Tähän päivitetään Yhdenvertaisen kaveritoiminnan ajankohtaisia asioita.

Suunnittelijan sijaisuus

• Olemme palkanneet suunnittelijan sijaisen ajalle 16.5.2022-4.4.2023. Hakuaika on päättynyt.

Uusi nimi ja nettiosoite

• Toimintamme nimi on päivittyi viime vuonna. Meidät tunnettiin ennen nimellä Best Buddies -kaveritoiminta.
    Toimintamme nimi on nyt suomenkielinen ja se on Yhdenvertainen kaveritoiminta.
  • Uusi nettiosoitteemme on kaveritoiminta.fi
  • Sosiaalisessa mediassa meidät tunnettiin ennen nimellä Best Buddies Finland.
    Löydät meidät nyt somesta nimellä Yhdenvertainen kaveritoiminta.
  • Lue lisää aiheesta Tukiliiton ajankohtaisista.

Toimintaa ja tapahtumia

• Otamme jälleen hakemuksia vastaan livekaveritoimintaan! Livekaveriksi voit hakea, jos asut Jyväskylän tai Tampereen seuduilla. Lue lisää: Livekaveritoiminta.
  • Mainostalkoot verkossa! Järjestämme kaikille avoimet vaparitalkoot maanantaina 23.5. Zoomissa. Lue lisää tästä vaparitehtävästä tapahtumat sivuilta ja tule mukaan avuksi!
  • Digitreenit. Järjestämme niitä tänä vuonna viisi kappaletta. Digitreenit ovat keskustelutilaisuuksia verkossa, joissa jaetaan vinkkejä ja keskustellaan digitaalisesta vuorovaikutuksesta, tutustumisesta ja yhteydenpidosta. Digitreenien tarkempi ohjelma ja osallistumislinkki löytyvät Tapahtumat sivulta. Tervetuloa mukaan!
  • Hengaamo keskiviikkoisin aina kesäkuun loppuun saakka!  Zoom-yhteys on auki keskiviikkoisin. Voit tulla Hengaamoon esittämään kysymyksiä tai vain ihmettelemään arjen asioita – eli hengaamaan yhdessä! Lisätietoja Tapahtumat sivulta.
  • Tilaa esittely! Tilaa selkokielinen vapaaehtoistoiminnan verkkomuotoinen esittely esimerkiksi työ- ja toimintakeskuksiin. Esittelyn voi tilata ottamalla yhteyttä kaveritoiminnan työntekijöihin.

Julkaisuja

• Mitä termillä ”tuettu vapaaehtoistoiminta” tarkoitetaan? Lue siitä Vapaaehtoistyö.fi -palvelun sivuilta: Vapaaehtoistyö.fi -blogi
  • Blogikirjoitus. Mikä sai hakemaan vapaaehtoiseksi kaveriksi? Lue vapaaehtoisemme ajatuksia Tukiliiton blogista.
  • Pidetään yhteyttä! -opas. Kokosimme Papuri-kirjatyökalulla ideoita ja vinkkejä videoyhteydenpitoon. Oppaan alusta löytyy ohjeet WhatsApp-sovelluksen lataamiseen ja käyttöön. Tutustu päivitettyyn oppaaseen Papunetin sivuilta: Pidetään yheyttä! -opas. Jos WhatsApp-sovellus on jo tuttu, vinkit ja ideat videopuheluihin löytyy parhaiten lyhyemmästä Pidetään yhteyttä videon välityksellä!  -oppaasta.
  • Lue työntekijöidemme ajatuksia vapaaehtoistoiminnan inklusiivisuudesta  Tukiliiton blogista.