Kurssi palvelusuunnitelmasta läheisille ja ammattilaisille

03.02.2020

Palvelusuunnitelma tutuksi on avoin itseopiskelukurssi kaikille asiasta kiinnostuneille. Kurssin voi suorittaa omaan tahtiin joko yksin tai vaikka läheisen kanssa.

• Mikä palvelusuunnitelma on?
  • Miten palvelusuunnitelma laaditaan?
  • Miten palvelusuunnitelmapalaveriin kannattaa valmistautua?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen Kehitysvammaisten Tukiliiton kaikille avoimella verkkokurssilla, jonka voit suorittaa missä ja milloin tahansa.

Kurssi on suunnattu läheisille, joiden perheenjäsenellä on kehitysvamma tai vastaavia tuentarpeita, alan ammattilaisille sekä muille aiheesta tietoa tarvitseville. Kurssilta saat tietoa muun muassa palvelusunnitelman sisällöstä ja laatimisesta sekä vinkkejä palvelusuunnitelmapalaveriin valmistautumiseen. Kurssi on avoin kaikille eikä se vaadi erillistä ilmoittautumista.

Kurssin voi suorittaa omaan tahtiin joko yksin tai vaikka läheisen kanssa. Kurssi löytyy Väestöliiton ylläpitämästä Hyvä kysymys -verkkopalvelusta.

Tukiliiton uusi avoin itseopiskelukurssi tuo palvelusuunnitelman tutuksi ammattilaisille ja läheisille. Voit suorittaa kurssin itsellesi sopivalla tahdilla. #palvelusuunnitelma #kehitysvamma

Myös vertaistukiryhmille

Itsenäisen opiskelun lisäksi kurssia voi hyödyntää esimerkiksi vertaistukiryhmän alustuksena. Ryhmäläiset voivat suorittaa kurssin ennen tapaamista ja tapaamisessa keskustellaan kurssilla opitusta. Kurssin videoita voi myös katsoa ryhmän tapaamisessa ja käydä keskustelua aiheesta nousseista kysymyksistä.

Verkkokurssin voi yhdistää myös tilauskoulutustarjonnasta löytyvään Tiedä oikeudet -koulutukseen, jolloin koulutukseen osallistujat suorittavat verkkokurssin ennen koulutusta. Tällöin itse koulutustilaisuuteen jää enemmän aikaa keskustelulle. Ota rohkeasti yhteyttä aluekoordinaattoreihin niin räätälöidään yhdessä hyvä kokonaisuus!

Kurssista voi vinkata myös oman kunnan päättäjille ja työntekijöille!

Tervetuloa mukaan oppimaan!

Kurssi löytyy sivulta:
www.hyvakysymys.fi/kurssi/124657

Tukiliiton aluekoordinaattorit Nanna Nieminen ja Salla Pyykkönen antavat lisätietoja koulutuksesta.

Kuvituskuva Freepik.com