Tukea harvinaiseen murrosikään -perhekurssi

Tapahtuma on käynnissä
Alkaa: 22.4.2024
Päättyy: 19.5.2024

Harvinaiskeskus Norio järjestää Tukea harvinaiseen murrosikään -kurssin perheille, joissa noin 12-17 vuotiaalla nuorella on harvinainen oireyhtymä tai kromosomi-tai geenimuutos, johon liittyy kehitysvamma.

Kurssiin sisältyy kolme verkkotapaamista ja yhteinen viikonloppu Backbyn kartanossa Espoossa (Bodomintie 37). Verkkotapaamiset ovat 22.4., 29.4. ja 6.5. ja viikonloppu Backbyn kartanossa 17.-19.5.2024.

Kurssilla tuetaan koko perhettä nuoren murrosiän tuomien kysymysten ja mahdollisten haasteiden keskellä. Kurssi tarjoaa perheelle myös aikaa olla yhdessä poissa arjen kiireistä ja mahdollistaa ajatusten ja kokemusten jakamisen muiden perheiden kanssa. Vanhempien ohjelma sisältää ohjattuja ryhmäkeskusteluja ja eri alojen asiantuntijoiden pitämiä tiedollisia osuuksia nuoruusikään liittyvistä teemoista. Nuorille ja sisaruksille on kurssiviikonlopussa omaa ohjelmaa, joka pitää sisällään ohjattua pienryhmätoimintaa. Nuorten ja sisarusten ohjelmassa käsitellään ryhmän tarpeista nousevia teemoja erilaisin toiminnallisin menetelmin unohtamatta mukavaa yhdessäoloa ja hauskanpitoa. Lisäksi kurssilla on koko perheen yhteistä ohjelmaa tutustumisen ja ulkoilun merkeissä. Backbyn kartano tarjoaa kauniit puitteet luonnon keskellä. Kartanossa on myös pieni kylpyläosasto.

Kurssi on osallistujille maksuton, sisältäen yöpymisen, täysihoidon sekä ohjelman verkossa ja  kurssiviikonlopun ajan. Hakuaika kurssille päättyy 3.4.2024. Kurssille haetaan täyttämällä hakulomake Webrobolissa, johon pääset klikkaamalla tästä.

Kurssille ovat tervetulleita ensikertalaiset, mutta myös vastaavanlaisella kurssilla aikaisemmin olleet. Ensikertalaiset ovat etusijalla. Kurssille voidaan valita enintään 7–8 perhettä tai 40 henkilöä.

Lämpimästi tervetuloa kurssille!