Siirry sisältöön
Kuusi ihmistä seisoo rinnakkain värikkäällä taustalla. Ihmisten yläpuolella teksti: Yhdenvertaisuus vaatii tekoja.

Someseinä testaus

Klikkaa somekanavillemme

Kehitysvammaisten Tukiliitto on mukana yli 40 järjestön ja yli 130 tutkijan yhteisessä kannanotossa. Vaadimme hallitusta perumaan aikeensa muuttaa yhdenvertaisuuslakia ja poistaa laista velvoite edistää yhdenvertaisuutta varhaiskasvatuksessa.

Oikeusministeriö valmistelee yhdenvertaisuuslakiin muutosta, jonka myötä laista poistettaisiin velvoite edistää yhdenvertaisuutta varhaiskasvatuksessa. Esitys on erittäin lyhytnäköinen, haitallinen ja vaarallinen yhdenvertaisuuden edistämisen ja toteutumisen näkökulmasta koko yhteiskunnan tasolla.

Erityisen haitallinen se on lasten omien oikeuksien toteutumisen näkökulmasta.

Yhdenvertaisuuden juurruttaminen yhteiskuntaan ei ole helppo eikä nopea prosessi. Siksi on ensiarvoisen tärkeää, että yhdenvertaisuuden ja syrjinnän käsitteitä ja teemoja käsitellään ikätasoisella tavalla jo varhaiskasvatusiässä. Yhdenvertaisuuslain varhaiskasvatuspykälä edellyttää tätä.

Yhdenvertaisuus ei ole “ideologia” tai “agenda” – sen tulee olla aivan jokaisen suomalaisen päättäjän, puolueen ja hallituskokoonpanon toiminnan ytimessä. Perus- ja ihmisoikeuksien kuten yhdenvertaisuuden edistäminen on julkisen vallan perustuslain 22 § asettama velvoite.

Joten hallitus, seiso sanojesi takana: varhaiskasvatus on yksi tärkeimmistä keinoista yhdenvertaisuuden edistämiseksi.

#Yhdenvertaisuus #Varhaiskasvatus #tukiliittovaikuttaa

Image for shared link
Järjestöjen ja tutkijoiden kannanotto: Hallitus, seiso sanojesi takana – varhaiskasvatus on yksi tärkeimmistä keinoista yhdenvertaisuuden edistämiseksi | Tukiliitto

www.tukiliitto.fi

Pistähän päivä ylös kalenteriisi! 7.9. järjestämme Yhdistystoiminnan tulevaisuus -webinaarin kello 10-14.

Ilmoittaudu mukaan linkistä: https://link.webropolsurveys.com/EP/B6B21B058F2F3684 tai kysy järjestääkö paikallisyhdistys paikkakunnallasi webinaarikatsomoa, jossa voisi osallistua yhdessä webinaariin.

Webinaarissa kuulemme muun muassa Järjestökonsultti Arto Bäckströmin alustuksen aiheesta miten säilyttää yhdistystoiminnan elinvoimaisuus muuttuvassa toimintaympäristössä ja Koulutussuunnittelija Maija Borénin ajatuksia kuinka saada uusia toimijoita yhdistykseen. Webinaarissa on myös varattu aikaa yhteiseen ideoiden ja ajatusten vaihtoon.

Kauniita kukkasia, herkullisia mansikoita, valoisia kesäöitä ja rentoa loikoilua. Toivotamme kaikille mukavaa juhannusta! 🌸🍓

Olemme mukana! 👇

#Vammaisvoimaa #Funkiskraft #KohtaaMut

Olemme mukana! 👇 Elokuussa järjestettävään Vammaisvoimaa! Funkiskraft! -tapahtumaan toivotaan suurta joukkovoimaa. Tapahtuma järjestetään torstaina 29.8.2024 klo 16–19 Helsingissä. Narinkkatorilla on alkuun puheita ja kulttuuria, minkä jälkeen kulkue suuntaa Eduskuntatalon eteen tapaamaan päättäjiä.

#Vammaisvoimaa #Funkiskraft #KohtaaMut

Pohjois-Suomen Elämä omaksi-jatkohankkeen (ESR) työntekijäesittelyt päättyvät Rovaniemelle.

Kuka olet, mistä olet kotoisin ja mikä on työtehtäväsi hankkeessa?

