Kehitysvammainen ihminen hyvinvointialueen asukkaana, valtakunnallinen infotilaisuus (Teams)

Tapahtuma alkaa 26 päivän päästä
Alkaa: 23.5.2024
Päättyy: 23.5.2024

Kehitysvammaisten Tukiliitto kutsuu kaikkia hyvinvointialueiden toimijoita yhteiseen keskusteluun aiheesta kehitysvammainen ihminen hyvinvointialueen asukkaana.

Ilta on tarkoitettu aluevaltuutetuille, alueellisten vammaisneuvostojen jäsenille, alueiden lautakuntien ja jaosten jäsenille sekä vammaispalveluiden työntekijöille ja viranhaltijoille. Mukaan ovat tervetulleita kaikki asioista kiinnostuneet.

Haluamme tällä Teamsin kautta järjestettävällä tilaisuudella olla hyvinvointialue työn tukena kertomalla yhteisesti asioista ja näkökulmista, jotka koskevat keskitysvammasta tai muusta syystä samankaltaista tukea tarvitsevien henkilöiden palveluita ja niiden järjestämistä.

Aika: Torstai 23.5.2024 kello 17-19

Paikka: Teams (linkki päivitetään tähän lähempänä tilaisuutta)

Tilaisuuteen ilmoittautuminen maanantaihin 20.5.2024 mennessä: tämän linkin kautta.

Klo 17 Tervetuloa!

Klo 17.05 Kehitysvammaisuus ja osallisuus, Mari Hakola, Järjestöasiantuntija, Tukiliitto

Klo 17.50 YK:n vammaissopimus ja oikeus vammaispalveluihin, Tanja Salisma / Saara Kokko, Juristit, Tukiliitto

Klo 18.40 Vammaiset ihmiset mukana hyvinvointialueen kehittämisessä, Anne Saarinen, Vammaispalveluiden asiantuntija, Tukiliitto