hero_image.alt

KIRSI – moniammatillinen teatterihanke

Tavoitteena on tehdä yhdessä saavutettava ja esteetön näyttämöteos alusta loppuun.

Tulevaisuuden KIRSI

Teatteri Telakka ry ja Kehitysvammaisten Tukiliitto ry hanke ”Teatterista voimaa vuorovaikutukseen” on toiminut vuodesta 2010 asti. Hankkeen tavoite on ollut teatterin menetelmin vahvistaa ja tukea kehitysvammaisen aikuisen arjen kokemusmaailmaa sekä vuorovaikutustaitoja. Nyt haluamme viedä toimintaa eteenpäin tuottamalla varsinainen näyttämöteos, jossa yhteiskunnan monikerroksisuus tulisi näkyväksi myös vammaisuuden näkökulmasta.

Projektissa huomioidaan laajasti esteettömyyden ja saavutettavuuden  idea. Siihen liittyvät sekä harjoitusajan, että esitysajan tilojen, kommunikoinnin, valaistuksen,  äänimaailman, käytettyjen materiaalien että tiedonsiirron  erityistarpeet.

Hankkeen  antavana ideana on luoda foorumi, missä kehitysvammaiset teatteriryhmäläiset ja teatterialan ammattilaiset luovat taidetta tasaveroisina taiteentekijöinä.

Teatteri Telakan yleisötyössä painopiste on erilaisissa erityisryhmille suunnatuissa yhteistyöhankkeissa. Lue lisää Teatteri Telakan yleisötyöstä.

Anne Vuorenpää.

Anne Vuorenpää

Suunnittelija

Puhelinnumero: 040 6418 025

Sähköposti: anne.vuorenpaa@tukiliitto.fi

Aarne ja Aune -hanke 2018 – 2021 sekä
Teatterista voimaa vuorovaikutukseen -koulutukset.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Uskallan olla oma itseni

Teatteriharjoituksissa voi turvallisesti näyttää omat tunteensa. Kun tunnistaa omat tunteensa, voi ymmärtää paremmin muitakin...

Lue lisää aiheesta Uskallan olla oma itseni