Tuetut lapsiperhelomat

Lomajärjestöjen tuetut lomat kehitysvammaisten lasten perheille.

Loman tarkoitus

Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Perheille on tarjolla ohjattua virkistävää tekemistä sekä mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja rentoutua omien toiveiden mukaisesti. Loman tavoitteena on lisätä koko perheen hyvinvointia. Loman hakijana voi toimia myös lapsen isovanhempi. Lisätietoja hakuohjeista tästä linkistä

Lomien toteutus

Lomalle pääsyn perusteet ovat taloudelliset, sosiaaliset tai terveydelliset.

Lomat toteutetaan täysihoidolla, johon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen sekä lomaohjelma. Välipaloista, matkakuluista ja mahdollisten retkien kustannuksista lomalaiset vastaavat itse. Samanaikaisesti järjestetään harvinaisten vammaryhmien sekä omatoimisten lapsiperheiden lomat. Kullekin perhelomalle valitaan 5 harvinaissairaan lapsen perhettä ja 5 perhettä, jossa lapsella on muu kehitysvamma. Loman omavastuuosuus on 20 euroa/vrk aikuisilta, alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta.

Lomat toteutetaan STEA:n tuella ja yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa.

Vuoden 2019 lomat

Hakuaika on alkanut, haku loppuu aina 3 kuukautta ennen loman alkamista.

Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille 10. – 15.6.2019
Ikaalisten kylpylä, Ikaalinen
Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Lue lisää sivultamme:
Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille, Ikaalinen

Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille 14. – 19.7.2019
Sport & Spa Hotel Vesileppis, Leppävirta
Voimaa vertaisuudesta -tuettu loma perheille, Leppävirta

Aikuisten tuetut lomat

Kehitysvammaisten aikuisten tuetut lomat järjestetään yhteistyössä lomajärjestöjen kanssa. Lomalle pääsyn perusteet ovat taloudelliset, sosiaaliset tai terveydelliset. Lue lisää:
www.tukiliitto.fi/toiminta/aikuiset/tuetut-lomat

Tukiliiton Harvinaisten lomat

Tukiliiton Harvinaisilla on kaksi perhelomaa Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa. Lue lisää sivulta