Presidentinvaalien Pieni ele -keräys sai 1,3 miljoonaa euroa lahjoituksia

03.05.2018

Kotimaisen vammais- ja terveystyön hyväksi tehtävä Pieni ele -keräys sai 1,3 miljoonaa euroa lahjoituksia. Keräys järjestettiin tammikuussa presidentinvaalien äänestyspaikoilla ympäri Suomen.

Keräys järjestetään 17 vammais- ja terveysjärjestön yhteistyönä. Keräystuotolla saadaan vammaisille ja pitkäaikaissairaille ihmisille esimerkiksi kuntoutusta, apuvälineitä ja vertaistukitoimintaa. Puolet kunkin kunnan lipaskeräyksen tuotosta käytetään paikallisten vammais- ja terveysyhdistysten toimintaan ja toinen puolikas valtakunnalliseen työhön.

-Keräykseen osallistuminen on monelle tärkeä osa vaaliperinnettä. Sekä lahjoittaminen että lipaskerääjänä toimiminen periytyy sukupolvelta toiselle. Sydämellinen kiitos kaikille lahjoittajille ja vapaaehtoistyötä tehneille, kiittää projektipäällikkö Elina Ranta.

Presidentinvaaleissa 1,3 miljoonaa euroa! Seuraava Pieni ele -lipaskeräys järjestetään maakuntavaalien äänestyspaikoilla. #pieniele

Pieni ele -keräyksessä ovat mukana:
Allergia-, Iho- ja Astmaliitto, Epilepsialiitto, Förbundet De Utvecklingsstördas Väl, Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Kehitysvammaliitto, Kuuloliitto, Kuurojen Liitto, Mielenterveyden keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Neuroliitto, Näkövammaisten liitto, Psoriasisliitto, Suomen Diabetesliitto, Suomen Reumaliitto ja Suomen Sydänliitto

Tukiliiton sivulla tietoa
Pieni ele -keräyksestä