluntarjoajat tarjoavat ilmaisen, lyhyen alkukeskustelun (~15 min.) tilanteen kartoittamiseksi esimerkiksi puhelimitse. Mainitse yhteydenotossasi, että löysit palveluntarjoajan sivuiltamme.

Tukiliitolle voi edelleen mielellään vinkata (esim. osoitteeseen lakineuvonta@tukiliitto.fi) asianajo- ja lakitoimistoista, joilta on saanut hyvää palvelua jollain tavoin kehitysvammaisuuteen liittyvissä asioissa. Me olemme yhteydessä toimistoihin ja kysymme lupaa lisätä tiedot listalle.

Asianajo- ja lakitoimistoja

Asianajotoimisto Askel Oy
Rautatienkatu 21 B
www.asianajoaskel.fi

• Toiminta-alue: Pirkanmaa, tapauskohtaisesti muualla Suomessa.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Perhe-ja jäämistöoikeus, asuminen, potilasvahinkoasiat sekä sopimus-, yritys-, vahingonkorvaus- ja kuluttajaoikeusasiat, asunto- ja kiinteistökauppariidat.
  • Emme hoida: lapsi- ja huoltajuuskiista-asioita.

Asianajotoimisto Evon Lakipalvelu Oy
Tuulosentie 1
14810 Tuulos
Puhelin +358 10 574 1460
Kotisivu evonlakipalvelu.fi
E-mail toimisto@evonlakipalvelu.fi

• Toiminta-alue: Etelä-Suomi
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Jäämistöoikeus, siiviilioikeudelliset oikeudenkäynnit, sopimuksiin liittyvät asiat ja kiinteistöihin liittyvät asiat.

Asianajotoimisto Facta Oy
Tuomiokirkonkatu 15 A 8
Toimisto +358 3 230 3000
Sähköposti toimisto@asianajofacta.fi
Kotisivu www.asianajofacta.fi

• Toiminta-alue: Koko Suomi (erityisesti liikejuridiikka).
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: työsuhdeasiat, avioerot, perinnönjaot, asunto- ja kiinteistökauppariidat, liikejuridiikka.
  • Ei hoida oikeusapuasioita.

Lakiasiaintoimisto Forlex Partners
Keskuskatu 4
Hallituskatu 22, 13100 Hämeenlinna
Toimisto 029 001 0025
Sähköposti toimisto@forlex.fi
Kotisivu www.forlexpartners.fi

• Toiminta-alue: Etelä-Suomi, kirjallisissa asioissa koko Suomi. Vastaanotto Helsingissä ja Hämeenlinnassa.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: vammaisoikeudelliset asiat, hallintovalitukset, vakuutusasiat, potilas- ja lääkevahingot, sopimukset, rikosasiat, perhe- ja perintöasiat, huoltajuusriidat ja lapsiasiat, työsuhdeasiat.
  • Käytämme etäyhteyksiä Microsoft Teamsin ja Googlen Meet -palvelun kautta.
  • Hoitaa myös oikeusapuasioita.
  • 15 min. maksuton alkukartoitus.

Asianajotoimisto Kemppainen
Unioninkatu 45 A 11
asianajotoimisto.kemppainen@co.inet.fi
www.asianajotoimistokemppainen.fi

• Toiminta-alue: Pääkaupunkiseutu.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Perhe- ja jäämistöoikeus.

Lakitoimisto Kumpuvuori
Verkatehtaankatu 4, as. 227
20100 Turku
laki@kumpuvuori.fi
www.kumpuvuori.fi

• Toiminta-alue: Koko Suomi.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Sosiaalioikeus, terveysoikeus, vammaispalvelulaki, erityishuoltolaki, omaishoidon tuki, KELA-kuntoutus, KELAn vammaistuki, lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineet, hoitotarvikkeet, kouluavustaja- ja koulukuljetus, pakkokeinoasiat. Lisäksi syrjintäasiat hallinto-oikeudessa.
  • Emme hoida: lastensuojelu- ja huoltajuusriitoja, rikosasioita, perhe- ja jäämistöoikeusasioita, edunvalvonta-asioita, siviilioikeudellisia riitoja.
  • Hoidamme pääasiassa asioita, joissa saadaan valtion oikeusapu, eli esimerkiksi lapsen asia, jos lapsella on varallisuutta alle 5.000 e. Yksityiselle avustajalle, eli esim. meille, oikeusavun saa, kun asia on menossa tuomioistuimeen, eli hallinto-oikeuteen tai vakuutusoikeuteen.

Asianajotoimisto Petri Pehkonen
Isokatu 10, 2. krs
90100 Oulu
Puhelin (08) 522 0177, 040 512 1804
Faksi (08) 332 470
petri.pehkonen@pehkonenlaki.fi

• Toiminta-alue: Oulu, Pohjois-Pohjanmaa, Pohjois-Suomi, koko Suomi.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Sosiaalihuolto, hallinto-oikeusasiat, perhe- ja perintöoikeus, vakuutus- ja vahingonkorvausasiat, asuntokauppariidat, rikosasiat.

Asianajotoimisto Pöhö Oy
Isokatu 19 A 4
90100 Oulu
Puhelin 050 3815320
www.poho.fi

• Toiminta-alue: Koko Suomi.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Vammaispalvelulain ja kehitysvammaisten erityishuoltolain mukaiset valitusasiat. Hallintovalitusasiat, yksityisoikeudelliset asiat, perhe- ja jäämistöoikeus, vakuutuskorvausasiat.

Asianajotoimisto Romo & Ilonen Oy
Rautatienkatu 26 E 1
Puhelin + 358 (0) 75 7540 520, +358 (0) 40 8252 796
Faksi +358 (0) 75 7540 524
kari.lehtinen@asianajopalvelut.com
www.asianajopalvelut.com

• Toiminta-alue: Lahden seutu, Hämeenlinnan seutu, pääkaupunkiseutu.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Vammaispalvelu-, omaishoito-, henkilökohtainen avustaja-, edunvalvonta-, työsuhde-, apuväline- vero-, hoitovirhe-, eläke- ja rikosasiat.

Asianajotoimisto Takomo Oy
Abrahaminkatu 15 a LH2
Puhelin +358 40 5944 761
seppa@legaltakomo.fi
(Soittopyynnöt mielellään tekstiviestillä / sähköpostilla.)

• Toiminta-alue: Pääkaupunkiseutu.
  • Oikeudenalat, joilla palvelee: Rikosasiat.