Tilaus- ja toimitusehdot

Tämä on Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n Kauppa. Ostamalla tuotteitamme tuet työtä kehitysvammaisten ihmisten ja heidän läheistensä hyväksi. Osa tuotteistamme pohjautuu kehitysvammaisten taiteilijoiden taideteoksiin.

Kaupan ohjeet

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n verkkokaupassa rekisteröityneet ja rekisteröitymättömät asiakkaat voivat tilata tuotteita. Verkkokauppa toimii ostojärjestelmänä sekä yritys- ja yhteisöasiakkaille että yksityisille asiakkaille.

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n ja asiakkaiden välillä sovelletaan yleisiä toimitus- ja maksuehtoja verkkokaupan ostoskoritilauksen välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Lähettämällä tilauslomakkeen vakuutat tutustuneesi toimitus- ja maksuehtoihin, hyväksyväsi ne ja sitoutuvasi noudattamaan niitä.

Asiakastiedot ja rekisteröityminen

Kaikki asiakkaat voivat halutessaan rekisteröityä verkkokauppaamme. Laskutusasiakkuus on käytössä vain Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n jäsenyhdistyksille ja vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröitymisen yhteydessä asiakas täyttää lomakkeelle omat ja/tai yhdistyksen tiedot ja valitsee henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Rekisteröitymällä saa monia etuja: tilaaminen on helpompaa rekisteröityneille ja palveluun sisään kirjautuneelle käyttäjälle, sillä yhteystiedot näkyvät silloin tilauslomakkeella esitäytettyinä. Lisäksi myös rekisteröityneen asiakkaan tilaushistoria tallentuu asiakkaan omiin tietoihin.

Myös rekisteröitymättömät asiakkaat voivat tehdä tilauksia. Tilauksen toimittamista varten tarvitsemme nimen, osoitteen, postinumeron ja postitoimipaikan sekä tilaajan sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Tilaus maksetaan heti verkossa omilla verkkopankkitunnuksilla. Katso lisää kohdasta ’Tuotteiden tilaaminen ja maksaminen’.

Rekisteriseloste

Tuotteiden tilaaminen ja maksaminen

Rekisteröidy tai kirjaudu (jos olet jo aikaisemmin rekisteröitynyt) verkkokauppaan sisään. Tuotteiden tilaaminen tapahtuu Ostoskorissa. Valitse haluamasi tuote tilattavaksi klikkaamalla tuotteen tiedoissa Lisää ostoskoriin –painiketta. Ostoskorin sisältö näkyy aina näytön oikeassa alalaidassa. Kun olet kerännyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, klikkaa Näytä ostoskori -painiketta, jolloin ostoskorisi avautuu ruudulle. Tässä vaiheessa sisältöä voi vielä muokata, lisätä tuotteita tai poistaa niitä.

Tilaajan pikaohjeet

• Etsi tuote sivun vasemmassa laidassa olevista tuotekategorioista.
  • Klikkaa Lisää ostoskoriin -painiketta tai valitse haluamasi vaihtoehto tuotteesta valitsemalla Valitse vaihtoehdoista ja sen jälkeen Lisää ostoskoriin -painiketta.
  • Klikkaa Näytä ostoskori – tai Ostoskori-painiketta lisättyäsi kaikki haluamasi tuotteet ostoskoriin.
  • Valitse toimitustapa: Postipaketti 5,90 € (asiakas noutaa postista), Kotipaketti 12,00 € (posti kuljettaa kotiovelle asiakkaan kanssa sovittuna aikana) tai Nouto Tulppaanitalolta 0,00 €.
  • Täytä yhteystietosi Laskutustietoihin. Laita rasti kohtaan Toimitus eri osoitteeseen ja lisää toimitusosoite, mikäli se poikkeaa antamistasi yhteystiedoista. Tilauksen kommentit -kohtaan voit kirjoittaa mahdolliset toiveesi ja ohjeesi tilausta koskien. Yhteystietojen ja Tilauksesi-yhteenvedon jälkeen, valitse lasku, mikäli toimit Tukiliiton jäsenyhdistyksen nimeämänä tuotemyynnistä vastaavana henkilönä ja yhdistys haluaa maksaa tuotteet laskulla. Muuten valitse Checkout ja pääset heti maksamaan ostoksesi verkkopankissa haluamallasi maksutavalla.  Valitse haluamasi maksutapa ja suorita maksu järjestelmän ohjeiden mukaan. Siirry tämän jälkeen takaisin myyjän palveluun.
  • Yhteystiedot näkyvät lomakkeella esitäytettyinä, jos olet kirjautunut palveluun käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi.
  • Lähetä tilaus.
  • Lähetettyäsi tilauksen ruudulle ilmestyy ”Kiitos tilauksestasi”. Samalla lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Jos olet tehnyt tilauksesi kirjautuneena palveluumme, löydät tilaustietosi myös Oma tili -sivulta, jonne pääset kirjautuessasi sisään palveluumme.

