Tukiliiton keräysalustan avulla autat kehitysvammaisia ihmisiä ja heidän perheitään

27.06.2022

Tukiliiton uusin varainkeruun työkalu mahdollistaa helpon lahjoittamisen ja omien keräysten tekemisen. Tule mukaan rakentamaan kaikkien yhteistä maailmaa!

Osoitteessa tuki.tukiliitto.fi on Tukiliiton oma keräyssivusto, jossa voit tehdä lahjoituksen haluamaasi kohteeseen tai aloittaa oman keräyksen.

Esimerkiksi ukrainalaisten kehitysvammaisten ihmisten ja heidän perheidensä auttamiseksi alustalla on kerätty jo yli 16 600 euroa. Kanavoimme avun ukrainalaisille Inclusion Europe -kattojärjestön ja muiden kehitysvammaisia ihmisiä tukevien järjestöjen kautta. Tähän mennessä olemme toimittaneet lahjoituksia eteenpäin 15 000 euroa: 10 000 euroa Inclusion Europelle ja 5 000 euroa puolalaiselle Psoni-järjestölle Puolassa olevien kehitysvammaisten pakolaisten auttamiseksi. Suuri kiitos kaikille lahjoittaneille!

Voit valita useista eri kohteista

Käynnissä on jo useamman tiimin tai varainhankkijan keräys!

Alustalla voi myös lahjoittaa suoraan Tukiliiton työhön yleisemmin.

Lahjoittaminen ja keräyksen aloittaminen on alustalla helppoa

1. Lahjoita

• Klikkaa nappia ”Lahjoita”
  • Valitse summa ja klikkaa ”Siirry maksamaan”
  • Täytä tietosi ja valitse maksutapa.
  • Lämmin kiitos tuestasi.

2. Aloita oma keräys

Voit aloittaa oman keräyksen. Keräyksen aloittaminen on helppoa ja keräyssivu neuvoo sinua vaihe kerrallaan. Tässä kuitenkin rautalankaohje, johon voit tarvittaessa palata:

• Klikkaa nappia ”Aloita keräys”.
  • Valitse, aloitatko keräyksen yksityishenkilönä vai tiiminä.
  • Kirjoita nimesi ja valitse nimi keräyksellesi, esimerkiksi ”Auta Petriä auttamaan ukrainalaisia”.
  • Täytä muut pyydetyt tiedot ja klikkaa ”Luo varainhankintasivu”.
  • Luo tili (valitse yksityishenkilö tai yritys). Täytä pyydetyt tiedot. Klikkaa ”Siirry varainhankintasivulle”.
  • Klikkaa nappia ”Muokkaa sivua”.
  • Täytä kaikki pyydetyt tiedot.
  • Lisää kampanjaan vaakamuotoinen pääkuva. Voit myös ladata alla olevan kuvan.
  • ”Mission tiedot” -otsakkeen alta löydät Ukraina-keräyksen pohjatekstin, jota voit muokata itsellesi sopivaksi.
  • Paina alhaalta nappia ”Julkaise muokkaukset” tai ”Julkaise sivu”. (Samasta paikasta voit myös poistaa sivun väliaikaisesti näkyvistä tai poistaa sen.)
  • Pääset halutessasi lisäämään profiilikuvasi klikkaamalla keräyssivusi oikeasta yläkulmasta löytyvää profiilikuvaketta.
  • Kun keräyssivusi on valmis, kutsu ystävät ja tuttavat mukaan keräykseen. Voit jakaa linkkiä sosiaalisessa mediassa ja omissa verkostoissasi.
  • Lämmin kiitos tuestasi.

Rahankeräyslupa

Poliisihallitus on myöntänyt Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:lle luvan rahankeräyksen toimeenpanemiseen. Luvan numero: RA/2021/535. Lupa on voimassa toistaiseksi koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Rahankeräyslupa on nähtävissä Poliisihallituksen sivuilla.

Ukrainan sodan puhjettua Kehitysvammaisten Tukiliitto anoi rahankeräyslupaansa (RA/2021/535) käyttötarkoituksen laajennusta, joka mahdollistaa keräystoiminnan katastrofeista ja kriiseistä kärsivien vammaisten ihmisten ja heidän läheistensä hyväksi myös ulkomailla. Luvan täydentäminen hyväksyttiin 11.3.2022.

Tukiliiton kauppa- ja lahjoittajarekisteri