Kelkalla talvileikkeihin sisarusten kanssa

Wihtori, 4, sai viime talvena korttimyynnin avulla ikioman Snow Comfort -kelkan. Yhdessä Stabilo-asentotyynyn kanssa kelkka mahdollistaa pojan osallistumisen perheen sisarusparven ulkoleikkeihin.

”Kelkka on ollut meidän arjessamme tosi iso juttu. Viime vuonna kun täällä Pohjanmaalla oli kelit tosi sateisia ja loskaisia, emme olisi voineet kulkea rattailla ollenkaan. Vuokatin lomalla Wihtori pääsi kelkalla mäkeen muiden lastemme kanssa. Siellä kävimme kelkkakyydillä kaupassakin”, kertoo äiti Heidi Perälä.

Wihtorin ilo on isoa, kun hän voi osallistua talvipuuhiin sisarustensa kanssa. Rattaista hänen on vaikeampi nähdä mitä tapahtuu, eikä niillä pääse lujaa. Kelkan perässä olevan laudan päällä on Perälän mukaan myös helppo potkutella yhdessä pilkille jäätä pitkin.

Korttien myynti sujui perheeltä niin hyvin, että lopuksi piti myydä eioota. Kaverit ja kaverien sukulaiset ostivat kortteja Facebookissa nopeasti ja paljon.

”Järkytyin kyllä ensin korttien määrästä, kun laatikot tulivat. Mutta ei niitä tarvinnut pakkomyydä kenellekään.”

Artikkeli on julkaistu Malikkeen Liikkeelle-lehdessä 2018.