Malikkeen kurssit, koulutukset ja kokeilutapahtumat perheille

Järjestämme vaikeasti vammaisten lasten ja nuorten perheille tuettuja lomia, 2-3 vrk:n mittaisia kursseja, retkiä sekä kokeilutapahtumia.

Tuetuilla lomilla pääsette rentoutumaan ja liikkumaan luonnossa koko perheen voimin. Viikon aikana tutustutte myös muissa samassa elämäntilanteessa olevien perheiden kanssa. Malikkeen tuetut lomat perheille järjestetään yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa.

Järjestämme vuosittain toimintavälinekurssin perheille. Viikonlopun mittaisella vertaistuellisella kurssilla on tiivis, mutta sitäkin mukavampi ohjelma. Kurssilla päästään testaamaan erilaisia toimintavälineitä ja saadaan tietoa myös esimerkiksi toimintavälineiden saatavuudesta ja henkilökohtaisesta avusta. Lapsille ja aikuisille on osittain eriytettyä ohjelmaa.

Vuoden aikana meillä on erilaisia matalan kynnyksen kokeilutapahtumia, joihin perheet ovat tervetulleita kokeilemaan toimintavälineitä ja etsimään yhdessä Malikkeen työntekijöiden kanssa sopivia ratkaisuja, jotka edistävät lapsen osallisuutta.

Järjestämme myös retkiä ja tapahtumia yhdessä laajojen verkostojemme kanssa. Jos olet kiinnostunut toimimaan yhteistyössä Malikkeen kanssa, ota meihin rohkeasti yhteyttä!

Tulevat tapahtumat löydät Malikkeen tapahtumakalenterista.