Harvinaisten nuorten perhekurssi: FraX

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 14.4.2023
Päättyy: 16.4.2023

Järjestämme 14.–16.4.2023 Harvinaisten nuorten perhekurssin, joissa noin 12–17-vuotiaalla nuorella on Fragiili-X -oireyhtymä. Kurssipaikkana on luonnonläheinen kylpylähotelli Peurunka (Peurungantie 85), Laukaassa, Jyväskylän lähellä.

Perhekurssi toteutetaan verkossa sekä koko perheen viikonlopputapaamisena. Osa vanhemmille suunnatuista luennoista on verkossa. Etätapaamiset toteutuvat Teams-alustalla 15.3., 22.3., 29.3. klo 18.00–19.30.

Nuorten kurssit tarjoavat koko perheelle aikaa olla yhdessä poissa arjen kiireistä sekä mahdollistavat ajatusten ja kokemusten jakamisen muiden perheiden kanssa. Kurssilla tuetaan vanhempia nuoren murrosiän tuomien haasteiden keskellä. Vanhempien ohjelma sisältää ohjattuja ryhmäkeskusteluja ja eri alojen asiantuntijoiden pitämiä tiedollisia osuuksia nuoruusikään liittyvistä teemoista. Nuorille ja sisaruksille on kurssilla päivisin omaa ohjelmaa, joka pitää sisällään ohjattua pienryhmätoimintaa. Nuorten ja sisarusten ohjelmassa käsitellään ryhmän tarpeista nousevia teemoja erilaisin toiminnallisin menetelmin unohtamatta mukavaa yhdessäoloa ja hauskanpitoa. Lisäksi kurssilla on koko perheen yhteistä ohjelmaa tutustumisen, ulkoilun ja retkien merkeissä.

Kurssi on osallistujille maksuton, sisältäen yöpymisen, täysihoidon sekä ohjelman verkossa ja  kurssiviikonlopun ajalta. Lisätietoja nuorten perhekurssista ja hakulomakkeen löydät täältä. Haku päättyy 9.3.2023. Kurssille ovat tervetulleita ensikertalaiset, mutta myös vastaavanlaisella kurssilla aikaisemmin olleet. Ensikertalaiset ovat etusijalla. Kurssille voidaan valita enintään 7–8 perhettä tai 40 henkilöä.