Verkkoluento: Miten tukea sisaruksia?

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 10.4.2024
Päättyy: 10.4.2024

Lämpimästi tervetuloa Miten tukea sisaruksia? -verkkoluennolle kansainvälisenä sisarusten päivänä 10.4.2024 klo 17.30-19.00.

Sisaruus on usein elämän pisimpiä ihmissuhteita ja aina erityistä ja ainutlaatuista. Joskus sisaruuteen liittyy enemmän erityisyyttä sisaruksen sairauden tai vamman myötä. Perheen terveet/vammattomat sisarukset jäävät herkästi vähemmälle huomiolle ja sillä voi olla monenlaisia vaikutuksia elämään. Millaisia kokemuksia ja tarpeita sisaruksilla on? Miten vanhempana tai muuna läheisenä voi huomioida ja tukea sisaruksia? Muun muassa näihin kysymyksiin keskitytään verkkoluennolla, jossa nostetaan keskiöön erityislapsiperheiden sisarukset.

Tukiliiton Erityinen sisaruus -toiminnan järjestämä verkkoluento on tarkoitettu vammaisten ja pitkäaikaissairaiden lasten vanhemmille, läheisille ja kaikille aikuisille, joita erityiseen sisaruuteen liittyvät asiat kiinnostavat. Luennolla kuullaan sekä asiantuntijoiden että kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja.

Verkkoluento toteutetaan Microsoft Teams -alustalla. Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä puhujille chatin kautta. Pääset mukaan verkkoluennolle tästä linkistä (Microsoft Teams avautuu).