Vertaisloma lapsiperheille -tuettu loma 20.-25.3.2023, Vuokatti

Tapahtuma alkaa 102 päivän päästä
Alkaa: 20.3.2023
Päättyy: 25.3.2023

Hyppää hetkeksi irti arjesta ja hae Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n järjestämälle vertaislomalle Kainuuseen, Vuokattiin. Vertaislomalla liikutaan ulkona talvisia toimintavälineitä hyödyntäen mm. pulkkaillen ja lasketellen. Majoituspaikkana toimii Vuokatin urheiluopisto, jonka lähimaastoista löytyvät myös kivat hiihtoreitit.

Tuetulla lomalla voit tavata toisia samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia, jakaa kokemuksia ja saada vertaistukea ja voimavaroja arjen tueksi.

Kenelle?

Loma on suunnattu vaikeasti vammaisten lasten perheille. Kohderyhmän lapset tarvitsevat apuvälineen ja toisen ihmisen apua voidakseen osallistua ja liikkua. Jokaiselle lomalle osallistuu 7 lapsiperhettä.

Hinta

Loman omavastuuosuus aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä on 125 €. Alle 17-vuotiaat lomailevat maksutta. Lomailija maksaa itse matkakulunsa lomakohteeseen.

Hakeminen

Voit hakea lomalle jos asut vakituisesti Suomessa, eikä sinulla olisi muutoin mahdollisuutta lomailla. Päähakijan on oltava aikuinen. Lomaa haetaan MTLH:n sivujen kautta (avautuu uuteen ikkunaan). Hakuaika päättyy 20.12.2022. Muista perustella hakemuksesi hyvin. MTLH tekee lomapäätökset sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA:n linjausten mukaisesti. Kielteisistä päätöksistä ei ilmoiteta.

Poika laskee avustajan kanssa lumilaudalla mäkeä.
Riderbarilla rinteessä. Kuva Ville Muranen, Vuokatti 2022.

Lomayhteistyössä

Maaseuden Terveys- ja Lomahuolto ry, Malike ja Vuokatin urheiluopisto