Verkkoauttaminen

Verkkoauttaminen on verkossa järjestettyjä kursseja, valmennusta, keskusteluja sekä vertaistukea.

Verkossa tapahtuu

Tietoa tulevaan: Verkkokurssi itsenäistyvien, 13 – 29-vuotiaiden nuorten vanhemmille

1.4. – 19.5. 2019
Mietityttääkö sinua nuoresi tulevaisuus ja itsenäistyminen? Haluatko saada tietoa muun muassa palveluista, jatko-opinnoista, nuoren omaan kotiin muuttamisesta? Verkkokurssimme antaa vastauksia näihin kysymyksiin. Verkkokurssillamme saat asiantuntija-alustuksia ja vastauksia kysymyksiisi, tehtäviä sekä mahdollisuuden vertaiskeskusteluun toisten vanhempien kanssa. Verkkokurssi kestää kuusi viikkoa. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Jokaiselle kerralle mahtuu 20 osallistujaa. Ilmoittautuminen on 1.3.- 15.3. 2019. Lue lisää verkkokurssista.

”Ammattitaidolla järjestetty kurssi. Tuntuu hyvältä, kun jostakin saa näin tärkeää tietoa näin helposti.” (osallistujan kommentti)

Järjestäjänä Tukiliiton verkkoauttamisen Tuleva-hanke yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön elämänmuutostoiminnan kanssa.

Taitoa tulevaan: Ratkaisu- ja voimavarakeskeinen verkkovalmennus itsenäistyvien nuorten vanhemmille

Seuraava valmennus on syksyllä 2019. Seuraa ilmoittelua nettisivuillamme.
Aiheuttaako nuoren itsenäistyminen paljon kysymyksiä ja tunteita: Pärjääkö nuori, pärjäänkö minä? Miten tuen nuoren omia valintoja? Pystynkö päästämään irti? Miltä muutos minusta tuntuu? Muuttuuko vanhemmuus? Miltä tulevaisuus näyttää? Mikäli haluat pohtia tarkemmin nuoruuden tärkeää kehitystehtävää sekä omia vanhemmuuden taitojasi henkilökohtaisten tehtävien kautta sekä yhdessä työntekijöiden ja toisten vanhempien kanssa, tämä valmennus on juuri sinulle.

Valmennus kestää kuusi viikkoa, ja sen lähtökohtana ovat jokaisen osallistujan omat tavoitteet ja uusien vanhemmuuden taitojen oppiminen. Valmennus sisältää alustuksia ja tehtäviä. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen, padin tai älypuhelimen sekä toimivan verkkoyhteyden ja perustaidot netin käytöstä. Mukaan mahtuu kymmenen osallistujaa, jotka valitsemme hakijoiden joukosta. Lisätietoja valmennuksesta löydät tästä.

Tukea tulevaan: Verkkovertaisryhmä itsenäistymisvaiheessa olevien nuorten vanhemmille

Keväällä 2019
Tukiliiton ensimmäinen verkkovertaisryhmä käynnistyy kevään korvalla. Se syntyi verkkokurssin osallistujien tarpeesta, koska keskustelua nuoren itsenäistymisvaiheen tuomista muutoksista haluttiin jatkaa. Ryhmän ohjaajana toimii vanhempi ja taustatukena Tuleva-hankkeen työntekijä. Seuraa ilmoittelua ryhmän käynnistymisestä ja tarkemmista tiedoista Tukiliiton somekanavissa ja tällä nettisivulla.

Mies etsii netistä tietoa.