Toimintavälineiden vuokraus

Malikkeen vuokraustoiminnan tavoitteena on mahdollistaa toimintavälineiden kokeilu ennen oman toimintavälineen hankintaa. Lyhytaikaisen (pääosin 1–3 viikkoa) kokeilun avulla välineiden hankintaa suunnittelevat henkilöt tai tahot, esimerkiksi koulu-, terveys-, ja liikuntatoimet sekä ryhmä- ja palvelukodit voivat varmistaa, että heille hankittava väline on sopiva.

Malike-keskus palvelee toimintavälineiden vuokraajia valtakunnallisesti Tampereelta käsin. Välineiden noutaminen vuokraamosta on suositeltavaa, jotta voimme ohjata ja neuvoa välineen käytössä ja turvallisuusasioissa. Suurin osa välineistä voidaan kuitenkin toimittaa myös matkahuollon rahtina asiakkaalle.

Kenguru-vuokraamoa ylläpitää Vammaisperheiden monitoimikeskus Jaatinen ry. Vuokraamo toimii Jaatinen ry:n tiloissa Helsingin Malminkartanossa, heidän työntekijöidensä hoitamana. Rovaniemen vuokraamoa ylläpitävät yhteistyössä Kolpeneen palvelukeskus ja Santasport Lapin urheiluopisto. Välineiden luovutukset ja opastukset tapahtuvat Kolpeneen palvelukeskuksessa.

Kun haluat vuokrata toimintavälineen, tutustu välinevalikoimaan Kokeile toimintavälinettä -sivulla. Sivuilta näet välineiden vuokrahinnat. Kun löydät sopivan välineen, tarkista varauskalenterista, että se on vapaana haluamanasi ajankohtana ja lähetä järjestelmän kautta varauspyyntö tai soita valitsemaasi vuokraamoon. Vahvistamme varauksen ja varmistamme välineen toimituksen seuraavana arkipäivänä. Välineen vuokrauksesta laaditaan vuokrasopimus. Malike-keskuksesta rahtina lähetettävien toimintavälineiden vuokrahinnan lisäksi vuokraajalta veloitetaan Matkahuollon rahtikulut.

Mikäli tarvitset lisätietoa, tai et löydä tarvitsemaasi välinettä, voit soittaa meille Malike-keskukseen, puh. 040 483 9327. Selvitetään asiaa yhdessä!

TAMPERE, Malike-keskus
malike@tukiliitto.fi
Sumeliuksenkatu 18 b, 3 krs., 33100 Tampere
Välineiden luovutukset ja palautukset ma–pe klo 8.30–16 tai sopimuksen mukaan.

HELSINKI, Kenguru-vuokraamo
Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry
puh. 09 477 1002 tai 045 635 5300
kenguru@jaatinen.info
Käyntiosoite:
Vellikellonpolku 1, 00410 Helsinki
Postiosoite:
Parivaljakontie 6, 00410 Helsinki
Välineiden luovutukset ja palautukset
ma–to klo 10–16.
Muina aikoina sopimuksen mukaan.

ROVANIEMI
Toimintavälineiden varaukset: