Akkuna: Koulutusta vammaisneuvostoille

05.05.2022

Akkuna-yhdistyspostin tuorein numero on lähetetty tilaajille. Haluamme antaa työkaluja vaikuttamistyöhön vammaisneuvostossa.

Akkuna-yhdistyspostin tuorein numero on lähetetty tilaajille. Yhdistyspostin aiheita:

Vaikuttamistyöryhmät
Hyvinvointialueittain tulon myötä yhdistysten vaikuttaminen hajaantuu kuntaan ja alueelle. Tukiliiton kannustuksella on alettu kokoamaan kehitysvamma-alan vaikuttamiseen vaikuttamistyöryhmiä hyvinvointialueittain. Olethan kuullut jo asiasta? Kysy tarvittaessa lisää aluekoordinaattoreilta, niin ohjaamme eteenpäin.

Vammaisneuvostoille koulutusta
Vammaisfoorumin jäsenyhdistykset toteuttavat maksuttomia koulutuksia kuntien vammaisneuvostoille. Tukiliitto on tässä työssä mukana, ja kouluttaa erityisesti niitä vammaisneuvostoja, joissa on jäsenenä paikallisen tukiyhdistyksen tai Me Itsen edustajia. Haluamme antaa myös työkaluja vaikuttamistyöhön vammaisneuvostossa.

Liittokokous kesäkuussa
Kehitysvammaisten Tukiliitto ry:n sääntömääräinen liittokokous järjestetään lauantaina 11.6.2022 alkaen klo 10. Tutustu sääntömuutosehdotuksiin.

Akkunassa lisäksi myös muun muassa

• Henkilökohtaisen avun voimavararajaus syrjii kehitysvammaisia henkilöitä, jotka tarvitsevat tukea päätöksenteossaan
  • Lausunto digitaalista henkilöllisyyttä koskevasta lakiesityksestä
  • Muutoksen aika -webinaari 10.6.2022
  • Länsi-Suomen uusi aluekoordinaattori Mari Hakola esitttäytyy Akkunan lukijoille

Akkuna löytyy  Tukiliiton kotisivulta osoitteesta:
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/tuemme-yhdistyksia/yhdistysposti-akkuna

Yhteystietojen päivitys

HUOM! Muistattehan päivittää yhteystietonne ajan tasalle ja ilmoittaa mahdolliset toimihenkilöiden vaihtumiset, jotta kokouskutsut ja jäsenlehdet löytävät perille! Jäsenpalvelun sähköpostiosoite on
jasenpalvelu@tukiliitto.fi

Puhelimitse tavoitat jäsenpalvelun numerosta 040 4839 362 parhaiten maanantaina ja tiistaina kello 10 – 13 (poikkeukset esimerkiksi loma-aikoina).

Akkuna löytyy  Tukiliiton kotisivulta osoitteesta:

Uuden Akkunan voi avata suoraan tästä linkistä:
Akkuna (Tukiliiton uutiskirje yhdistyksille)

Terveisin,

Tukiliiton aluekoordinaattorit ja jäsenpalvelu Ritva, Salla, Sari, Mari, Sanna ja Soilikki

#SIKSITukiliitto (pdf)

Kuvituskuva Freepik.com