Tietoa tulevaan -kurssi vaikeasti vammaisten nuorten vanhemmille

02.06.2020

Tietoa tulevaan -verkkokurssi on tällä kertaa tarkoitettu vanhemmille, joiden vaikeasti vammainen nuori tarvitsee jatkuvasti paljon tukea ja apua esimerkiksi päivittäisissä toimissa, liikkumisessa ja kommunikaatiossa. Kurssi kestää 1.9. – 9.10.2020.

Tietoa tulevaan 2/20 sopii noin 13 – 29-vuotiaiden nuorten vanhemmille, jotka tarvitsevat perustietoa palveluista, tukitoimista ja oikeuksista, kun nuori on itsenäistymässä. Kurssi on tällä kertaa tarkoitettu vanhemmille, joiden

• nuori on 13 – 29-vuotias ja vaikeasti vammainen
  • nuori tarvitsee jatkuvasti paljon tukea ja apua esimeriksi päivittäisissä toimissa, liikkumisessa ja kommunikaatiossa.

Nuoren ja perheen tuen tarve on suuri ja he tarvitsevat paljon erilaisia palveluja arjessaan. Kurssin aiheina ovat palveluiden suunnittelu, omaan kotiin, henkilökohtainen apu sekä omannäköinen vapaa-aika ja nuoren tukena asioiden hoitamisessa. Kurssi on osallistujalle maksuton.

Verkkokurssillamme perhe saa tietoa vaikeasti vammaisen nuoren palveluista ja tukitoimista. Asiantuntijat vastaavat kysymyksiin, perhe saa tehtäviä pohdittavaksi ja mahdollisuuden vertaiskeskusteluun. #tuleva #tukiliitto #vertaistuki

Kunkin aiheen materiaaleihin tutustumiseen, kuten videoiden katseluun ja tekstitiedostojen lukemiseen ja tehtävien tekemiseen menee aikaa noin pari tuntia viikossa. Lisäksi kurssin aikana järjestetään chatteja Tukinetissä, joissa on mahdollista keskustella aihealueen asiantuntijan sekä toisten vanhempien kanssa. Aihealue vaihtuu viikoittain. Kurssin sisältö on suunniteltu yhdessä vanhempien kanssa. Tavanomaiset netinkäyttötaidot riittävät kurssin suorittamiseen.

Haku kurssille on alkanut, se jatkuu 20.8. saakka. Kurssille valitaan 20 osallistujaa. Kurssi kestää 1.9. – 9.10.2020. Chatit ovat tällä tietoa tiistaisin kello 18 – 19.30.

Valinnoista tiedotetaan hakijoille 21.8.2020.

Hae mukaan tästä linkistä!
webropolsurveys.com

Tapahtuman sivu