Verkkoauttaminen

Verkkovertaistuki- ja apu on verkossa järjestettyjä kursseja, keskusteluja sekä vertaistukea.

Verkossa tapahtuu

30.9. – 5.11.2018 Verkkokurssi itsenäistyvien, 13 – 29-vuotiaiden nuorten perheille

Mietityttääkö sinua nuoresi tulevaisuus ja itsenäistyminen? Haluatko saada tietoa mm. palveluista, jatko-opinnoista, nuoren omaan kotiin muuttamisesta?

Uusi verkkokurssimme antaa vastauksia näihin kysymyksiin. Verkkokurssillamme saat asiantuntija-alustuksia ja vastauksia kysymyksiisi, tehtäviä sekä mahdollisuuden vertaiskeskusteluun toisten vanhempien kanssa. Verkkokurssin aikana teet tehtäviä Movendos-valmennusalustalla, joka toimii netissä tai kännykkään ladattavan sovelluksen kautta. Kunkin aiheen etukäteistehtäviin, kuten videoiden katseluun ja omiin pohdintoihin menee aikaa noin kaksi tuntia. Lisäksi jokaista aihetta käsitellään asiantuntijan johdolla ryhmächatissa 1,5 tuntia Tukinetissä. Lue tarkempia tietoja tästä.

Ilmoittaudu mukaan 21.8.2018 alkaen. Ilmoittautumislinkki tulee tälle sivulle, kun ilmoittautuminen alkaa.

Järjestäjänä Tukiliiton verkkoauttamisen Tuleva-hanke yhteistyössä Kehitysvammaisten Palvelusäätiön elämänmuutostoiminnan kanssa.

Mies etsii netistä tietoa.

4.7.2018 klo 15-17 Vauvahaaveita -chat

Chat vauvahaaveista järjestetään keskiviikkona 4.7. kello 15 – 17 osoitteessa www.tukinet.net. Chattiin mahtuu kerralla 12 osallistujaa.

Tämä chat on tarkoitettu kehitysvammaisille ihmisille, jotka haaveilevat vauvasta tai ovat miettineet lapsen hankkimista. Myös läheiset ja työntekijät voivat osallistua keskusteluun. Lue lisää tästä.

Järjestäjänä Tukiliiton Vahvistu vanhempana -hanke.