Tuetut lapsiperhelomat

Lomajärjestöjen tuetut lomat kehitysvammaisten lasten perheille.

Tuetun lomatoiminnan tavoitteena on tarjota kodin ulkopuolinen lomamahdollisuus niille perheille, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta lomaan. Perheille on tarjolla ohjattua virkistävää tekemistä sekä mahdollisuus viettää aikaa yhdessä ja rentoutua omien toiveiden mukaisesti. Loman tavoitteena on lisätä koko perheen hyvinvointia.

Lomalle pääsyn perusteet ovat taloudelliset, sosiaaliset tai terveydelliset.

Lomat toteutetaan täysihoidolla, johon sisältyy aamiainen, lounas ja päivällinen sekä lomaohjelma. Välipaloista, matkakuluista ja mahdollisten retkien kustannuksista lomalaiset vastaavat itse. Samanaikaisesti järjestetään harvinaisten vammaryhmien sekä omatoimisten lapsiperheiden lomat. Kuhunkin lomaryhmään valitaan 10 perhettä. Loman omavastuuosuus on 20 euroa/vrk aikuisilta, alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta.

Lomat toteutetaan STEA:n tuella ja yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa.

Vuoden 2019 lomat järjestetään alustavien tietojen mukaan Ikaalisten kylpylässä 10-15.6 ja Vesileppiksessä Leppävirralla 14-19.7. Lisätietoja näiltä sivuilta vuoden 2018 lopulla.

Kullekin perhelomalle valitaan 10 perhettä.

Aikuisten tuetut lomat löytyvät sivulta
www.tukiliitto.fi/toiminta/aikuiset/tuetut-lomat