Verkkoauttaminen

Verkkovertaistuki ja -apu on verkossa järjestettyjä kursseja, keskusteluja sekä vertaistukea.

Verkossa tapahtuu

14.1. – 28.2.2019 Taitoa tulevaan: Ratkaisu- ja voimavarakeskeinen verkkovalmennus itsenäistyvien nuorten vanhemmille

Aiheuttaako nuoren itsenäistyminen paljon kysymyksiä ja tunteita: Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä? Miten tuen nuoren omia valintoja? Pystynkö päästämään irti? Miltä muutos minusta tuntuu? Muuttuuko vanhemmuus? Miltä tulevaisuus näyttää? Mikäli haluat pohtia tarkemmin nuoruuden tärkeää kehitystehtävää sekä omia vanhemmuuden taitojasi henkilökohtaisten tehtävien kautta sekä yhdessä työntekijöiden ja toisten vanhempien kanssa, tämä valmennus on juuri sinulle.

Valmennus kestää kuusi viikkoa, ja sen lähtökohtana ovat jokaisen osallistujan omat tavoitteet ja uusien vanhemmuuden taitojen oppiminen. Valmennus sisältää alustuksia ja tehtäviä. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Mukaan mahtuu kymmenen osallistujaa, jotka valitsemme hakijoiden joukosta. Lisätietoja valmennuksesta löydät tästä.

Hakuaika valmennukseen on päättynyt, ilmoitamme valmennukseen hakeneille marraskuun 2018 aikana. Seuraava vastaavanlainen valmennus järjestetään syksyllä 2019. Seuraa ilmoittelua nettisivuillamme.

Järjestäjänä Tukiliiton verkkoauttamisen Tuleva-hanke yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön elämänmuutostoiminnan kanssa.

Chat vauvahaaveista järjestetään tiistaina 18.12.2018 kello 15 – 17

Chat vauvahaaveista järjestetään tiistaina 18.12.2018 kello 15 – 17 osoitteessa www.tukinet.net. Chattiin mahtuu kerralla 12 osallistujaa.

Tämä chat on tarkoitettu kehitysvammaisille ihmisille, jotka haaveilevat vauvasta tai ovat miettineet lapsen hankkimista. Myös läheiset ja työntekijät voivat osallistua keskusteluun. Lue lisää tästä.

Järjestäjänä Tukiliiton Vahvistu vanhempana -hanke.

Verkkokurssi itsenäistyvien, 13 – 29-vuotiaiden nuorten perheille

Seuraava verkkokurssi järjestetään 1.4. – 19.5. 2019. Lue lisää verkkokurssista.

Mies etsii netistä tietoa.