Lumilauantai klo 10-17, Ounasvaara (Rovaniemi)

Tapahtuma on päättynyt
Alkaa: 23.3.2024
Päättyy: 23.3.2024

Tervetuloa viettämään Lumilauantaita 23.3. klo 10–17 Ounasvaaran hiihtokeskukseen (Taunontie 14). Tapahtumassa pääsee kokeilemaan soveltavan liikunnan apu- ja toimintavälineitä, kuten hiihtokelkkoja, maastorattaita ja -pyörätuoleja sekä muita lumella liikkumisen apuvälineitä. Apu- tai toimintavälineitä liikkumisessaan käyttävien on mahdollisuus kokeilla kelkkalaskettelua 1–2 laskua/henkilö, mihin ei ole erillistä ilmoittautumista. Tapahtumaan osallistuminen on maksutonta.

Laskettelukoulu

Lisäksi järjestämme päivän aikana vaikeasti vammaisille kelkkalaskettelun ja lumilautailun opetusta, johon on mahdollista osallistua yhdessä avustajan kanssa. On tärkeää, että myös perheenjäsenet, kaverit, henkilökohtainen avustaja tai opas saavat opetusta siihen, kuinka rinteessä voi laskea erityistä tukea tarvitsevan laskijan kanssa. Näin lajista voi löytyä yhteinen harrastus!

Lasketteluopetuksen hinta on 20 euroa/laskija, sisältäen laskijan ja avustajan välineet sekä hissilipun opetuksen ajaksi. Avustajalta toivotaan kohtuullista laskettelutaitoa. Pystylaskevien opetus kestää 60 minuuttia ja kelkalla laskevien 75 minuuttia. Opetuskellonaika ilmoitetaan ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Ilmoittautuminen opetukseen sähköisellä lomakkeella 17.3. mennessä. Paikkoja on rajoitetusti. Osallistuminen ei sisällä vakuutusta.

Yhteistyössä

Malike, Lapin hyvinvointialue (Erityisen vaativan tuen ja kuntoutuksen yksikkö Kolpene), Suomen Paralympiakomitea sekä Rovaniemen kaupunki

Tyttö istuu laskettelukelkassa ja isä ohjaa kelkkaa. Molemmat hymyilevät.
Arkistokuva: Malike