Akkuna: Tukiliiton liittokokous järjestetään lauantaina 26.9.2020

08.06.2020

Akkuna-yhdistyspostissa kerrotaan, miten Kehitysvammaisten Tukiliiton liittokokous siirtyy syyskuulle. Poikkeusolojen siirtämässä kokouksessa käsitellään vain sääntömääräiset asiat.

Akkuna-yhdistyspostin tuorein numero on lähetetty tilaajille.

Yhdistyspostissa kerrotaan, että Kehitysvammaisten Tukiliiton liittohallitus päätti siirtää liittokokouksen 2020 järjestettäväksi lauantaina 26. syyskuuta Tampereella. Liittokokouksessa käsitellään vain sääntömääräiset asiat. Perusteena siirrolle on liittokokouksen turvallinen järjestäminen poikkeusoloissa sekä lisäajan ottaminen kokoukseen valmistautumiseen ja jäsendemokratian mahdollistamiseen.

Epidemiatilanteen epävarmuuden vuoksi valmistelemme sekä etäosallistumismahdollisuutta että asiamiehen käyttöä, jolloin yksi henkilö voisi käyttää kaikkia yhdistyksen ääniä. Jäsenyhdistykset saavat kesäkuun aikana kutsun, josta selviävät kaikki osallistumismahdollisuudet. Liittokokouksen tietoja päivitetään tänne:
tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/liittokokous

Yhdistystreffit jatkuvat etänä. Jäsenyhdistysten kaikki toimijat ovat tervetulleita Tukiliiton maksuttomaan koulutuspäivään 29.8. kello 10.45 – 14. Tietoa koulutuksesta:

• Yhdistystreffit-koulutuspäivä on maksuton webinaari, johon voi osallistua etänä. Alustana on Teams Live.
  • Koulutuspäivän teemat ovat varainhankinta, viestintä ja verkon mahdollisuudet yhdistystoiminnassa.
  • Koulutus on maksuton.

Kaikki Tukiliiton kasvokkain järjestettävät tapahtumat ja tilaisuudet on peruttu 31.6.2020 asti. Tarjolla on silti monipuolisesti tukea, neuvontaa ja toimintaa. Yhdistysten kannattaakin jakaa näistä tietoa jäsenilleen.

Muita aiheita Akkunassa

Yhdistyspostissa kerrotaan myös muun muassa

•  Turvallisuutta Tukiliiton tilaisuuksissa syksyllä 2020
  • Kysely vammaisneuvostoissa toimiville.
  • Tukiliitto tukee jäseniään poikkeusoloissa monin tavoin, verkkokahvilat jatkuvat juhannukseen asti.

Yhteystietojen päivitys

HUOM! Muistattehan päivittää yhteystietonne ajan tasalle ja ilmoittaa mahdolliset toimihenkilöiden vaihtumiset, jotta kokouskutsut ja jäsenlehdet löytävät perille! Jäsenpalvelun sähköpostiosoite on
jasenpalvelu@tukiliitto.fi

Akkuna löytyy  Tukiliiton kotisivulta osoitteesta:
www.tukiliitto.fi/tukiliitto-ja-yhdistykset/tuemme-yhdistyksia/yhdistysposti-akkuna

Uuden Akkunan voi avata suoraan tästä linkistä:
Akkuna (Tukiliiton uutiskirje yhdistyksille)

Terveisin,

Tukiliiton aluekoordinaattorit  Ritva, Salla, Nanna ja Sari