Verkkoauttaminen

Verkkovertaistuki ja -apu on verkossa järjestettyjä kursseja, keskusteluja sekä vertaistukea.

Verkossa tapahtuu

14.1. – 28.2.2019 Taitoa tulevaan: Ratkaisu- ja voimavarakeskeinen verkkovalmennus itsenäistyvien nuorten vanhemmille

Aiheuttaako nuoren itsenäistyminen paljon kysymyksiä ja tunteita: Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä? Miten tuen nuoren omia valintoja? Pystynkö päästämään irti? Miltä muutos minusta tuntuu? Muuttuuko vanhemmuus? Miltä tulevaisuus näyttää? Mikäli haluat pohtia tarkemmin nuoruuden tärkeää kehitystehtävää sekä omia vanhemmuuden taitojasi henkilökohtaisten tehtävien kautta sekä yhdessä työntekijöiden ja toisten vanhempien kanssa, tämä valmennus on juuri sinulle.

Valmennus kestää kuusi viikkoa, ja sen lähtökohtana ovat jokaisen osallistujan omat tavoitteet ja uusien vanhemmuuden taitojen oppiminen. Valmennus sisältää alustuksia ja tehtäviä. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Mukaan mahtuu kymmenen osallistujaa, jotka valitsemme hakijoiden joukosta. Lisätietoja valmennuksesta löydät tästä.

Hakuaika on lokakuu 2018. Hae mukaan valmennukseen tästä!

30.9. – 5.11.2018 Tietoa tulevaan: Verkkokurssi itsenäistyvien, 13 – 29-vuotiaiden nuorten perheille (kurssi on täynnä).

Seuraava verkkokurssi järjestetään huhti-toukokuussa 2019. Lue lisää verkkokurssista.

Järjestäjänä Tukiliiton verkkoauttamisen Tuleva-hanke yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön elämänmuutostoiminnan kanssa.

Mies etsii netistä tietoa.

21.8.2018 klo 17 – 19 Vauvahaaveita -chat

Chat vauvahaaveista järjestetään keskiviikkona 21.8. kello 17 – 19 osoitteessa www.tukinet.net. Chattiin mahtuu kerralla 12 osallistujaa.

Tämä chat on tarkoitettu kehitysvammaisille ihmisille, jotka haaveilevat vauvasta tai ovat miettineet lapsen hankkimista. Myös läheiset ja työntekijät voivat osallistua keskusteluun. Lue lisää tästä.

Järjestäjänä Tukiliiton Vahvistu vanhempana -hanke.