Akkuna: Aluetreffit-koulutuksiin ilmoittautuminen on avoinna

12.08.2019

Akkuna-yhdistyspostissa kerrotaan Tukiliiton syksyn 2019 koulutuskiertueesta. Paikkakunnat ovat Polvijärvi, Imatra, Jyväskylä, Tampere, Juva ja Iisalmi.

Akkuna-yhdistyspostin tuorein numero on ilmestynyt.

Nyt voit ilmoittautua Aluetreffeille, jotka järjestetään lauantaisin kuudella paikkakunnalla. Selkokielinen Verkon vuorovaikutuksen perustaidot haltuun -esittely ja koulutustilaisuus järjestetään osana Aluetreffit-koulutustapahtumaa.

Syksyn maakunnallisen Aluetreffit-koulutuskiertueen päivämäärät ja paikkakunnat ovat:

Vuoden 2019 pääteemat ovat:

1. yhdistyksen paikallinen ja alueellinen vaikuttaminen sekä siihen saatava liiton tuki
  2. alueellinen yhteistyö sotejärjestöissä ja
  3. läheiset kehitysvammaisten ihmisten asioiden hoitamisen tukena.

Päivän muita aiheita ovat esimerkiksi kehitysvammaisten henkilöiden ryhmätoiminta ja vaikuttaminen tukeen sekä palveluihin, Tukiliiton kehittämistoiminnan kokemusasiantuntijuuden hyvät käytännöt sekä yleistietoa Tukiliiton hankkeista ja Harvinaiskeskus Noriosta (aiheet vaihtelevat hiukan maakunnittain).

Tilaisuuksien ohjelmat ja tarkemmat tapahtumapaikat sekä ilmoittautumislinkit löytyvät kotisivuiltamme.

Verkon vuorovaikutuksen perustaidot haltuun

Selkokielinen Verkon vuorovaikutuksen perustaidot haltuun -esittely ja koulutustilaisuus järjestetään osana Aluetreffit-koulutustapahtumaa:

• 5.10.2019 Polvijärven Aluetreffit
  • 12.10.2019 Imatran Aluetreffit
  • 26.10.2019 Jyväskylän Aluetreffit
  • 9.11.2019 Tampereen Aluetreffit
  • 16.11.2019 Juvan Aluetreffit
  • 23.11.2019 Iisalmen Aluetreffit

Kuhunkin koulutukseen voidaan ottaa enintään 12 osallistujaa. Koulutus alkaa kello 9 ja päättyy noin kello 15. Päivän aikana tutustutaan verkon mahdollisuuksiin ja Tukiliiton Verkko voittaa välimatkat -hankkeeseen.

Koulutuksen jälkeen osallistujalla on käsitys verkon vuorovaikutuksen perusteista ja tarvittavista digitaidoista. Nikkasen Veijo antaa lisätietoa koulutuksesta: veijo.nikkanen@tukiliitto.fi, 050 4646 006.

Ilmoittautuminen:
www.tukiliitto.fi/toiminta/aikuiset/verkko-voittaa-valimatkat

HUOM! Muistattehan päivittää yhteystietonne ajan tasalle ja ilmoittaa mahdolliset toimihenkilöiden vaihtumiset, jotta kokouskutsut ja jäsenlehdet löytävät perille!

Akkunan sivulle pääset tästä.

Uuden Akkunan suora osoite on:

Terveisin,

Tukiliiton aluekoordinaattorit  Ritva, Salla ja Sari

Kuvassa Riihimäen kehitysvammaisten tuki ry:n yhdessä partiolaisten kanssa järjestämässä makkaranpaistossa mukana Tomi Tuominen, Päivi Sinivuori ja Arttu Nyman.  Kuvaaja Laura Vesa.