Tuotteiden hinnat

Tilatun tuotteen hinta on aina palvelun sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta, johon lisätään toimitusmaksu.

Kirjautumalla verkkokauppaan Tukiliiton jäsenyhdistyksen nimeämä tuotemyynnistä vastaava henkilö saa käyttöönsä yhdistyksille suunnatut jäsenalennukset. Ostosten loppusummasta vähennetään automaattisesti jäsenyhdistysalennus, kun syöttää yhdistyksille jaetun alennuskoodin Käytä kuponki -kenttään. Kenttä tulee näkyviin ostoskorin tuotelistauksen vasempaan alareunaan ja sen jälkeen asiakas painaa Käytä kuponki -painiketta.

Arvonlisävero

Yleishyödyllisenä järjestönä Kehitysvammaisten Tukiliitto ry ei ole arvonlisäverovelvollinen, joten hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa (alv = 0).

Tilausvahvistus

Lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostiisi.

Toimitusehdot

Toimitusaika

Toimitamme saapuneen tilauksen noin viikon kuluessa. Toimitusaika on viitteellinen eikä se sido Kehitysvammaisten Tukiliittoa. Pidätämme oikeuden toimittaa tilaus osissa. Jos jokin tilauksen tuotteista on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä.

Toimituskulut

Hintoihin lisätään toimitusmaksu, joka määräytyy valitsemasi toimitustavan mukaan. Postipaketti 5,90€ (asiakas noutaa postista), Kotipaketti 12,00 € (posti kuljettaa kotiovelle asiakkaan kanssa sovittuna aikana) tai Nouto Tulppaanitalolta 0,00 €. Järjestelmä lisää toimitusmaksun loppusummaan automaattisesti kassalla.

Kehitysvammaisten Tukiliiton jäsenyhdistysten sekä yritysten suurissa tilauksissa postikulut veloitetaan toteutuneen mukaan.

Suurin osa lähetyksistä lähetetään Posti postipakettina, joka noudetaan postin toimipisteestä. Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä. Tietojen puuttuessa toimitetaan paperinen ilmoitus vain Postin toimipisteistä noudettaville lähetyksille.

Posti toimittaa muistutusviestin 4. päivänä tekstiviestillä, sähköpostilla ja mobiilisovelluksella. 8. päivänä toimitetaan halutessa maksullinen muistutus kirjeenä. Paketin voi noutaa postista esittämällä saapumisilmoituksen / lähetystunnuksen ja henkilöllisyystodistuksen. Pakettiautomaatista lähetys noudetaan lokerokoodilla. Palvelupisteessä ja pakettiautomaateissa paketin säilytysaika on 7 vrk. Noutopisteet sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien varrella, paikoissa joissa on laajat aukioloajat, usein myös viikonloppuisin ja iltaisin.

Voit myös valita Postin Kotipaketin, jolloin lähetys toimitetaan osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen. Posti ottaa kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys – tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen.

Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä.

Puhelinnumero on välttämätön tieto vastaanottajan tavoittamiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Jos vastaanottaja ei ole yhteydessä, lähetys palautetaan lähettäjälle 7 vuorokauden kuluttua.

Kevyet ja pienet tuotteet lähetämme kirjelähetyksenä.

