Tukiviesti

Tukiliiton yleiskielinen jäsenlehti puolustaa kehitysvammaisten ihmisten osallisuutta ja täysivaltaista kansalaisuutta.

Tietoa ja vertaistukea.
Iloa ja yhteisyyttä.
Tie auki mahdollisuuksiin.

Kehitysvammaisten Tukiliiton jäsenlehti puolustaa kehitysvammaisen ihmisen oikeuksia, osallisuutta ja täysivaltaista kansalaisuutta. Yleiskielinen lehti kertoo vammaisten ihmisten, heidän perheidensä ja läheistensä todellisuudesta elämänkaaren eri vaiheissa.

Ihmisten kokemukset ja tarinat ovat Tukiviestin sivuilla yhtä tärkeitä kuin tieto muuttuvasta lainsäädännöstä ja palvelujärjestelmästä. Lehti on lukijoilleen tiedonlähde ja väylä yhteisöön, jakamiseen ja vertaistukeen. Lehti ottaa kantaa ja antaa välineitä siihen. Lehteä lukevat myös alan ammattilaiset.

Tukiviesti kutsuu mukaan toimintaan. Jokainen lehti tarjoaa myös tuhdin ajankohtaispaketin Tukiliiton ja yhdistysten toiminnasta.

”Tukiviesti luetaan kannesta kanteen, ja säästetään.”
– Lukijatutkimus Terveisin lukija

Lehtitilaukset:

30 €/vuosikerta, jäsenille maksuton.
Jäsensihteeri
Puh. 0404839362
jasenpalvelu@tukiliitto.fi

Ilmoitusmyynti:

Emilia Kovanen 0451284623
Tiinu Pärssinen 0403518862

ilmoitusmyynti.tukiviesti@gmail.com

Ilmoitusten koot ja hinnat:

Mediakortti 2021

Teemat 2021

1. Poikkeusajan jäljet, aineistopäivä 18.1., ilmestyy 26.2.
    Maaliskuussa 2020 Suomeen julistettiin poikkeustila, joka mullisti kehitysvammaisten ihmisten ja heidän perheidensä elämää. Kuinka kauan ja miten koronan jälkiä korjataan? Mitä oikein tapahtui, ja tapahtuu?
    Liitteenä Sosiaaliturvaopas 2021.
  2. Äiti, aineistopäivä 12.4., ilmestyy 21.5.
    Ihmiskunnan historian romantisoiduin sankari ja varmin syyllinen, samassa paketissa. Antakaamme äitien itse kertoa, mistä on kyse. Lupaamme, että yksikään tarina ei ole samanlainen.
  3. Syntymäpäivät, aineistopäivä 16.8., ilmestyy 24.9.
    Tukiliiton alkumuoto perustettiin 60 vuotta sitten. Ensimmäinen Tukiviesti ilmestyi 50 vuotta sitten. YK:n vammaissopimus ratifioitiin Suomessa viisi vuotta sitten. Mistä tulemme, missä olemme ja mihin haluamme mennä?
  4. Rakkaus, aineistopäivä 1.11., ilmestyy 10.12.
    Maailman suurin supervoima jyllää yksilöiden ja perheiden elämässä, yhdistyksissä ja yhteisöissä – ja yhteisessä rakennustyössä kohti kaikkien yhteistä maailmaa. Rakkaus esiin!

Teemat 2022

1. Moninaiset perheet (ilmestyy 24.2. aineistopäivä 17.1.)
    Perheet ovat suuria, pieniä, monimutkaisia ja harvinaisia – ja lopulta aina itselleen tavallisia. Perheet muuttuvat elämän käänteissä. Jokainen on omanlaisensa ja tietää parhaiten itse, millaista tukea tarvitsee.
  1. Muutosten aika (ilmestyy 20.5., aineistopäivä 8.4.)
    Uusi vammaispalvelulaki, sote, hyvinvointialueet, asumisen ja työelämän uudet mahdollisuudet ja uhkakuvat… Miten vammaisten ihmisten oikeudet jatkossa toteutuvat ja miten niihin vaikutetaan?
  1. Isät (ilmestyy 23.9., aineistopäivä 15.8.)
    Isät, isoisät ja isien lapset. Jokainen isä on jonkun ihmisen maailman tärkein mies. Tehtävä ei ole helppo, mutta elämän hurjimmat ja hienoimmat asiat harvoin ovat.
  1. Kokemuksen voima (ilmestyy 9.12., aineistopäivä 31.10.)
    Miten kokemustoimijuus muuttaa maailmaa? Mikä on kokemustiedon asema uudessa palvelujärjestelmässä? Mitä ihmiselle tapahtuu, kun hän löytää oman juttunsa ja pystyy ilmaisemaan sen?

*
Tukiviestissä julkaistuja artikkeleita löytyy myös tämän sivuston Tarinat-osiosta.

Uusimmat Tukiviestit löydät myös sähköisinä näköisversioina issuu-palvelusta.

Merja Määttänen.

Merja Määttänen

Viestintäpäällikkö

Puhelinnumero: 040 6531 159

Sähköposti: merja.maattanen@tukiliitto.fi

Vastaan Tukiliiton viestinnästä ja olen yleiskielisen Tukiviesti-jäsenlehden päätoimittaja. Autan mediaa löytämään oikeat asiantuntijat ja haastateltavat.

Välitämme jäsenistöllemme tietoa, tarinoita ja vertaisuutta. Vaikutamme kertomalla heidän todellisuudestaan ja tarpeistaan.

Twitterissä olen @MerjaMttnen

Tuotteita ostoskorissa: 0 Ostoskori