Malikkeen kokeilutapahtumat

Tule kokeilemaan välineitä käytännössä!

Järjestämme yhdessä verkostojemme kanssa matalan kynnyksen kokeilutapahtumia, joihin sekä vakeasti vammaiset lapset että aikuiset perheineen tai avustajineen ovat tervetulleita. Tapahtumissa pääset kokeilemaan toimintavälineitä ja etsimään yhdessä Malikkeen työntekijöiden kanssa sopivia ratkaisuja, jotka helpottavat osallistumista erilaisiin asioihin.

Malikkeen tehtävänä on edistää vaikeasti vammaisten ihmisten mahdollisuuksia osallistua ja saada kokemuksia uusista asioista

Malikkeella on erilaisia vaikeasti vammaisille lapsille ja aikuisille soveltuvia toimintavälineitä mm. pyöräilyyn, hiihtoon, luisteluun, lasketteluun, lumilautailuun, maastossa liikkumiseen sekä melontaan. Tapahtumissa on tarjolla myös ohjausta ja neuvontaa toimintavälineiden  hankintaan. Vammaiselle henkilölle voidaan hakea apuvälinettä useiden eri lakien nojalla. Annamme mielellämme myös ohjausta esimerkiksi kuntiin, kouluihin tai ryhmäkoteihin hankittavista välineistä.