Istuintuen avulla kelkkaan ja keinumaan

Istuintuen avulla Minttu on kyläillyt ja ollut mukana perheen harrastuksissa, mutta perheessä on keksitty apuvälineelle myös aivan uusia, luovia käyttötarkoituksia.

Go to seat -istuintuki on tuonut viisivuotiaan Mintun arkeen lukuisia uusia asioita. Äiti Mirka Virtanen kertoo, että istuintuki on näppärä ja kevyt kuljettaa mukana.

”Istuintukea voi käyttää missä vain, kun on vain selkänojallinen tuoli. Päiväkodissa istuintuki on laitettu kiinni kelkkaan ja muut lapset ovat työntäneet Minttua. Kesällä teimme vanhasta tuolista terassille keinun. Katkaisimme tuolista jalat ja kiinnitimme sen naruilla terassin kattoon, siihen sitten istuintuki kiinni ja Minttu keinumaan. Olemme kysyneet erikseen luvan lähikaupoistamme, että Minttu voi istua istuintuen kanssa ostoskärryissä. Päiväkodin hiekkalaatikolle aiomme virittää istuintuen ensi kesänä”, Virtanen kertoo.

Kortit Virtasen perhe myi Facebookin kautta hetkessä. Jo toista kertaa kampanjalla apuvälinettä keränneeltä perheeltä kysellään jo syksyisin, että myyttekö taas niitä kortteja.

Artikkeli on julkaistu Malikkeen Liikkeelle-lehdessä 2018.

Minttu istuu ostoskärryissä ja hänen istuma-asentonsa on tuettu GoTo Seat -istuintuen avulla.