hero_image.alt

Tukiviesti

Tukiliiton yleiskielinen jäsenlehti puolustaa kehitysvammaisten ihmisten osallisuutta ja täysivaltaista kansalaisuutta.

Tietoa ja vertaistukea.
Iloa ja yhteisyyttä.
Tie auki mahdollisuuksiin.

Kehitysvammaisten Tukiliiton jäsenlehti puolustaa kehitysvammaisen ihmisen oikeuksia, osallisuutta ja täysivaltaista kansalaisuutta. Yleiskielinen lehti kertoo vammaisten ihmisten, heidän perheidensä ja läheistensä todellisuudesta elämänkaaren eri vaiheissa.

Mitä YK:n vammaissopimus merkitsee nyky-Suomessa? Miten ihmisoikeudet toteutuvat ihmisten arjessa, miten eivät toteudu? Tukiviesti jatkaa sopimuksen merkityksen avaamista.

Ihmisten kokemukset ja tarinat ovat Tukiviestin sivuilla yhtä tärkeitä kuin tieto muuttuvasta lainsäädännöstä ja palvelujärjestelmästä. Lehti on lukijoilleen tiedonlähde ja väylä yhteisöön, jakamiseen ja vertaistukeen. Lehti ottaa kantaa ja antaa välineitä siihen. Lehteä lukevat myös alan ammattilaiset.

Tukiviesti kutsuu mukaan toimintaan. Jokainen lehti tarjoaa myös tuhdin ajankohtaispaketin Tukiliiton ja yhdistysten toiminnasta.

Uusimmat Tukiviestit löydät myös sähköisinä näköisversioina issuu-palvelusta.

Tukiviestissä julkaistuja artikkeleita löytyy myös tämän sivuston Tarinat-osiosta.

”Tukiviesti luetaan kannesta kanteen, ja säästetään.”
– Lukijatutkimus Terveisin lukija

Teemat 2020

1. Irti köyhyydestä, aineistopäivä 13.1., ilmestyy 21.2.
Mitä peruskoulun jälkeen? Uudistuuko työ- ja päivätoiminta? Onnistuuko palkkatyö ja kannattaako se? Millaista on hyvä edunvalvonta? Mikä on perheiden ja omaishoitajien köyhyyden hinta? Miten läheiseni pärjää, kun minua ei ole? Keräämme vaikeita kysymyksiä ja etsimme vastauksia.
Liitteenä Sosiaaliturvaopas 2020.

2. Väliinputoamisia, aineistopäivä 9.4., ilmestyy 22.5.
Moni tukea tarvitseva jää ilman tarvitsemaansa. Jotkut eivät saa diagnoosia tai saavat sen vasta aikuisena. Joskus taas tarve on niin suuri tai niin erityinen, että tukea ja vertaistukea on vaikea löytää. Mitä ylipäätään tarkoittaa yksilön tarpeisiin vastaava tuki?

3.Miesten lehti, aineistopäivä 17.8., ilmestyy 25.9.
Poikien, miesten, veljien, isien ja isoisien oma lehti, joka taatusti kiinnostaa naisiakin. Mikä on miehen paikka perheessä ja yhteiskunnassa, ja onko miehellä vapaus valita se? Mitä mies haluaa ja ei halua? Miesten lehdessä esittelemme monenlaisia tukiliittolaisia miessankareita, ehkä antisankareitakin.

4. Uhka vai mahdollisuus, aineistopäivä 2.11., ilmestyy 11.12.
Miten onnistuu reissaaminen ja muut seikkailut? Miten pärjätä digitalisoituvassa yhteiskunnassa? Miten ylipäätään uskaltaa ottaa riski? Ja miten tähän liittyy tuettu päätöksenteko? Kysymme asiantuntijoilta ja kokemusasiantuntijoilta.

Lehtitilaukset:

30 €/vuosikerta, jäsenille maksuton.
Jäsensihteeri
Puh. 0404839362
jasenpalvelu@tukiliitto.fi

Ilmoitusmyynti:

Elli Linjamäki, puh. 0400 391 497
Ilona Mali, puh. 040 931 2297
Annika Rihkanen, puh. 050 3757 573

ilmoitusmyynti.tukiviesti@gmail.com

Ilmoitusten koot ja hinnat:

Mediakortti 2020

Merja Määttänen.

Merja Määttänen

Viestintäpäällikkö

Puhelinnumero: 040 6531 159

Sähköposti: merja.maattanen@tukiliitto.fi

Vastaan Tukiliiton viestinnästä ja olen yleiskielisen Tukiviesti-jäsenlehden päätoimittaja. Autan mediaa löytämään oikeat asiantuntijat ja haastateltavat.

Välitämme jäsenistöllemme tietoa, tarinoita ja vertaisuutta. Vaikutamme kertomalla heidän todellisuudestaan ja tarpeistaan.

Twitterissä olen @MerjaMttnen

Tuotteita ostoskorissa: 0 Ostoskori