Eduskuntavaalien Pieni ele -kerääjille lämmin kiitos

03.05.2018

Keräys järjestettiin huhtikuussa eduskuntavaalien äänestyspaikoilla ympäri Suomen.

Kotimaisen vammais- ja terveystyön hyväksi tehtävä Pieni ele -keräys järjestettiin huhtikuussa eduskuntavaalien äänestyspaikoilla ympäri Suomen.

Keräys järjestetään 17 vammais- ja terveysjärjestön yhteistyönä. Keräystuotolla saadaan vammaisille ja pitkäaikaissairaille ihmisille esimerkiksi kuntoutusta, apuvälineitä ja vertaistukitoimintaa. Puolet kunkin kunnan lipaskeräyksen tuotosta käytetään paikallisten vammais- ja terveysyhdistysten toimintaan ja toinen puolikas valtakunnalliseen työhön.

”Lämmin kiitos kaikille lahjoittajille ja vapaaehtoistyötä tehneille. Keräys on monelle tärkeä osa vapaaehtoistyötä”, varainhankinnan koordinaattori Katja Korpela Tukiliitosta sanoo.

”Tuotto käytetään vammaisten ja sairaiden aseman parantamiseksi sekä meidän kaikkien terveyden edistämiseksi”, Katja Korpela sanoo. Kehitysvammaisten Tukiliiton osuus keräystuotosta käytetään muun muassa kehitysvammaisten teemaviikon paikallisiin tapahtuma- ja materiaalikuluihin.

Tule lipasvahdiksi

Yhdistysten vapaaehtoisten seuraava Pieni ele -tempaus tulee nopeasti, sillä EU-vaalit järjestetään jo kuukauden päästä. Ole mukana tärkeässä työssä ja ilmoittaudu oman yhdistyksesi vapaaehtoiseksi lipaskerääjäksi.

”Lipasvahdin tehtävä on aika helppo. Tärkeää on huolehtia lippaasta, hymyillä ja kiittää lahjoittajaa”, Katja Korpela Tukiliitosta kertoo. ”Lipasvahti on luotettava henkilö, usein he ovat yhdistyksemme jäseniä, mutta mukana on myös heidän tuttaviaan tai sukulaisia.”

Europarlamenttivaalit järjestetään sunnuntaina 26.5.2019. Ennakkoäänestys kotimaassa 15. – 21.5.2019.

Pieni ele -keräyksessä ovat mukana:
Allergia-, Iho- ja Astmaliitto, Epilepsialiitto, Förbundet De Utvecklingsstördas Väl, Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Kehitysvammaliitto, Kuuloliitto, Kuurojen Liitto, Mielenterveyden keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Neuroliitto, Näkövammaisten liitto, Psoriasisliitto, Suomen Diabetesliitto, Suomen Reumaliitto ja Suomen Sydänliitto

Tukiliiton sivulla tietoa
Pieni ele -keräyksestä