Toimintavälineiden vuokraus

Malike tarjoaa neuvontaa toimintavälineiden käyttöön ja hankintaan liittyen. Toimintavälineitä voi kokeilla myös tapahtumissa ja kursseilla. Niitä voi myös vuokrata lyhytaikaiseen kokeiluun.

Malikkeen toimintavälinevuokraamot palvelevat vaikeasti vammaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen liikkua ja osallistua. Henkilöt, joiden toimintakyky on alentunut ikääntymisestä johtuvista syistä eivät kuulu Malikkeen kohderyhmään.

Vuokraamotoiminnan tavoitteena on mahdollistaa toimintavälineiden kokeilu ennen oman toimintavälineen hankintaa. Lyhytaikaisen kokeilun avulla välineiden hankintaa suunnittelevat henkilöt tai tahot (esimerkiksi koulu-, terveys-, ja liikuntatoimet sekä ryhmä- ja palvelukodit) voivat varmistaa, että heille hankittava väline on sopiva.

Malikkeen vuokraamo Tampereella palvelee toimintavälineiden vuokraajia valtakunnallisesti. Välineiden noutaminen vuokraamosta on suositeltavaa, jotta voimme ohjata ja neuvoa välineen käytössä ja turvallisuusasioissa. Suurin osa välineistä voidaan kuitenkin toimittaa myös matkahuollon rahtina asiakkaalle.

Helsingin Apu- ja toimintavälinevuokraamoa ylläpitää Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry Malminkartanossa ja Rovaniemen vuokraamoa ylläpitää Kolpeneen palvelukeskus, joista välineet ensisijaisesti noudetaan.

Vuokraamoiden kesän aukioloajat

Emme peri välinevuokria toimintavälinevarauksista, normaalit välinevuokrahinnat astuvat voimaan taas 3.8.2020. Mahdolliset rahtikulut tulevat asiakkaiden maksettavaksi.

Tampereen Malike on suljettu 29.6.-2.8.2020 ja palvelee taas maanantaista 3.8.2020 eteenpäin. Välineiden viimeinen lähetyspäivä Matkahuollon kautta on 23.6.2020. Näin varmistamme, että väline on saapunut vuokraajalle ennen lomaamme. Mikäli noudat välineen, viimeinen hakupäivä on 24.6.2020. Välineiden luovutukset teemme mahdollisimman vähäisin lähikontaktein ja mahdollisuuksien mukaan ulkotiloissa.

Helsingin Apu- ja toimintavälinevuokraamo palvelee koko kesän. Avoinna 2.6.- 31.7. (kesä-heinäkuun) ti-to klo 10-16. Ota yhteyttä ensijaisesti Ritva Lehtovaara puh. 041 538 3034 tai toimisto 09 477 1002, sähköpostin akseli@jaatinen.info.

Mikäli tarvetta, voit tiedustella myös kotiinkuljetusmahdollisuutta pääkaupunkiseudulla.

Rovaniemen vuokraamo on suljettu 19.6.-2.8.2020

Huom. Malikkeen toimitiloissa Sumeliuksenkadulla on menossa kiinteistön saneerausremontti ja se vaikuttaa jonkin verran toimintaan. Muista sopia toimintavälineiden noudoista ja palautuksista aina erikseen.

TAMPERE, Malike

malike@tukiliitto.fi

Sumeliuksenkatu 18 b 3 krs., 33100 Tampere

Välineiden luovutukset ja palautukset MA-PE klo 8.30-16 tai sopimuksen mukaan.

HELSINKI, Apu- ja toimintavälinevuokraamo

Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry

puh. 09 477 1002, 045 635 5300 tai akseli@jaatinen.info

Käyntiosoite: Vellikellonpolku 1, 00410 Helsinki

Postiosoite: Parivaljakontie 6, 00410 Helsinki

Välineiden luovutukset ja palautukset MA-TO klo 10-16. Muina aikoina sopimuksen mukaan.

ROVANIEMI, Kolpeneen palvelukeksus

Myllärintie 35, 96400 Rovaniemi

Toimintavälineiden varaukset:

Riku Ollikainen

puh. 040 356 0941, riku.ollikainen@kolpene.fi

Yhteydet ensisijaisesti sähköpostilla.

Muut yhteydenotot:

Rauni Väliranta

puh. 040 707 1563 tai rauni.valiranta@kolpene.fi

Välineiden luovutukset ja palautukset ma–to 8–16 ja pe 8–14.