Toimintavälineiden vuokraus ja vuokraamoiden yhteystiedot

Malike tarjoaa neuvontaa toimintavälineiden käyttöön ja hankintaan liittyen. Toimintavälineitä voi kokeilla myös tapahtumissa ja kursseilla. Niitä voi myös vuokrata lyhytaikaiseen kokeiluun.

Malikkeen toimintavälinevuokraamot palvelevat vaikeasti vammaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen liikkua ja osallistua. Henkilöt, joiden toimintakyky on alentunut ikääntymisestä johtuvista syistä eivät kuulu Malikkeen kohderyhmään.

Vuokraamotoiminnan tavoitteena on mahdollistaa toimintavälineiden kokeilu ennen oman toimintavälineen hankintaa. Lyhytaikaisen kokeilun avulla välineiden hankintaa suunnittelevat henkilöt tai tahot (esimerkiksi koulu-, terveys-, ja liikuntatoimet sekä ryhmä- ja palvelukodit) voivat varmistaa, että heille hankittava väline on sopiva.

Toimintavälineiden vuokraus:

• Malike vuokraa toimintavälineitä vaikeasti vammaisille ihmisille.
  • Välineisiin voi tutustua Malikkeen Toimintavälineitä-osiossa. Voit tarkistaa myös välinekohtaiset hinnat.
  • Ajankohtaisen varaustilanteen näet Malikkeen varauskalenterista, jossa voit lähettää varauspyynnön yksittäisestä välineestä. Varauspyyntö muuttuu varaukseksi vasta kun saat varausvahvistuksen sähköpostiisi.
  • Varauksen voi tehdä puhelimitse, puh. 040 483 9327.
  • Toimintavälineiden vuokra-aika on enintään 3 viikkoa.
  • Välineet voidaan noutaa vuokraamosta tai ne voidaan toimittaa matkahuollon rahtina (lukuun ottamatta sähköistettyjä polkupyöriä sekä muita suurikokoisia ja teknisiä välineitä).
  • Välineiden noutaminen vuokraamosta on suositeltavaa, jotta voimme ohjata ja neuvoa välineen käytössä sekä turvallisuusasioissa.
  • Voit varata myös ajan toimintavälineen kokeiluun Malike-keskukseen Tampereelle.
  • Toimintavälineen mukana tulevat käyttö- ja turvallisuusohjeet sekä ohjeet palautuksesta.
  • Vuokraaja vastaa välineen turvallisesta käytöstä ja säilytyksestä.
  • Vuokraaja maksaa välineen vuokran lisäksi mahdolliset rahtikulut. Lasku lähetetään vuokrauksen jälkeen.

Malikkeen vuokraamoiden yhteystiedot:

Tampere

Malikkeen vuokraamo Tampereella palvelee toimintavälineiden vuokraajia valtakunnallisesti. Välineiden noutaminen vuokraamosta on suositeltavaa, jotta voimme ohjata ja neuvoa välineen käytössä ja turvallisuusasioissa. Suurin osa välineistä voidaan kuitenkin toimittaa myös matkahuollon rahtina asiakkaalle.

Malike
malike@tukiliitto.fi

Malike
Sumeliuksenkatu 18 b 3 krs.,
33100 Tampere

Välineiden luovutukset ja palautukset maanantaista perjantaihin kello 8.30 – 15.30 tai sopimuksen mukaan.

Helsinki

Helsingin Apu- ja toimintavälinevuokraamoa ylläpitää Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry Malminkartanossa.

Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry
puh. 09 477 1002, 041 538 3034 tai
akseli@jaatinen.info

Käyntiosoite:
Vellikellonpolku 1
00410 Helsinki

Postiosoite:
Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry
Parivaljakontie 6
00410 Helsinki

Välineiden luovutukset ja palautukset maanantaista torstaihin kello 10 – 16. Muina aikoina sopimuksen mukaan.

Rovaniemi

Rovaniemen vuokraamoa ylläpitää Kolpeneen palvelukeskus, joista välineet ensisijaisesti noudetaan.

Kolpeneen palvelukeskus
Myllärintie 35
96400 Rovaniemi

Toimintavälineiden varaukset:
Riku Ollikainen
puh. 040 356 0941,
riku.ollikainen@kolpene.fi

Yhteydet ensisijaisesti sähköpostilla.

Muut yhteydenotot (Rovaniemi)
Rauni Väliranta
rauni.valiranta@kolpene.fi

Välineiden luovutukset ja palautukset maanantaista torstaihin kello 10 – 16 ja perjantaisin 8 – 14.