Vertaistapaaminen perheille, joissa lapsi on kuollut harvinaiseen sairauteen

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 15.3.2024
Päättyy: 17.3.2024

Lämpimästi tervetuloa pysähtymään surun äärelle. Harvinaiskeskus Norion järjestämä vertaistapaaminen on tarkoitettu perheille, joissa lapsi on lapsuusiällä, syntymänsä jälkeen, kuollut harvinaiseen sairauteen (esim. kromosomimuutos, harvinainen oireyhtymä tai syy, jota ei tiedetä). Kuolemasta voi olla kulunut aikaa vähän tai kauan, riittää, että koette olevanne valmiita käsittelemään asiaa vertaisryhmässä. Tapaaminen järjestetään 15.-17.3.2024 Työväen Akatemiassa, Kauniaisissa, rauhallisissa puitteissa luonnon äärellä.

Viikonloppu tarjoaa kaikille perheenjäsenille mahdollisuuden lapsen/sisaruksen sairauteen ja kuolemaan liittyvän surun ja ajatusten jakamiseen yhdessä saman kokeneiden kanssa. Viikonlopun ohjelmassa on ammattilaisten ohjaamaa ryhmätoimintaa erikseen vanhemmille ja lapsille/nuorille sekä koko perheen yhdessäoloa.

Tapaaminen alkaa perjantai-iltana klo 17.00 päivällisellä ja yhteisellä tutustumisella ja päättyy sunnuntaina lounaaseen. Tarkempi aikataulu lähetetään osallistujille. Työväen Akatemiassa majoitutaan kahden hengen huoneissa, joista osan saa välioven avulla yhdistettyä isommaksi perhehuoneeksi. Tapaaminen on osallistujille maksuton ja sisältää täysihoidon, mutta matkakuluja ei korvata.

Tapaamiseen voidaan ottaa mukaan enintään 7 perhettä, jotka eivät ole aiemmin osallistuneet Harvinaiskeskus Norion järjestämään lapsensa menettäneiden tapaamiseen. Mikäli ilmoittautuneita on enemmän, pyritään muodostamaan vertaistuellisesti mahdollisimman toimiva ryhmä.

Ilmoittautuminen tapaamiseen on päättynyt. Vapaita paikkoja voi tiedustella Jenni Pesolalta jenni.pesola@tukiliitto.fi, p. 040 834 7852.

Lämpimästi tervetuloa!

Kuva: Pixabay