Äänestä Malike Partioaitan tuen saajaksi - Tuella hankimme maastovälineitä ja järjestämme retkiä

Malike on mukana äänestyksessä, jossa valitaan Partioaitan Ympäristöbonuksen saajat. Tapaamme toistuvasti vaikeasti vammaisia lapsia, jotka eivät ole koskaan päässeet metsään. Äänestämällä voit saada aikaan muutoksen.

Tänä vuonna Malike on yksi kahdestatoista äänestyksen kohteesta, joiden joukosta valitaan viisi eniten ääniä saanutta Partioaitan ympäristöbonuksen saajaksi. Muistathan äänestää Maliketta ja varmistaa, että myös vaikeasti vammaiset lapset pääsevät yhdenvertaisesti luontoon!

Ympäristöbonuksen myöntäminen Malikkeelle lisäisi merkittävästi vaikeasti vammaisten lasten luonnossa liikkumisen mahdollisuuksia.

Bonuksen avulla vaikeasti vammaiset lapset pääsisivät yhdenvertaisesti luontoon

Suomessa on erilaisia hankkeita eritysryhmien luontomatkailuun, mutta vaikeasti vammaiset ihmiset jäävät usein niiden ulkopuolelle tiedon, apuvälineiden ja avustajien puutteen vuoksi. Monen heistä on vaikea itse vaikuttaa osallistumiseensa itselle merkitykselliseen tekemiseen, jolloin riski syrjäytyä luonnosta on suuri. Luontosuhde ei synny ilman luontokokemuksia. Pandemian aika on entisestään lisännyt ihmisten eriarvoisuutta hyödyntää luontoa virkistysmahdollisuutena, koska soveltuvia välineitä ei ole riittävästi käytössä niitä tarvitseville.

Suomi on ratifioinut YK:n vammaisten oikeuksia koskevan sopimuksen vuonna 2016 ja sen 30. artiklassa sitoutunut vammaisten ihmisten vapaa-ajan toiminnan mahdollistamiseen: vammaisten henkilöiden tulee voida osallistua yhdenvertaisesti muiden kanssa virkistys-, vapaa-ajan- ja urheilutoimintaan.

Malike mahdollistaa toiminnallaan ja välineillään lasten pääsyn luontokohteisiin, jonne tavallisella pyörätuolilla ei pääse. Järjestämme tapahtumia ja retkiä, joissa lapset saavat kokemuksia luonnosta.

Näin äänestät

Pääset äänestämään meitä Ympäristöbonuksen saajaksi Partioaitan kotisivuilla. Päästäksesi äänestämään sinun on oltava 365-klubin jäsen. Kuka tahansa voi liittyä klubilaiseksi täältä (sivu aukeaa Partioaitan sivuille). Äänestys käynnistyy 15.11. ja päättyy 20.12.2021.

Suora linkki äänestykseen (siirry sivulle)
Äänestä 2022 Ympäristöbonuskohteita – Partioaitta

Anna äänesi meille ja mahdollistat yhdenvertaiset luontokokemukset kaikille!

Suuret kiitokset äänestäsi!

Partioaitta lahjoitti vuonna 2020 yli 100 000 euroa hankkeisiin, joissa tuetaan ympäristönsuojelua ja luonnossa liikkumista. Partioaitan lahjoitus kertyy yrityksen kanta-asiakasjärjestelmän, 365-klubin, kautta tehdyistä ostoista, joista Partioaitta tilittää vuosittain prosentin Ympäristöbonus-tukeen.

Oikeilla toimintavälineillä luonnossa liikkuminen on mukavaa.