Tukiviesti

Tukiliiton yleiskielinen jäsenlehti puolustaa kehitysvammaisten ihmisten osallisuutta ja täysivaltaista kansalaisuutta.

Tietoa ja vertaistukea.
Iloa ja yhteisyyttä.
Tie auki mahdollisuuksiin.

Kehitysvammaisten Tukiliiton jäsenlehti puolustaa kehitysvammaisen ihmisen oikeuksia, osallisuutta ja täysivaltaista kansalaisuutta. Yleiskielinen lehti kertoo vammaisten ihmisten, heidän perheidensä ja läheistensä todellisuudesta elämänkaaren eri vaiheissa.

Ihmisten kokemukset ja tarinat ovat Tukiviestin sivuilla yhtä tärkeitä kuin tieto muuttuvasta lainsäädännöstä ja palvelujärjestelmästä. Lehti on lukijoilleen tiedonlähde ja väylä yhteisöön, jakamiseen ja vertaistukeen. Lehti ottaa kantaa ja antaa välineitä siihen. Lehteä lukevat myös alan ammattilaiset.

Tukiviesti kutsuu mukaan toimintaan. Jokainen lehti tarjoaa myös tuhdin ajankohtaispaketin Tukiliiton ja yhdistysten toiminnasta.

”Tukiviesti luetaan kannesta kanteen, ja säästetään.”
– Lukijatutkimus Terveisin lukija

Lehtitilaukset:

30 €/vuosikerta, jäsenille maksuton.
Jäsensihteeri
Puh. 0404839362
jasenpalvelu@tukiliitto.fi

Ilmoitusmyynti:

ilmoitusmyynti.tukiviesti@gmail.com

Julius Hirvonen, p. 040 7126268
Elina Valve, p. 040 7756796

Ilmoitusten koot ja hinnat:

Mediakortti 2022 (pdf)

Teemat 2022

1. Moninaiset perheet (ilmestyy 24.2. aineistopäivä 17.1.)
    Perheet ovat suuria, pieniä, monimutkaisia ja harvinaisia – ja lopulta aina itselleen tavallisia. Perheet muuttuvat elämän käänteissä. Jokainen on omanlaisensa ja tietää parhaiten itse, millaista tukea tarvitsee.
  1. Muutosten aika (ilmestyy 20.5., aineistopäivä 8.4.)
    Uusi vammaispalvelulaki, sote, hyvinvointialueet, asumisen ja työelämän uudet mahdollisuudet ja uhkakuvat… Miten vammaisten ihmisten oikeudet jatkossa toteutuvat ja miten niihin vaikutetaan?
  1. Isät (ilmestyy 23.9., aineistopäivä 15.8.)
    Isät, isoisät ja isien lapset. Jokainen isä on jonkun ihmisen maailman tärkein mies. Tehtävä ei ole helppo, mutta elämän hurjimmat ja hienoimmat asiat harvoin ovat.
  1. Kokemuksen voima (ilmestyy 9.12., aineistopäivä 31.10.)
    Miten kokemustoimijuus muuttaa maailmaa? Mikä on kokemustiedon asema uudessa palvelujärjestelmässä? Mitä ihmiselle tapahtuu, kun hän löytää oman juttunsa ja pystyy ilmaisemaan sen?

*

Tukiviestissä julkaistuja artikkeleita löytyy myös tämän sivuston Tarinat-osiosta.

Vanhoja, ennen kevättä 2022 julkaistuja Tukiviestejä löydät myös sähköisinä näköisversioina issuu-palvelusta.

""

Mari Vehmanen

Tukiviestin päätoimittaja

Puhelinnumero: 050 3547993

Sähköposti: mari.vehmanen@tukiliitto.fi

Vastaan yleiskielisen jäsenlehtemme Tukiviestin toimittamisesta.

""

Kaisa Järvelä

Viestintäpäällikkö

Puhelinnumero: 040 6531159

Sähköposti: kaisa-maaria.jarvela@tukiliitto.fi

Vastaan Tukiliiton viestinnästä ja sen kehittämisestä. Autan mediaa löytämään oikeat asiantuntijat ja haastateltavat.

Välitämme jäsenistöllemme tietoa, tarinoita ja vertaisuutta. Vaikutamme kertomalla heidän todellisuudestaan ja tarpeistaan.

Tuotteita ostoskorissa: 0 Ostoskori