Vanhemmille

Tällä sivulle kootaan erilaisia materiaaleja ja linkkejä vanhempien tueksi. Sivustoa päivitetään.

Kaipaatko luettavaa tai kuunneltavaa?

Turvallista perhe-elämää on podcastsarja perheille, joissa on erityistä tukea tarvitseva lapsi, nuori tai vanhempi.

Erityislapsi-aiheisia blogeja.

Vahvistu vanhempana Selko-opas vanhemmuuteen

Kaipaatko tekemistä perheelle?

Tutustu Tukiliiton kotisivujen tapahtumakalenteriin.

Tukiyhdistykset tarjoavat monenlaista toimintaa. Voit etsiä yhdistyksiä kotisivuiltamme: https://www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/jasenyhdistykset/

Kaipaatko neuvontaa oikeuksista ja palveluista?

Lakineuvonnnan  puhelinnumero 040 177 3771. Numeroon voi soittaa lakineuvonnan puhelinaikoina eli ma, ti ja to klo 10-14 ja ke klo 12-15. Neuvontaa saa myös sähköpostitse lakineuvonta@tukiliitto.fi.

Kehitysvammaisten Tukiliiton lakineuvonta palvelee sellaisissa oikeudellisissa kysymyksissä, jotka liittyvät suoraan kehitysvammaisten ja vastaavaa tukea tarvitsevien henkilöiden palveluihin tai oikeuksiin ja joihin ei saa helposti vastausta muualta. Lakineuvontaan voit olla yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Vastaus kysymykseesi saattaa löytyä jo näiltä sivuiltamme, joten tutustuthan niihin ennen yhteydenottoa.

Etsitkö tietoa ja vertaistukea lastensuojeluun tai lapsen/nuoren sijoitukseen liittyvissä kysymyksissä?

Katso lisätietoa yhteistyökumppanimme Kasper – Kasvatus- ja perheneuvonta ry:n sivuilta (www.suomenkasper.fi) tai tutustu Vanhemmuus jatkuu -selko-oppaaseemme. Voit kysyä kauttamme myös koulutettua vertaisvanhempaa keskustelukumppaniksi. Tiedustelut Sirpa Mäkinen p. 040 6819 666 ja sirpa.makinen@tukiliitto.fi