Erityinen voimavaravlogi

Heidi Forsell ja Pauliina Flang keskustelevat vlogissa syvästi, mutta lempeästi erityislapsen vanhemmuudesta, parisuhteesta, arjesta ja itsensä tutkimisesta. Videoblogi on suunnattu erityislasten vanhemmille ja ammattilaisille.

Erityinen voimavaravlogi on videoblogi, joka on suunnattu erityislasten vanhemmille ja ammattilaisille tuomaan näkökulmia arkeen. Se sisältää viisi 20–30 minuutin jaksoa. Vlogin jaksot on julkaistu toukokuun 2022 aikana.

Erityislapsiperheen arki vlogin taustalla

Heidi Forsell on sosiaalialan erityisasiantuntija ja vammaistyön ammattilainen sekä koulutettu kokemusasiantuntija ja 4-vuotiaan erityislapsen äiti.

Pauliina Flang on uusperheneuvoja ja seksuaaliterapeutti. Pauliina eli erityislapsiarkea yhdeksän vuoden ajan.

Sekä Heidi että Pauliina ovat sosiaalisen median vaikuttajia, jotka eivät pelkää hypätä syvästi aiheeseen kuin aiheeseen.

Syvälliset, lempeät aiheet

Videoblogissa keskustellaan syvästi, mutta lempeästi vanhemmuudesta, parisuhteesta, arjesta ja itsensä tutkimisesta.

Jokainen meistä on valtavan arvokas ja merkityksellinen, mutta joskus sitä on haastavan arjen ja monenlaisten tunteiden keskellä vaikea huomata. Vlogissa tuodaan näkyväksi ja kuulluksi se, mikä joskus väsymyksen ja vaikeiden tunteiden alle hautautuu. Merkityksellisimmät asiat näkyvät pienissä hetkissä ja itsensä näkemisessä.

Vlogissa erityisyys nähdään myös rikkautena ja arjen voimavarana, kun arki on elämänmakuista ja monen näköistä. Erityinen voimavara voi todella olla erityinen ja merkityksellinen.

Jokainen jakso sisältää katsojalle pienen harjoituksen tai tehtävän aiheen tiimoilta, jonka voi helposti napata mukaan osaksi omaa arkea.

Ensimmäinen video julkaistiin toukokuussa 2022 Kehitysvammaisten Palvelussäätiön sivulla osoitteessa
kvps.fi/erityinen-voimavaravlogi

Erityinen voimavaravlogi, jaksot

Yhteys puolisoon parisuhteen voimavarana. Videon pituus 16.07.

Oma hyvinvointi voimavarana. Videon pituus 16.03.

Erilaiset tarpeet voimavarana. Videon pituus 17.34.

Tunteet voimavarana. Videon pituus 24.16.

Vertaistuki voimavarana. Pituus 16.52.

Vlogin ovat tuottaneet Kehitysvammaisten Tukiliitto ja Kehitysvammaisten Palvelussäätiö.

Erityinen voimavaravlogi: ”Merkityksellisimmät asiat näkyvät pienissä hetkissä ja itsensä näkemisessä.” Vlogissa pohditaan, miten erityisyys voi olla myös #ErityinenVoimavara.

Kuva: Heidi Forsellin ja Pauliina Flangin kuvasi Noora Palonen.