Toimintavälineiden vuokraus ja vuokraamoiden yhteystiedot

Malike tarjoaa neuvontaa toimintavälineiden käyttöön ja hankintaan liittyen. Toimintavälineitä voi kokeilla myös tapahtumissa ja kursseilla. Niitä voi myös vuokrata lyhytaikaiseen kokeiluun.

Malikkeen toimintavälinevuokraamot palvelevat vaikeasti vammaisia ihmisiä, jotka tarvitsevat toimintavälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen liikkua ja osallistua. Henkilöt, joiden toimintakyky on alentunut ikääntymisestä johtuvista syistä eivät kuulu Malikkeen kohderyhmään.

Vuokraamotoiminnan tavoitteena on mahdollistaa toimintavälineiden kokeilu ennen oman toimintavälineen hankintaa. Lyhytaikaisen kokeilun avulla välineiden hankintaa suunnittelevat henkilöt tai tahot (esimerkiksi koulu-, terveys-, ja liikuntatoimet sekä ryhmä- ja palvelukodit) voivat varmistaa, että heille hankittava väline on sopiva.

Toimintavälineiden vuokraus:

• Malike vuokraa toimintavälineitä vaikeasti vammaisille ihmisille.
  • Välineisiin voi tutustua Malikkeen Kokeile toimintavälineitä -osiossa. Voit tarkistaa myös välinekohtaiset hinnat.
  • Ajankohtaisen varaustilanteen näet Malikkeen varauskalenterista, jossa voit lähettää varauspyynnön yksittäisestä välineestä. Varauspyyntö muuttuu varaukseksi vasta kun saat varausvahvistuksen sähköpostiisi.
  • Varauksen voi tehdä puhelimitse, puh. 040 483 9327.
  • Toimintavälineiden vuokra-aika on enintään 3 viikkoa.
  • Välineet voidaan noutaa vuokraamosta tai ne voidaan toimittaa matkahuollon rahtina (lukuun ottamatta sähköistettyjä polkupyöriä sekä muita suurikokoisia ja teknisiä välineitä).
  • Välineiden noutaminen vuokraamosta on suositeltavaa, jotta voimme ohjata ja neuvoa välineen käytössä sekä turvallisuusasioissa.
  • Voit varata myös ajan toimintavälineen kokeiluun Malike-keskukseen Tampereelle.
  • Toimintavälineen mukana tulevat käyttö- ja turvallisuusohjeet sekä ohjeet palautuksesta.
  • Vuokraaja vastaa välineen turvallisesta käytöstä ja säilytyksestä.
  • Vuokraaja maksaa välineen vuokran lisäksi mahdolliset rahtikulut. Lasku lähetetään vuokrauksen jälkeen.

MALIKKEEN VUOKRAAMOIDEN YHTEYSTIEDOT:

Malikkeen vuokraamo Tampereella palvelee toimintavälineiden vuokraajia valtakunnallisesti. Välineiden noutaminen vuokraamosta on suositeltavaa, jotta voimme ohjata ja neuvoa välineen käytössä ja turvallisuusasioissa. Suurin osa välineistä voidaan kuitenkin toimittaa myös matkahuollon rahtina asiakkaalle.

TAMPERE, Malike

malike@tukiliitto.fi

Sumeliuksenkatu 18 b 3 krs., 33100 Tampere

Välineiden luovutukset ja palautukset MA-PE klo 8.30-15.30 tai sopimuksen mukaan.

Helsingin Apu- ja toimintavälinevuokraamoa ylläpitää Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry Malminkartanossa.

HELSINKI, Apu- ja toimintavälinevuokraamo

Vammaisperheyhdistys Jaatinen ry

puh. 09 477 1002, 041 538 3034 tai akseli@jaatinen.info

Käyntiosoite: Vellikellonpolku 1, 00410 Helsinki

Postiosoite: Parivaljakontie 6, 00410 Helsinki

Välineiden luovutukset ja palautukset MA-TO klo 10-16. Muina aikoina sopimuksen mukaan.

Rovaniemen vuokraamoa ylläpitää Kolpeneen palvelukeskus, joista välineet ensisijaisesti noudetaan.

ROVANIEMI, Kolpeneen palvelukeksus

Myllärintie 35, 96400 Rovaniemi

Toimintavälineiden varaukset:

Riku Ollikainen

puh. 040 356 0941, riku.ollikainen@kolpene.fi

Yhteydet ensisijaisesti sähköpostilla.

Muut yhteydenotot:

Rauni Väliranta

puh. 040 707 1563 tai rauni.valiranta@kolpene.fi

Välineiden luovutukset ja palautukset ma–to 8–16 ja pe 8–14.