Tunne palvelusi: Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 8.11.2023
Päättyy: 8.11.2023

Läheisten tuki asioiden hoitamisessa -verkkokoulutus toteutetaan Teams-alustalla
keskiviikkona 8.11.2023 kello 17.30–19.30

Koulutuksen aiheena on miten läheisenä voit tukea täysi-ikäistä tukea tarvitsevaa ihmistä hänen omassa toiminnassaan ja omien asioidensa hoitamisessa. Koulutuksessa käsitellään myös tukea tarvitsevan ihmisen, hänen läheisensä ja erilaisten virallisten tahojen välistä yhteistyötä.

Koulutus on avoin kaikille asiasta kiinnostuneille.

Illan aikana käydään läpi esimerkiksi:

• Miten tuen ihmisen omaa toimijuutta?
  • Mitä tarkoittaa itsemääräämisoikeus? Entä tuettu päätöksenteko?
  • Mitä yhteistyössä eri viranomaisten kanssa tulee huomioida?
  • Miten virallisten asioiden hoito sujuu ilman virallista edunvalvontaa?
  • Milloin virallinen edunvalvonta? Käydään lyhyesti läpi vain periaatteet, sillä se on viimesijaisin vaihtoehto eli silloin kun asiat eivät muutoin hoidu.

Tervetuloa mukaan kuulemaan ja keskustelemaan!

Ilmoittautuminen koulutukseen on päättynyt 5.11.2023.

Ilmoittautuneille lähetetään teams linkki edellisenä päivänä sähköpostilla.

Lisätietoja aluekoordinaattoreilta, yhteystiedot alla.

***********

Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet

Voit osallistua tapahtumaan Teams-etäyhteydellä. Voit kuunnella, katsella, jutella ja osallistua videopuheluiden avulla. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Lisäksi tarvitset laitteeseesi myös nettiyhteyden.

Selkeät ohjeet Teams-alustan käytöstä on tehty Tukiliiton Elämä omaksi -hankkeessa. Näet ohjeet ja ohjevideot tästä linkistä
Tukiliiton selkeät Teams-ohjeet