”Kovat kundit keilaa”

Kertomus Kehitysvammaisten Tukiliiton apurahan käytöstä.

Miehet keilaavat
Henkka, Mika ja Petteri

Vuodesta 2009 asti ovat Petteri, Petri, Henkka ja Jere keilanneet omaehtoisesti Raision Keilailukeskuksessa perjantai-iltaisin klo 17 – 18. Aikanaan he saivat oppia Kupittaan keilahallissa entiseltä kilpakeilaajalta Leolta. Mukaan matkaan tuli kolme vuotta sitten myös Mika. Kaikki keilaajat ovat jo aikuisia miehiä ja pärjäävät tutussa ympäristössä ilman avustajaa. Kiitos siitä kuuluu kyllä myös koko Raision Keilailukeskuksen henkilökunnalle, he ovat auttamassa ja tukemassa, jos apua tarvitaan.

Vettä on virrannut Aurajoessa aika paljon, joten nyt oli aika saada uutta oppia ja treenata vanhoja. Raision Keilailukeskuksessa työtään tekee Petra Eriksson-Sola, joka on itse kilpakeilaaja ja vetää juniorien harjoituksia. Petralle viisikko on tuttu ja hän on ennekin opettanut ryhmissään erityistä tukea tarvitsevia.

ohjaaja näyttäää keilarataa
Petra ja Jere

Kehitysvammaisten Tukiliiton apuraha mahdollisti sen, että Petra pystyi vetämään kymmenen kerran keilailusetin maanantaisin klo 18.30 – 19.30. Opittiin suuntaamaan keilapallo lankojen osoittamaan suuntaan, tehtiin tunneleita ja opittiin paikkamaan kaadot. Taidot karttuivat jokaiselle, kunkin kykyjen ja mahdollisuuksien mukaan. Kaikilla oli oma oikea keilailu tyylinsä. Tulosta syntyi ja tästä on hyvä jatkaa harjoittelua ja ehkä joskus taas ottaa toinen setti opetusta.

”Kovat kundit keilaa”-porukka kiittää ja harjoittelee lisää uudella innolla. Sosiaalisia taitoja unohtamatta. Ystävyys näiden kaverien kesken on vahva ja Mikankin on ollut helppo tulla mukaan.