Lakineuvontaa jatkossa neljänä päivänä viikossa, neuvontasähköpostit lakineuvontaosoitteeseen

02.05.2019

Tukiliiton lakineuvonnan paljon kysytty puhelinneuvonta laajenee toukokuussa nelipäiväiseksi. Sähköpostiyhteydenotot toivotaan lakineuvontaa antavien työntekijöiden yhteisessä käytössä olevaan sähköpostiosoitteeseen lakineuvonta@tukiliitto.fi.

Tukiliitossa lakineuvontaa antavat ensisijaisesti vammaispalveluiden asiantuntija Anne Saarinen sekä lakimies Tanja Salisma. Anne tuli Tukiliittoon alkuvuodesta tänä keväänä pitkän ja ansiokkaan Tukiliitto-uran päätteeksi eläköityneen lakineuvoja Maritta Ekmarkin tilalle.  Oikeuksienvalvonnan tiimissämme aloittaa keskiviikkona 8.5.2019 loppuvuoden kestävässä lakimiehen sijaisuudessa myös OTM Soile Nyman, joka todennäköisesti on jatkossa myös jonkun verran mukana neuvontatoiminnassamme.

Toukokuun alusta alkaen

• Tanja Salisman (puh. 050 3160 663) puhelinaika vaihtuu maanantailta keskiviikkoiltapäiväksi klo 12 – 15.
  • Anne Saarinen (puh. 050 5003 311) vastaa lakineuvontapuheluihin edelleen maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 10 – 14 välisenä aikana.
  • Yhteinen sähköposti lakineuvonta@tukiliitto.fi

Näin pystymme tarjoamaan paljon kysyttyä puhelinneuvontaa jatkossa neljänä päivänä viikossa. Poikkeuksista näihin puhelinpäivystysaikoihin ilmoitetaan aina lakineuvonnan kotisivuilla: www.tukiliitto.fi/tuki-ja-neuvot/lakineuvonta.

Puhelinaikojen ulkopuolella tai puhelinneuvonnan ollessa ruuhkainen pyydämme ottamaan yhteyttä lakineuvontaan ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen lakineuvonta@tukiliitto.fi. Myös tekstiviestillä voi olla yhteydessä (esimerkiksi jättää soittopyynnön), sen sijaan puhelinvastaajiin pyydämme olemaan jättämättä neuvontapyyntöjä.

Jatkossa on erittäin tärkeää lähettää lakineuvonta-asioita koskevat sähköpostiyhteydenotot lakineuvontaa antavien työntekijöiden yhteisessä käytössä olevaan sähköpostiosoitteeseen lakineuvonta@tukiliitto.fi. Näin pystymme palvelemaan entistä paremmin ja varmemmin kaikkia sähköpostitse yhteyttä ottavia neuvonta-asiakkaita. Jos sinulla on kuitenkin kesken jonkun neuvonta-asian hoitaminen sähköpostitse suoraan Annen tai Tanjan kanssa, voit siinä asiassa viestiä myös suoraan heille samalla tavoin kuin tähän asti.

Muistutamme vielä, että kun otat yhteyttä lakineuvontaan sähköpostilla, annathan meille samalla tietosuojalainsäädännön vaatiman nimenomaisen suostumuksen käsitellä lakineuvonnan antamista varten mahdollisesti lähettämäsi arkaluonteisia henkilötietoja (esimerkiksi tietoja henkilön terveydentilasta, ks. tarkemmin kotisivuiltamme: https://www.tukiliitto.fi/tuki-ja-neuvot/lakineuvonta), sekä kerrothan mielellään myös puhelinnumeron, josta tarvittaessa tavoitamme sinut. Kiitos!

Tukiliiton lakineuvonta antaa tietoa, tukea ja ohjausta kehitysvammaisten ihmisten oikeuksiin ja palveluihin liittyvissä asioissa. Soita tai laita sähköpostia. #lakineuvonta