Voit myös noutaa tuotteen Tulppaanitalolta, osoitteesta Pinninkatu 51, 33100 Tampere. Sovi noudosta etukäteen Tiina Hännisen kanssa sähköpostilla, tiina.hanninen@tukiliitto.fi

Maksutavat

Käytössämme on Checkout-maksunvälityspalvelu, jonka kautta voit maksaa ostoksesi luotettavasti ja turvallisesti. Checkoutin kautta voit maksaa ostoksesi suoraan omasta verkkopankistasi. Maksaminen onnistuu kaikkien suomalaisten verkkopankkien kautta ja luottokortilla. Lisätietoa Checkoutista ja asiakaspalvelun yhteystiedot löydät heidän sivuiltaan. Laskulla maksaminen on mahdollista vain yhdistys- ja yritysasiakkaillemme.

Laskutus

Laskutusvaihtoehto on käytössä ainoastaan Kehitysvammaisten Tukiliiton jäsenyhdistyksille sekä yrityksille. Tällöin pitää kirjautua Kaupan oma tili -osioon.

Maksun myöhästyessä Kehitysvammaisten Tukiliitolla on oikeus lähettää muistutuslasku ja periä viivästyskorkoa korkolain mukaan. Kaikki toimitetut tuotteet ovat Kehitysvammaisten Tukiliiton omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.

Postiennakko

Emme tarjoa tuotteitamme toimitettavaksi postiennakolla.

Vaihto- ja palautusoikeus

Palautusoikeus käyttämättömälle ja myyntikelpoiselle tuotteelle on 14 päivää toimituksen vastaanottamisesta. Palauttaessasi tuotetta pakkaa tuotteet ja tuotteen mukana tullut palautuslomake täyettynä mieluiten alkuperäiseen pakkaukseensa. Merkitse pakkauksen päälle tunnus ”ASIAKASPALAUTUS/ sopimustunnus 640271” ja lähetä paketti osoitteella:

Asiakaspalautus/ sopimustunnus 640271
33100 TAMPERE

On tärkeää, että liität mukaan palautuslomakkeen täytettynä tilauksen tiedoilla, jotta tiedämme, mitä tilausta palautus koskee.

Jos sinulle toimitetaan virheellinen tai viallinen tuote, asiasta tulee ilmoittaa viipymättä asiakaspalveluumme tilaukset@tukiliitto.fi. Toimitamme kuluitta virheellisen tuotteen tilalle uuden tuotteen. Jos tämä ei ole mahdollista, palautamme tuotteesta maksamasi summan tilillesi saatuamme tuotepalautuksesi osoitteeseen:

Asiakaspalautus/ sopimustunnus 640271
33100 TAMPERE

Merkitse pakkauksen päälle ASIAKASPALAUTUS/ sopimustunnus 640271 ja liitä mukaan palautuslomake täytettynä tilauksen tiedoilla, jotta tiedämme, mitä tilausta palautus koskee. Jos haluat, että palautamme maksun tilillesi, kirjaa tilinumerosi palautuslomakkeeseen.

Pyrimme kertomaan tuotteista mahdollisimman selkeästi verkkokauppamme sivuilla, mutta annamme myös mielellämme lisätietoa tuotteista puhelimitse tai sähköpostin välityksellä. Voit tutustua tuotteeseen 14 päivän ajan paketin vastaanottamisesta. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, voit palauttaa sen. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessaan.

Käsittelemme mahdolliset vaihdot ja palautukset ensitilassa.

Kehitysvammaisten Tukiliitto vastaa palautettavien tuotteiden postituskuluista.
Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti ja jätä paketti postin kuljetettavaksi osoitteella:

ASIAKASPALAUTUS/ sopimustunnus 640271
Pinninkatu 51

Voit toimittaa palautuksen henkilökohtaisesti myös toimistollemme Tampereelle.

Tervetuloa tekemään kauppoja, joilla on merkitystä!

Kehitysvammaisten Tukiliitto ry/ Kauppa
tilaukset@tukiliitto.fi

Autan sinua mielelläni Kauppaan liittyvissä asioissa!

Tiina Hänninen.

Tiina Hänninen

Toimitilapalvelujen vastaava

Puhelinnumero: 040 4839 159