Vertaisloma lapsiperheille Rokualla

Tapahtuma alkaa 93 päivän päästä
Alkaa: 29.7.2024
Päättyy: 3.8.2024

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n ja Kehitysvammaisten Tukiliiton järjestämä vertaisloma perheille, joissa on kehitysvammainen lapsi Rokua Health & Spa, 29.07.2024 -03.08.2024.

Perheiden vertaislomalla pääset osallistumaan järjestettyyn loma-ohjelmaan sekä nauttimaan lomapaikan erilaisista aktiviteeteista. Ohjelmaa järjestetään perheille yhdessä sekä erikseen vanhemmille ja lapsille. Vertaislomalla voi tavata muita samankaltaisessa tilanteessa eläviä perheitä, jakaa kokemuksia, saada vertaistukea sekä voimavaroja arjen tueksi.

Lomalla on mukana Tukiliiton puolesta vetäjä ja lastenohjaaja, jotka auttavat perheitä loman ohjelmaan osallistumisessa. He voivat myös ottaa lapsia hoitoon, jotta esim. vanhemmilla olisi hetki aikaa yhdessäoloon vammaisen lapsen tai hänen sisarustensa kanssa.

Vertaisloma on tarkoitettu perheille, joissa lapsella tai nuorella on kehitysvamma. Lomalle osallistuu 10 lapsiperhettä.

Hinta

Loman omavastuuosuus aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä on 125 €/loma sisältäen täysihoidon ja ohjelman loman ajan. Alle 17-vuotiaat lomailevat maksutta. Lomailijat maksavat itse matkakulunsa lomakohteeseen.

Hakeminen

Voit hakea lomalle jos asut vakituisesti Suomessa, eikä sinulla olisi muutoin taloudellisesti mahdollisuutta samankaltaiseen lomaan. Päähakijan on oltava aikuinen. Lomaa haetaan MTLHn kautta (linkki avautuu uuteen ikkunaan). Hakuaika päättyy  kolme kuukautta ennen lomaa eli 29.4.2024!

MTLH tekee lomapäätökset sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA:n linjausten mukaisesti. Täytä lomake huolellisesti! Puutteellisia ja virheellisiä hakemuksia ei käsitellä! Jos olet epävarma jostain hakemuksen kohdan täyttämisestä, lomajärjestön työntekijät auttavat mielellään.  Yhteystiedot löytyvät tästä  (linkki avautuu uuteen ikkunaan).

Loman saaneille asiasta ilmoitetaan sähköpostitse, kielteisistä päätöksistä ei ilmoiteta. Mahdollisia peruutuspaikkoja voit tiedustella suoraan MTLH ry:stä.