Tuetut lapsiperhelomat

Lomajärjestöjen tuetut lomat kehitysvammaisten lasten perheille.

Loman tarkoitus

Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Perheille on tarjolla ohjattua virkistävää tekemistä sekä mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja rentoutua omien toiveiden mukaisesti. Loman tavoitteena on lisätä koko perheen hyvinvointia.  Lisätietoja hakuohjeista tästä linkistä.

Lomien toteutus

Lomalle pääsyn perusteet ovat taloudelliset, sosiaaliset tai terveydelliset.

Lomat toteutetaan täysihoidolla, johon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen sekä lomaohjelma. Välipaloista, matkakuluista ja mahdollisten retkien kustannuksista lomalaiset vastaavat itse. Kullekin perhelomalle valitaan  maksimissaan 10 perhettä, jossa lapsella on kehitysvamma. Loman omavastuuosuus on 20 euroa/vrk aikuisilta, alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta.

Lomat toteutetaan STEA:n tuella ja yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa.

Vuoden 2021 lomat perheille

Hakuaika on alkanut, haku loppuu aina 3 kuukautta ennen loman alkamista.

Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille 28.6.-3.7.2021
Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio
Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Lue lisää sivultamme:
Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille, Kuopio

Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille 19.-24.7.2021
Kankaanpään kuntoutuskeskus
Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille, Kankaanpää

Aikuisten tuetut lomat

Kehitysvammaisten aikuisten tuetut lomat järjestetään yhteistyössä lomajärjestöjen kanssa. Lomalle pääsyn perusteet ovat taloudelliset, sosiaaliset tai terveydelliset. Lue lisää (siirry sivulle):
Lomakohteet vuodelle 2021 (aikuiset)

Tuetut lomat vaikeasti vammaisille

Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta ja Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry järjestävät lomia aikuisille, joilla on vaikea kehitys- ja liikuntavamma sekä vaikeasti vammaisten lasten perheille. Lue lisää (siirry sivulle):