– Maria Onnela, kotoisin Kemistä, mutta nykyisin asun Rovaniemellä, toimin hankesuunnittelijana Lapin alueella.

Mikä on ollut parasta Elmo hankkessa työskentelemisessä?

– Ehdottomasti parasta on ollut kohtaamiset ihmisten kanssa. Pidän myös työn monipuolisuudesta. Meillä on myös ihan mahtava tiimi.

Kiinnostuksen kohteet/mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla?

– Tykkään kävellä mettässä yksin tai koiran kanssa. Maalaaminen ja laulaminen ovat myös mieleisiä tekemisiä.

#ElämäOmaksi

#KohtaaMut

#Tukiliitto

Klikkaa somekanavillemme fb testi

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Ilmoittaudu mukaan linkistä: link.webropolsurveys.com/EP/B6B21B058F2F3684 tai kysy järjestääkö paikallisyhdistys paikkakunnallasi webinaarikatsomoa, jossa voisi osallistua yhdessä webinaariin.

See MoreSee Less

Pistähän päivä ylös kalenteriisi!  7.9. järjestämme Yhdistystoiminnan tulevaisuus -webinaarin kello 10-14.

3 CommentsComment on Facebook

Kiitos samoin 😃

Hyvää Juhannusta☺️

Samoin teille kaikille

#vammaisvoimaa #funkiskraft #kohtaamut⚡️SAVE THE DATE ⚡️

Vammaisvoimaa! -tapahtuma pidetään torstaina 29.8. klo 16–19. Tapahtuma alkaa Narinkkatorilla Helsingissä puheilla ja kulttuuriesityksillä. Sieltä marssimme Eduskuntatalon eteen ja viemme tervehdyksemme päättäjille.

Tule mukaan levittämään vammaisuuden ilosanomaa ja tuomaan samalla suurinta vähemmistöryhmää näkyville!

Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita tapahtumaan vammasta riippumatta. Voit tulla myös tukemaan meitä, vaikka sinulla ei ole vammaa. Mitä suurempi joukko, sitä suurempi voima!

Tarkempi ohjelma ja lisätiedot julkaistaan lähiaikoina. Noudatamme tapahtumassa turvallisemman tilan periaatteita. 🤍

Ilmoita itsesi mukaan tapahtumaan täältä: www.facebook.com/share/pZ86ikna9ya3fXQW/?mibextid=9l3rBW

TAVATAAN ELOKUUSSA!

#VammaisVoimaa #vammaisfoorumi #disabilitypride

#elämäomaksi
#kohtaamut
#tukiliitto

Kuka olet, mistä olet kotoisin ja mikä on työtehtäväsi hankkeessa?

- Maria Onnela, kotoisin Kemistä, mutta nykyisin asun Rovaniemellä, toimin hankesuunnittelijana Lapin alueella.

Mikä on ollut parasta Elmo hankkessa työskentelemisessä?

- Ehdottomasti parasta on ollut kohtaamiset ihmisten kanssa. Pidän myös työn monipuolisuudesta. Meillä on myös ihan mahtava tiimi.

Kiinnostuksen kohteet/mitä tykkäät tehdä vapaa-ajalla?

- Tykkään kävellä mettässä yksin tai koiran kanssa.  Maalaaminen ja laulaminen ovat myös mieleisiä tekemisiä.

#ElämäOmaksi
#KohtaaMut
#Tukiliitto

1 CommentComment on Facebook

Mones hankke olette ollut

Tukiviesti.fin uutiskirjeen tilaajien sähköpostiin kilahti juuri ensimmäinen kirje, jossa kerrotaan ajankohtaisista kuulumisista ja raotetaan tulevia juttuja.

Ensi vuoden alusta alkaen Tukiviesti ilmestyy vain verkossa. Jo tänä vuonna julkaisemme osan jutuista vain verkossa, joten kannattaa pysyä kuulolla.

Klikkaa uutiskirjeen tilauslomakkeeseen, niin seuraava kirje tulee sinullekin: uutiskirje.tukiliitto.fi/

Ja tästä suoraan lehteen: tukiviesti.fi/
See MoreSee Less

Klikkaa uutiskirjeen tilauslomakkeeseen, niin seuraava kirje tulee sinullekin: https://uutiskirje.tukiliitto.fi/